اپل به دنبال تسخیر بازار هند - تکفارس 
اپل به دنبال تسخیر بازار هند - تکفارس 

اپل به دنبال تسخیر بازار هند

عرفان کرد
۹ آذر ۱۳۹۵ - 13:21
اپل به دنبال تسخیر بازار هند - تکفارس 

با کاهش فروش گوشی های آیفون اپل در چین ، به نظر می رسد که کشور هند هدف بعدی این شرکت باشد. با تکفارس همراه شوید.

طبق گزارش India Times در ماه اکتبر گوشی های اپل ۶۶% از بازار گوشی های هوشمند را فرا گرفته است. حقیقت این است که این بازار در هند زیاد بزرگ و گسترده نیست ؛ چرا که یک فرد عادی در هند فقط ۳.۱۰ دلار در روز درآمد دارد و ۷۰% گوشی های فروخته شده در هند قیمتی کمتر از ۱۵۰ دلار دارند.

در ادامه گزارش به این نکته اشاره می شود که گوگل ، با گوشی های پیکسل جدیدش ، ۱۰% از این بازار را در اختیار دارد. شاید یکی از دلایل سلطه اپل بر بازار هند انفجار های پی در پی گوشی های Galaxy Note 7 باشد. در ماه اکتبر گوگل ۳۳ هزار گوشی پیکسل به هند فرستاده در حالی این آمار برای آیفون چیزی حدود ۲۱۸ هزار دستگاه است که ۶۶% از بازار هند را به خود اختصاص داده.

تیم کوک ، مدیر عامل اجرایی شرکت اپل ، در کنفرانس خبری مربوط به درآمد سه ماهه سوم شرکت اپل اعلام کرد که فروشی آیفون در هند نسبت به سال گذشته ۵۰% افزایش یافته است. کوک افزود :” فکر میکنم که ما در حال ورود به یکی از بزرگترین بازار های جهان که در حال پیشرفت است هستیم.” حتی شایعاتی شنیده می شود که اپل قصد درود نمایندگی های رسمی اش را در هند افتتاح کند ؛ اما یک مشکل بر سر راه است و آن قانونی در کشور هند است که برای این کار باید حداقل ۳۰% از محصولات در خود کشور هند تولید شوند. قبل از تصویب این قانون اپل قصد داشت نمایندگی هایش را در هند افتتاح کند که با مخالفت دولت هند مواجه شد.

بنا بر آمار India Times ، با توجه به جمعیت بالای هند ، این کشور دومین بزرگترین بازار کوشی های هوشمند در دنیا محسوب می شود ؛ پس بدست آوردن این بازار سود زیادی برای شرکت ها خواهد داشت.

کارشناس این بخش ، پایپر جفری ، تخمین زده که اپل با تاسیس فروشگاه های رسمی در هند می تواند ۶۲ میلیون نفر را به جمع کاربران iOS اضافه کند. این بدین معنی است که هند می تواند یک “چین جدید” برای اپل باشد.

تیم کوک نیز به این موضوع اشاره کرد :” حقیقت این است که افاده زیادی در سراسر جهان زندگی متوسطی دارند اما می خواهند که گوشی هوشمند داشته باشند. این به ما کمک می کند که در بازار های در حال توسعه رقابت کنیم. افکار زیادی در ذهن ما وجود دارد و به سختی روی این موضوع کار خواهیم کرد.”

آیا هند می تواند به کمک اپل بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان را از آن خود کند؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید