ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت بازخواست شد - تکفارس 
ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت بازخواست شد - تکفارس 

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت بازخواست شد

عرفان کرد
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 13:55
ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت بازخواست شد - تکفارس 

در دیدار سالیانه سهام داران که هفته گذشته برپا شد ، مایکروسافت مجبور به پاسخ به سوالات حاضرین در خصوص آینده این شرکت در عرصه گوشی های هوشمند شد. با تکفارس همراه شوید.

جلسه با جمله ” لطفا گوشی های ویندوز فون و یا سایر دستگاه هایتان را خاموش کنید” آغاز شد. جمله ای که اگر به خاطر مراسم اختصاصی مایکروسافت نبود ، کمی خنده دار به نظر می رسید. برخی از حضار نیز نگرانیشان را از عملکرد مایکروسافت در عرصه گوشی های هوشمند ابراز کردند.

این روز ها غول تکنولوژی آمریکایی ، تولید گوشی های هوشمندش را به تعداد اندکی کاهش داده است. مسئله ای که باعث نگرانی یکی از سهامدارانی شد که ادعا می کند روزانه ۱۸ ساعت از دستگاه ویندوز فون استفاده می کند. او از رئیس اجرایی مایکروسافت ساتیا نادلا (Satya Nadella) پرسید :” می توانید مرا آرام کنید؟ … و بگویید که شما چه نگاهی نسبت به گوشی ها دارید؟

نادلا پاسخ داد که تمرکز اصلی ، فعلا روی آوردن نو آوری به بازار است :

ما گسترده تر به این موضوع نگاه می کنیم. می می خواهیم پویایی گوشی های هوشمند را در تمام دستگاه هایمان داشته باشیم ، نه فقط در یک دستگاه. البته ما تمرکزمان را نسبت به گوشی های همراه حفظ می کنیم. ما گوشی هایمان را با سایر گوشی های هوشمند مقایسه می کنیم و تمرکزمان را روی نقاطی می گذاریم که تفاوت ها وجود دارند. به ویندوز فون نگاه کنید ؛ تفاوت های آن با سایر گوشی ها در قابل مدیریت بودن ، در امنیت بالا و در ظرفیت پیوسته آن است ؛ ویژگی هایی که باعث می شود گوشی مانند یک کامپیوتر شخصی عمل کند. ما روی این نقاط تمرکز می کنیم.

او از HP Elite x3 به عنوان گوشی ویندوز ۱۰ موفق در این عرصه یاد کرد و گفت که این گوشی تایدی بر هدف اصلی این شرکت که ساخت “بهترین گوشی” است می باشد.

دانا ونس (Dana Vance) ، سهامدار چندین ساله مایکروسافت که صاحب یک Band مایکروسافت می باشد ، از نادلا راجع به این دستگاه ها پرسید و جمع شدن دستگاه ها از فروشگاه مایکروسافت را یادآوری کرد. ونس همچنین از دریافت ایمیلی مبنی برا عرضه نشدن اپلیکیشن های Microsoft Pix و Outlook بر روی ویندوز فون ابراز تعجب کرد.

نادلا نیز در پاسخ گفت که مایکروسافت از ارائه خدمات به کاربران ویندوز فون پا پس نخواهد کشید و تاکید کرد که اپلیکیشن های مایکروسافت باید علاوه بر ویندوز فون روی سایر دستگاه ها نیر عرضه شوند :

ما بدنبال این هستیم که قابلیت ها مختلفی را به دستگاه هایمان اضافه کنیم ، در حالی که آن ها را برای سایر دستگاه ها نیز توسعه می دهیم. این قدمی است که ما می خواهیم برداریم. ما دست از پشتیبانی کاربران ویندوز فون ، بر نخواهیم داشت ؛ اما می دانیم که دستگاه های دیگری هستند که سهم بیشتری در بازار در اختیار دارند ، پس ما می خواهیم آن ها نیز از نرم افزار های ما استفاده کنند.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید