تقسیم بندی در سامسونگ برای افزایش ارزش سهام - تکفارس 
تقسیم بندی در سامسونگ برای افزایش ارزش سهام - تکفارس 

تقسیم بندی در سامسونگ برای افزایش ارزش سهام

عرفان کرد
۸ آذر ۱۳۹۵ - 23:31
تقسیم بندی در سامسونگ برای افزایش ارزش سهام - تکفارس 

شاید Samsung Electronics به دو بخش مستقل تقسیم شود تا ارزش سهام سامسونگ افزایش یابد. با تکفارس همراه شوید
دو ماه پیش یک شرکت پوشش ریسک آمریکایی به نام Elliott Associates پیشنهاد داد که Samsung Electronics ، بزرگترین زیرمجموعه گروه سامسونگ ، باید به دو گروه مستقل تفکیک شود چرا که ارزش این شرکت حدود ۷۰% زیر میزان حقیقی آن است. پیچیدگی زیاد این شرکت یکی از دلایل این تفاوت است. Elliott Associates پیشنهاد داده که یک بخش به عنوان شرکت مرکزی و صاحب سایر بخش ها فعالیت کند و بخشی دیگر به عنوان بخش اجرایی به فعالیت بپردازد. آن ها بر این باورند که سامسونگ می تواند مبلغ ۲۷ میلیارد دلار به علاوه ۷۵ درصد از سود سهامش را به زیرمجموعه اش بدهد و مدیران جداگانه ای برای آن بخش استخدام کند. سامسونگ اما زیاد به این تفکیک فکر نکرده است و قصد دارد محطاطانه پیرامون این موضوع بحث کند و تصمیم بگیرد.
گروه مدیران سامسونگ قصد دارد فردا جلسه ای تشکیل دهد تا پیشنهاد Elliott را بررسی کند. به گفته برخی منابع کره ای سامسونگ ممکن است با این طرح موافقت کند.
رابطه سامسونگ و Elliott Associates کمی شبهه دار به نظر می رسد. ممکن است شرکت کره ای قصد داشته باشد با Elliott همکاری کند. سامسونگ به تمام توصیه های Elliott گوش نخواهد کرد اما شاید جی لی ، نایب رئیس شرکت سامسونگ ، قصد داشته باشد با این کار تسلط خانواده لی بر سامسونگ را گسترده تر کند.
زیر نظر لی ، سرمایه‌گذاری سامسونگ بر روی شرکت هایی که امکان پیشرفت آن ها در آینده وجود دارد بیشتر و گستره تر شده و احتمالا سامسونگ از هر عملی که بتواند سرمایه و اعتبار این شرکت را افزایش دهد ، استقبال خواهد کرد.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید