تراشه های جدید مدیاتک ؛ قدرتمند تر از دیروز - تکفارس 
تراشه های جدید مدیاتک ؛ قدرتمند تر از دیروز - تکفارس 

تراشه های جدید مدیاتک ؛ قدرتمند تر از دیروز

عرفان کرد
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 15:02
تراشه های جدید مدیاتک ؛ قدرتمند تر از دیروز - تکفارس 

شرکت مدیاتک (Mediatek) از دو تراشه جدید و قدرتمند خود رونمایی کرد. با تکفارس همراه شوید.

مدیاتک از دو تراشه جدید برای خط تولید Helio X2x رونمایی کرد. Helio X23 و Helio X27 هر دو شامل پردازنده ده هسته ای هستند که از ترکیب سه خوشه ای مدیاتک تشکیل شده اند. هردو این تراشه ها با یک هسته قدرتمند Cortex A-72 و دو دست از چهار هسته کم قدرت Cortex-A53 عرضه می شوند. پردازشگر Helio X27 سرعت ریزپردازنده ای معادل ۲.۶ GHz دارد در حالی که Helio X25 کمی کندتر است و سرعت آن به ۲.۵ GHz می رسد.

هر دو تراشه X23  و X27 از تنظیمات دو دوربینی پشتیبانی می کنند ، چیزی که بیشتر محصولات مدیاتک مشاهده می کنیم. درباره عکس برداری حرف بزنیم. راه حل پردازش سیگنال Imagiq مدیاتک ، دوربین های تک و رنگی را با اپلیکیشن های عمق میدان ادغام می کند و آن ها را به یک ISP با کیفیت بالا و عملکرد مناسب تبدیل می کند.

به عنوان مثال ، Huawei P9 یک دوربین دوگانه در پشتش دارد که یکی به عنوان دوربین رنگی و دیگری به عنوان دوربین تک رنگ عمل می کند. این امر باعث می شود تا تصاویر واضح تر و بهتر شوند.

هر دوی این تراشه ها ۲۵% درصد از میزان انرژی مصرفی لازم را ذخیره می کنند. تکنولوژی صفحه نمایش MiraVision EnergySmart ، این امر را انجام میدهد و پس از آن واحد ET ، خروجی ولتاژ را با قدرت سیگنال تقویت دهنده تطبیق می دهد. این امر موجب می شود در اوج مصرف ، تا حدود ۱۵% انرژی کمتری مصرف شود.

جفری جو ، نایب رئیس اجرایی و مدیر عملیات شرکت مدیاتک ، گفت:

پلتفرم Helio مدیاتک نیاز های فراوان و متفاوت تولید کنندگان را برطرف می کند. ما بر اساس موفقیت های Helio X20 و Helio X25 تغییرات لازم را انجام دادیم و با دو محصول ارتقا یافته ، یعنی X23  و X27 ، سعی داریم بهترین عملکرد را به همراه مصرف انرژی پایین تحویل مشتریانمان بدهیم.

مدیاتک اعلام کرده که Helio X23 و Helio X27 به زودی در گوشی های هوشمند پیدا خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید