نا امنی در ایردروید ؛ بیش از ۲۰ میلیون کاربر در خطرند - تکفارس 
نا امنی در ایردروید ؛ بیش از ۲۰ میلیون کاربر در خطرند - تکفارس 

نا امنی در ایردروید ؛ بیش از ۲۰ میلیون کاربر در خطرند

عرفان کرد
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 12:50
نا امنی در ایردروید ؛ بیش از ۲۰ میلیون کاربر در خطرند - تکفارس 

در حال حاضر توانایی برقراری ارتباط راحت با گوشی هوشمند یا کامپیوتر می تواند بسیار مفید باشد. با این وجود دور از انتظار نیست که اپلیکیشن هایی که این مشکل را برطرف می کنند در میان کاربران محبوب باشند ، هرچند در پشت این اپلیکیشن های محبوب خطرهایی برای کاربران نهفته است. با تکفارس همراه شوید.

یک گروه امنیتی موبایل به نام زیمپریوم (Zimperium) تعداد زیادی مشکلات امنیتی در ایردروید (Airdroid) ، برنامه ای برای دسترسی راحت به دستگاه اندروید که بیش از ۲۰ میلیون بار در پلی استور گوگل دانلود شده است ، پیدا کرده است. گروه سازنده ایردروید ، Sand Studio حدود شش ماه قبل از این مشکلات امنیتی با خبر شد و قول داده بود که با پچ ۴.۰ این مشکلات را رفع کند. پچ ۴.۰ نیز نتوانست کمکی به این قضیه بکند و Sand Studio مجبور شد تا اکتاشافاتش را عمومی بکند.

این اکتشافات نشان از این دارد که گروه های مخرب می توانند به راحتی از عملکرد این برنامه بهره برداری کرده و اطلاعات بدست آمده را بر علیه کاربران استفاده کنند. دلیل اصلی این مشکل این است که ایردروید برای تمامی کاربران از یک کلید استفاده می کند و در صورت حمله به این کلید ها ، می توان رمز و آدرس ایمیل کاربران را به راحتی پیدا کرد. یک راه دیگر درخواست برای دانلود اپلیکیشن های مخرب است که هکر ها با ورود به سیستم ایردروید می توانند شما را مجبور به دانلود آن کنند.

به نظر می رسد که توسعه دهندگان درآمدزایی را جلوتر از امنیت کاربران قرار داده اند و باید امیدوار بود که با آپدیت های بعدی این مشکل برطرف شود. توصیه می شود که تا رفع این مشکات از این اپلیکیشن استفاده نکنید.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید