۹۹ درصد از شارژر های تقلبی خطرناک اند - تکفارس 
۹۹ درصد از شارژر های تقلبی خطرناک اند - تکفارس 

۹۹ درصد از شارژر های تقلبی خطرناک اند

امیر پاکپور
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 00:09
۹۹ درصد از شارژر های تقلبی خطرناک اند - تکفارس 

تحقیقات جدیدی در رابطه با ایمنی شارژر های تقلبی انجام شده. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

در طی سال های اخیر داستان های زیادی در باره ی گوشی هایی که به طور ناگهانی و بی دلیل آتش می گیرند منتشر شده است و تا زمانی که گوشی مورد بحث  Samsung Galaxy Note7 نباشد، احتمالا علت این اتفاق یک شارژر ارزان قیمت و ساخته شده توسط یک شرکت غیر معتبر است.

اما خطر این شارژر ها واقعا چه قدر است؟ آیا تمامی آن ها خطرناک هستند، یا یکی از هر هزارتا قادر به آسیب رساندن به دستگاه شماست؟ در تحقیقات انجام شده توسط انجمن حمایت از مشتری انگلستان ((Chartered Trading Standards Institute (CTSI) مشخص شد که تقریبا تمامی شارژر های تقلبی توانایی آسیب رساندن به دستگاه شما را دارند.

محققان ۴۰۰ شارژر اپل را خریداری کردند- تمامی آن ها به صورت آنلاین، از فروشندگاه مختلف و از نقاط مختلف دنیا خریداری شدند- ۳۹۷ تا از آن ها در یک تست ایمنی عمومی رد شدند. تیم محقیقین همچنین تعدادی از کالا های خریداری شده از مغازه های دست دوم فروشی را بررسی کردند، و ۲۷ تا ۱۵ درصد از آن ها نیز به طور بالقوه ناامن تلقی شدند.

این که چه آزمایش هایی در روند این تحقیقات صورت گرفته و یا این که این شارژر های اپل دقیقا چه خطراتی را ممکن است به همراه داشته باشند مشخص نیست. ممکن است مشکل سیم کشی اشتباه باشد که موجب آتش سوزی های الکتریکی در هنگام شارژ گوشیتان می شود یا مشکلی دیگر که به باتری گوشی آسیب می رساند. اما مشکل هر چه که باشد، این یک یاد آور خوب است. با این که این شارژر های تقلبی بسیار ارزان قیمت تر از مدل های اصلیشان هستد،اما در طولانی مدت می توانند با آسیب رساندن به دستگاهتان شما را زیر بار هزینه های سنگین تری قرار دهند. این تحقیقات همچنین به ما یاد آوری می کنند که در هنگام خرید شارژر های دست دوم، حتما لگوی شرکت سازه و دوشاخه و سیم ها را برای هر گونه خرابی احتمالی چک کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.