نقد و بررسی سامسونگ Gear S3 Frontier - تکفارس 
نقد و بررسی سامسونگ Gear S3 Frontier - تکفارس 

نقد و بررسی سامسونگ Gear S3 Frontier

امید بصیری
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 22:11
نقد و بررسی سامسونگ Gear S3 Frontier - تکفارس 

معرفی

باید یک اعترافی بکنم، از ساعت خوشم نمی آید. هنگامی که موقع لباس پوشیدن در لباس گیر می کنند حرصم می گیرد، از اینکه من را یاد دوران مدرسه، جایی که باید هر دقیقه از کلاسی به کلاسی دیگر می رفتم می اندازند خوشم نمی آید، این ایده که ساعت ها ابزارآلات مد هستند را قبول ندارم و در نهایت از اینکه کاری جز اطلاع رسانی زمان از آن ها بر نمی آید بدم می آید. کاری که گوشی تلفن همراه نیز به خوبی می تواند انجام دهد.

اما هنگامی که پارسال سامسونگ گیر اس ۲ را استفاده کردم نظرم در این باره تغییر کرد. این ابزار پوشیدنی بسیار خوش ظاهر بود و با آن بر روی مچم احساس راحتی می کردم. اما مهم ترین نکته این بود که این ساعت می توانست کاری بیش از این که بگوید برای جلسات هفتگی ات دیر کردی انجام دهد! این دلیلی است که الان انقدر هیجان زده هستم تا سامسونگ گیر اس ۳ فرانتیر را بررسی کنم که با باتری بزرگ تر، اسپیکر داخلی و یک جی پی اس داخلی برای رهگیری بهتر موقعیت عرضه است. با ما در ادامه ی این نقد و بررسی همراه باشید تا ببینیم آیا این ساعت هوشمند ارزش قیمت ۳۵۰ دلاری خود را دارد یا نه!

درون جعبه ی این ساعت هوشمند اقلام زیر را خواهید یافت.

-ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس ۳ فرانتیر

-ابزار شارژ بی سیم مغناطیسی

-شارژر سیمی(که با کابل میکرو یو اس بی به شارژ مغناطیسی متصل می شود)

-مچ بند سایز معمول و سایز کوچک

-راهنمای سریع راه اندازی

طراحی

samsung-gear-s3-review-001-des

ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس ۳ فرانتیر برای ماجراجویان ساخته شده است، کلفت، سخت، محکم.

این ساعت به هیچ وجه مناسب کودکان نیست، همه بر روی این نکته توافق دارند. هم چنین بر خلاف سامسونگ گیر اس ۲ مدل سال گذشته بر روی دستان بانوان نیز زیاد جالب به نظر نمی رسد. ساخته شده از استیل برش خورده، سامسونگ گیر اس ۳ فرانتیر سخت و محکم است و ظاهری کاملآً مردانه دارد. این ساعت با یک بند سفت، محکم بر روی مچ شما بسته می شود تا احتمال هر گونه افتادن یا لغزیدن را از بین ببرد. پس اگر قصد دارید آخر هفته را در مکان هایی همچون کوه بگذارانید این ساعت هوشمند با ضخامت و سختی خود بهترین گزینه ی ممکن برای شما است.

حس و حالی که به هنگام پوشیدن سامسونگ گیر اس ۳ فرانتیر به شما دست می دهد نباید آن چنان غریبه باشد. سامسونگ ساعت هوشمند خود را تحت گواهی آی پی ۶۸ عرضه می کند تا از مقاومت این گوشی در برابر آب و گرد و خاک اطمینان حاصل کنید. هم چنین این ساعت هوشمند گواهی استاندارد MIL-STD-810G برای ماندگاری بلند مدت را نیز دارد. به زبان ساده تر این گوشی در برابر آب و گرد خاک مقاومت کامل دارد و همچنین به افتادن های ناگهانی از ارتفاع نیز مقاومت خوبی نشان می دهد. البته این نکته را در ذهن داشته باشید که استفاده از این ساعت به هنگام شنا کردن توصیه نمی شود اما شستن این ساعت هوشمند برای چند دقیقه در زیر شیر آب یا پاشیدن انواع مختلف نوشیدنی بر روی آن آسیبی به آن وارد نخواهد کرد. هم چنین صفحه نمایش این ساعت هوشمند در برابر خراش و خط افتادگی مقاوم است.

در مورد بند های این ساعت هوشمند که در جعبه ی آن نیز وجود دارد باید این نکته را گفت که سامسونگ ماده ی اولیه ی این بند ها را سیلیکون فعال نامیده است. من نمی توانم این بند را بهترین یا راحت ترین بند ساعت هوشمندی که تا به حال تجربه کرده ام بنامم اما در طول این مدت کاملاً به آن عادت کرده ام و می توانم بگویم که تجربه ی راحتی با آن خواهید داشت و از پوشیدن این ساعت پشیمان نخواهید شد. به علاوه از آن جایی که این ساعت هوشمند برای ورزش کاران و افراد فعال طراحی شده است این بند به راحتی نمره ی قبولی خواهد گرفت.

باید این نکته را ذکر کنیم که این ساعت هوشمند با مچ بند های استاندارد ۲۲ سانتی کاملاً سازگار است و اگر احیاناً از داشتن آن احساس خوبی نداشتید کاملاً مختار هستید تا آن را با بند مورد علاقه ی خود تعویض کنید. یک بند چرمی برای مثال، یک انتخاب بسیار مناسب برای یک شام مجلل است که سامسونگ همچین بندی را با قیمتی در حدود ۳۰ دلار عرضه می کند.

samsung-gear-s3-review-012

در قسمت راست این گوشی دو دکمه ی بازگشت و خانه ی سامسونگ گیر اس ۳ فرانتیر قرار گرفته اند که هر دو طراحی بسیار خوبی داشته و به راحتی قابل دسترسی هستند و کارکردن با آن ها بسیار لذت بخش و راحت است. اما برای دسترسی به رابط کاربری این ساعت هوشمند شما نیاز به استفاده از قسمت مرکزی این ساعت هوشمند خواهید داشت. این طراحی ای است که من به هنگام استفاده از گیر اس ۲ مدل سال گذشته نیز کاملاً از آن راضی بودم و خوشحالم که می بینم سامسونگ همانند پارسال بر روی این طراحی حساب ویژه ای باز کرده است. کار کردن با این قسمت بسیار راحت و لذت بخش است و هر تماس شما با واکنش مناسب و سریعی رو به رو خواهد شد. تنها ایرادی که می توانم از آن بگیرم این است که برخی مواقع به هنگام پوشیدن لباس این قسمت داخل لباس گیر می کند.

صفحه نمایش

samsung-gear-s3-review-032-disp

زیبا و روشن، نگاه کردن به صفحه نمایش گیر اس ۳ فرانتیر لذت بخش است

یک صفحه نمایش گرد، صفحه نمایشی با کلاس است و گیر اس ۳ فرانتیر در این دسته قرار می گیرد. در قسمت جلویی این ساعت هوشمند ما صفحه نمایش ۱.۳ اینچی گرد با پنل صفحه نمایش Super AMOLED را داریم که توسط محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass SR+ که در برابر خط و خراش نیز مقاوم است و اختصاصی برای صفحه نمایش های ابزار های پوشیدنی طراحی شده محافظت می شود.

خلاصه بگوییم، نگاه کردن به صفحه نمایش گیر اس ۳ فرانتیر لذت بخش است. نه صرفاً به خاطر رزولوشن بالای آن_ ۳۶۰*۳۶۰ که تراکم پیکسلی ۲۷۸ پی پی آی(ppi) را می دهد_ بلکه به خاطر این که این صفحه نمایش تصاویر را در کنتراست بالا نشان می دهد. برای مثال نوتیفیکیشن ها خوب و با وضوح بالایی دیده می شوند در حالتی که کلمه های سفید رنگ در پس زمینه ای سیاه نمایان می شوند. رنگ ها روشن و زیبا هستند که باعث می شود ویجت ها و برنامه های این ساعت هوشمند در بهترین حالت خود نمایان شوند. و البته از یک نکته ی بسیار مهم نیز نباید عبور کنیم، تصاویر در زیر نور آفتاب نیز با همان دقت و وضوح همیشگی دیده می شوند.

یک نکته ای که باید حتما آن را اشاره کنم این است که صفحه نمایش ساسمونگ گیر اس ۳ فرانتیر از قابلیت همیشه روشن بودن صفحه نمایش(Always On) پشتیبانی می کند. وقتی که از گوشی برای مدت معلومی_ قابل تنظیم از ۱۵ ثانیه تا ۵ دقیقه_ استفاده نمی کنید این گوشی در حالت Always On قرار می گیرد. این امر تاثیر به سزایی در میزان شارژ دهی این ساعت هوشمند دارد اما باعث می شود تا بیشتر شبیه یک ساعت واقعی باشد. اگر این قابلیت را غیر فعال کنید، صفحه نمایش به صورت اتوماتیک هنگامی که مچ خود را برگردانید روشن خواهد شد. این حرکات با توحه به تجربه ی شخصی من بسیار خوب عمل می کنند.

هر چقدر که میزان حساسیت بالاتر می رود گیر اس ۳ فرانتیر عمل کرد بهتری از خود نشان می دهد. رطوبت می تواند به سادگی باعث از کار افتادن یک صفحه نمایش شود اما رطوبت حاصل از فعالیت یک ساعته در خارج از منزل نتوانست باعث از کار افتادگی این صفحه نمایش بشود. البته هنوز هم این نکته را در نظر داشته باشید که اگر صفحه نمایش بیش از حد خیس شود از کار می افتد.

ظاهر و رابط کاربری

samsung-gear-s3-review-022-ui

گیر اس ۳ فرانتیر سریع و راحت است اما محدودیت نرم افزاری تایزن مشکل اصلی آن است

کنترل کامل سامسونگ بر روی سخت افزار و نرم افزار این ساعت هوشمند به سامسونگ این اجازه را داده است تا محصولی کاملاً راحت و سریع تولید کند. گیر اس ۳ فرانتیر از سیستم عامل مخصوص شرکت سامسونگ یعنی تایزن بهره می برد که طراحی مخصوصی برای کار در صفحه نمایش های گرد دارد و بر روی ساعت های هوشمند عالی به نظر می رسد. در همین حین پردازنده ی داخلی اگزینوس ساخت سامسونگ نیز به حدی قدرت داد تا تجربه ی روان و لذت بخشی بر روی این ساعت هوشمند را ضمانت کند. این ساعت هوشمند حتی می تواند بازی های ساده را نیز اجرا کند گرچه بازی کردن بر روی یک صفحه نمایش کوچک زیاد جالب به نظر نمی رسد.

اما قبل از این که بتوان از گیر اس ۳ فرانتیر لذت برد باید آن را به یک گوشی هوشمند متصل کرد_در این مورد گلکسی اس ۷ اج. کل این پروسه بسیار بی دردسر و راحت انجام شد. این کار در مجموع ۱۰ دقیقه وقت نیاز داشت که البته افتتاح کردن یک حساب سامسونگ نیز شامل آن می شود. باید این نکته را اشاره کنم که این ابزار پوشیدنی با گوشی های شرکت های دیگری غیر از سامسونگ نیز کار می کند_هر گوشی جدید و قدرتمند اندرویدی ای که در اختیار داشته باشید_ اما برخی امکانات آن ممکن است محدود شوند. برای مثال هیچ گونه شخصی سازی قسمت ایمیل های دریافتی ای برای گوشی های غیر سامسونگی وجود ندارد. سامسونگ همچنین این اخطار را داده که ممکن است مشکلاتی در بخش های پیام ها یا نوتیفیکیشن پیش بیاید.

samsung-gear-s3-review-017

استفاده از گیر اس ۳ به عنوان یک ساعت هوشمند بسیار لذت بخش است. در حقیقت باید گفت که تجربه ی تقریباً یکسانی با گیر اس ۲ مدل سال گذشته نصیب شما خواهد شد. اولین باری که این دستگاه را روشن کردم یک راهنمای سریع از چگونگی کار با دستگاه و مشخصات آن به من داده شد. هیچ گونه مشکلی به هنگام شخصی سازی رابط کاربری برای من پیش نیامد. نوتیفیکیشن ها تقریبا بدون معطلی به ساعت انتقال داده می شدند و من می توانستم به سرعت به پیام های رسیده پاسخ بدهم،چه از طریق متن و چه از طریق صوت. مسلماً تایپ کردن کلمه ها بر روی صفحه نمایشی به این کوچکی زیاد خوشایند و راحت نیست اما بی شک داشتن این گزینه بهتر از نداشتن آن است.

اما گیر اس ۳ فرانتیر بدون مشکل نیز نیست. یکی از مهم ترین مشکلات آن این است که انتخاب برنامه ها هنوز هم محدودیت های زیادی دارد. هنگامی که فهمیدم برنامه ی اسپاتیفای بر روی این ساعت هوشمند وجود ندارد کاملاً نا امید شدم گرچه تبلیغات این برنامه بر روی وب سایت رسمی خود سامسونگ وجود دارند. در تماسی که با سامسونگ داشتم آن ها گفتند که این برنامه به زودی به این ساعت هوشمند خواهد آمد. برخی دیگر از برنامه های محبوب نظر آی هارت ردیو/iHeart Radio نیز فقط در برخی کشور ها عرضه می شوند. اما با این حال من توانستم تعدادی نرم افزار قابل توجه پیدا کنم. مسیر یاب HERE(اینجا)، مسیریاب تحت جی پی اسی است که عملکرد مناسبی دارد و Glympse نیز نرم افزاری است که به شما اجازه می دهد موقعیت مکانی خود را سریعاً با دیگران به اشتراک بگذارید. من هم چنین مجبور شدم تا برنامه های تایمر و استاپ واچ را دانلود کنم. سامسونگ این برنامه ها را به صورت پیش فرض داخل ساعت قرار نداده که نکته ی منفی ای برای آن محسوب می شود.

همانند اکثر ساعت های هوشمند گیر اس ۳ فرانتیر می تواند به دستور های صوتی پاسخ دهد. دکمه ی هوم را دوبار پشت هم فشار داده و خواسته ی خود را مطرح کنید. این قابلیت عملکرد مناسبی دارد اما نه به اندازه ی کارایی سیری اپل یا Google Now شرکت گوگل. این قابلیت کارکرد های ساده ای همچون تماس با یک فرد مشخص، تنظیم کردن ساعت زنگ، یا انجام جست و جوی اینترنتی را دارد. اما اگر از این دستگاه درخواست کنید تا ارتفاع بلندترین کوه دنیا را برای شما پیدا کند با پاسخ منفی مواجه می شوید!

ردیابی فعالیت

samsung-gear-s3-review-020-fit

یکی از مهم ترین دلایلی که مشتریان به گیر اس ۳ روی خواهند آورد به خاطر قابلیت های دنبال کردن و پیگیری وضعیت سلامتی و تندرستی شما است. این ساعت هوشمند با انواع و اقسام سنسور ها و البته یک جی پی اس داخلی مجهز شده است و آماده است تا ابزاری قدرت مند برای فعالیت های شما باشد، اما آیا مسئله واقعاً این است!؟

همان طور که انتظار می رود گیر اس ۳ فرانتیر کارهای روزمره را به خوبی انجام می دهد. می تواند به خوبی قدم های شما را بشمارد، تعدادی طبقاتی که طی کرده اید و به صورت اتوماتیک میزان ضربان قلب شما را اندازه گیری کند. این ساعت هوشمند هم چنین هر موقع که بر روی صندلی کارم میشینم تلنگری برای عدم فعالیت به من می زند_آزار دهنده است اما برای سلامت من راه دیگری نیست! تمام اطلاعاتی که از این ساعت هوشمند جمع می شود بر روی برنامه ی S Health داخل گوشی من ذخیره می شود و مسلم است که طرح کلی ای از وضعیت سلامتی خود می گیرم. اما برای این که فعالیت های خود و پیگیری آن ها را در سطح بالاتری دنبال کنم باید وارد فرایند های پیچیده ای می شدم که به آزمایش و شکست ختم می شد تا در نهایت گزینه ی مناسب را پیدا می کردم. در ادامه مثالی را برای شما می آورم تا منظورم را بفهمید.

اگرچه گیر اس ۳ فرانتیر می تواند تعدادی از بدیهی ترین فعالیت ها را به صورت اتوماتیک تشخیص دهد اما من مایلم تا نوع تمرینی را که می خواهم انجام دهم قبل از شروع آن انتخاب کنم. این کار باعث می شود تا ساعت به صورت هوشمند شروع به مکان یابی موقعیت فعلی من و پس از آن محاسبه ی میزان دویدن، مقدار کالری سوزانده شده و میزان ضربان قلب من پس از مدت ورزش باشد. این آخر هفته من در مسابقه ی فوتبالی شرکت کردم و از آن جایی که گوشی هیچ حالت مشخصی برای این ورزش نداشت من حالت دویدن را انتخاب کردم. حدود یک ساعت بعد من متوجه شدم که فقط ۷۷ کالری سوزانده ام و چیزی در حدود نیم مایل بیشتر ندویده ام! چند روز پیش نیز مقدار تمرین تیر اندازی کردم که مسلماً تمرین بسیار سبک تری است. برای این تمرین نیز حالت مشخصی وجود نداشت پس من حالت دیگر کارهای بیرونی را انتخاب کردم. بعد از ۴۵ دقیقه گیر اس ۳ فرانتیر تخمین زد که من حدود ۲۵۸ کالری سوزانده ام! مسلماً این اعداد درست نیستند.

samsung-gear-s3-review-004

من قصد ندارم تا گیر اس ۳ را در ردیابی و پیگیری فعالیت های ورزشی ضعیف جلوه دهم اما مسلم است که این ساعت هوشمند در این زمینه کامل نیست. مسئله اصلی این است که این ساعت هوشمند فقط در مواردی قابل اطمینان است که محیط دارای متغیر های بسیار کمی باشد، مثل هنگامی که از حالت قدم زدن در در پارک یا دویدن بر روی تردمیل در باشگاه استفاده می کنید. اما با این حال من هنوز هم هیچ دلیل و بهانه ای برای عدم ردگیری درست فعالیت های من در حین فعالیت های ورزشی نمی بینم علی الخصوص در موردی که فوتبال محبوب ترین ورزش دنیا است.

به روز رسانی: به نظر می رسد که من به درستی از گیر اس ۳ فرانتیر استفاده نمی کرده ام. بعد از تماسی که با سامسونگ داشتم آن ها من را متوجه کردند که حالت دویدن مخصوص دویدن های منظم و طولانی طراحی شده است و من باید دستگاه را در حالت تشخیص خودکار فعالیت می گذاشتم، علی الخصوص برای انجام ورزش هایی نظیر فوتبال، تنیس روی میز و بدمینتون. به این طریق من چند بار دیگر گیر اس ۳ فرانتیر را امتحان کردم و باید بگویم که این ساعت هوشمند به درستی شروع به اندازه گیری فعالیت من به هنگام فوتبال بازی کردن کرد. میزان کالری مصرفی تخمین زده این بار بسیار واقعی تر از دفعه ی قبلی بود. اما فعالیت من تحت عنوان دیگر فعالیت های بیرونی رده بندی شده بود و از عواقب آن این است که ضربان قلب و مسافت طی شده ی من اندازه گیری نشده بودند. نکته ی عجیب هم این است که در لیست حالت های برنامه ی S Health داخل گوشی حالت فوتبال وجود دارد اما همچین حالتی در ساعت هوشمند وجود خارجی ندارد!

ارتباط

samsung-gear-s3-review-018-conn

گیر اس ۳ فرانتیر که در حال نقد و بررسی آن با شما در تکفارس هستیم از طریق بلوتوث به یک گوشی هوشمند وصل شده و تا فاصله ی ۱۸ متری نیز در صورت عدم وجود یک مانع فیزیکی که جلوی ارتباط بی سیم را بگیرد ارتباط خود را حفظ می کند. ارتباط وای فای نیز در این ساعت هوشمند وجود دارد در صورتی که ارتباط بلوتوث قطع شود. رمزهای عبور نیز بین گوشی و ساعت هماهنگ سازی می شوند به این معنی که ساعت شما به صورت اتوماتیک به هر مرکز وای فای ای که گوشی متصل شود، متصل می شود.

داشتن ارتباط وای فای به گیر اس ۳ فرانتیر این اجازه را می دهد تا مستقل از گوشی کار کند_البته به قیمت مصرف باتری بیشتر. ساعت به صورت خودکار نوتیفیکیشن هایی که بر روی گوشی دریافت می کنید را بر روی ساعت نشان می دهد. شما هم چنین میتوانید به پخش موزیک پرداخته به ایمیل های دریافتی پاسخ بدهید و متن های ساده را تغییر دهید. من نتوانستم تماس های تلفنی را از طریق وای فای جواب بدهم اگرچه باید راهی برای این کار وجود داشته باشد.

صحبت از تماس های تلفنی شد،باید این نکته را بگویم که شما می توانید از طریق ساعت هوشمند خود به آن ها جواب بدهید البته اگر از نسخه ی ال تی ای دستگاه استفاده می کنید. نیاز به گفتن نیست که این مدل یعنی مدل ال تی ای هر موقع و هر مکانی ومی تواند به شبکه ی بی سیم شرکت مخابراتی خود وصل شود.

درگاه پرداخت امن سامسونگ

samsung-gear-s3-review-011

Samsung Pay_درگاه پرداخت امن پلتفورم های سامسونگ_ را می توانید مستقیماً از ساعت هوشمند خود فعال کرده و از آن استفاده کنید. این ساعت هوشمند از هر دو استاندارد ان اف سی(NFC) و ام اس تی(MST) پشتیبانی می کند پس شما می توانید برای پرداخت های خود از خرید غیر فیزیکی(!) استفاده کنید و با مچ دست خود نیاز های خود را انجام دهید. نکته ی جالب این است که برای استفاده از قابلیت سامسونگ پی شما لزوماً نباید گوشی را با یکی از گوشی های سامسونگ جفت سازی کرده باشید. هر گوشی اندرویدی قابل هماهنگ سازی با ساعت هوشمند سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد. درگاه پرداخت سامسونگ در حال حاضر در کشور های ایالات متحده، کره ی جنوبی، چین، استرالیا، اسپانیا، سنگاپور، برزیل و پورتوریکو قابل استفاده است.

چند رسانه ای و کیفیت تماس

گیر اس ۳ فرانتیر ۴ گیگابایت حافظه ی داخلی دارد اما فقط نیمی از آن برای کاربران در دسترس هستند که می توان برای اطلاعانی همچون نرم افزار ها عکس ها و موسیقی استفاده کرد. بله موسیقی، گیر اس ۳ فرانتیر می تواند به عنوان یک پخش کننده ی موسیقی عمل کند که به نظر من قابلیت بسیار خوبی است. ایده ی این بخش بدین گونه است که شما می توانید مستقل از گوشی و آهنگ های موجود بر روی آن، از طریق ساعت هوشمند و آهنگ های موجود در آن، موزیک مورد علاقه ی خود را بر روی یک جفت هدفون بلوتوثی پخش کنید. گوش کردن مستقیم از طریق اسپیکر داخلی نیز گزینه ی دیگری است که در اختیار دارید اگرچه به شخصه زیاد از آن خوشم نیامده است. این اسپیکر داخلی نمی تواند صدا ها را به بلندی صدای یک اسپیکر خارجی پخش کند که البته از دستگاهی به آن اندازه انتظار زیادی نمی رود.

البته این اسپیکر به اندازه ی کافی برای برقراری تماس های صوتی مناسب است. اگرچه که ممکن است کمی عجیب به نظر برسد که در میان مردم با ساعت خود حرف بزنید اما این قابلیت برای شما وجود دارد. صداها از هر دو طرف خط نیز به خوبی و رسا شنیده می شوند اگرچه برای شنیدن صدای طرف مقابل شما باید صدای اسپیکر را بر روی بالاترین حالت تنظیم کنید.

عمر باتری و شارژ شدن

samsung-gear-s3-review-014-batt

همان طور که انتظار می رود،گیر اس ۳ فرانتیر می تواند تا چند روز با یک بار شارژ شدن دوام بیاورد که به لطف باتری ۳۸۰ میلی آمپری این امر محقق شده است. به شخصه این ساعت را همیشه در حالت صفحه نمایش روشن استفاده می کردم و میزان روشنایی صفحه را نیز بر روی ۷/۱۰ تنظیم کرده بودم_گرچه بهترین تنظیمات ممکن نیست_ و در این حالت این ساعت حدود ۲ روز کامل شارژدهی کرد.

البته این مقدار برای افراد مختلف بنا بر استفاده ی آن ها تغییر خواهد کرد. من این نکته را دریافتم که ردیابی فعالیت های بدنی شما با رهگیری میزان ضربان قلب و جی پی اس فعال هر ساعت حدود ۱۰ درصد از میزان باتری را کم می کند. اما اگر تنظیمات را به حالت همیشه روشن صفحه نمایش تغییر داده و از ساعت استفاده ی سبک تری بکنید(مثلا جی پی اس غیر فعال) این ساعت شاید بتواند مدت بیشتری از دو روزی که برای من دوام می آورد برای شما دوام بیاورد.

چیزی که مرا کمی متعجب کرد سرعت شارژ شدن مجدد این ساعت بود. در مدت زمان کوتاه ۱۵ دقیقه ای این ساعت هوشمند تنها قادر است تا حدود ۱۰ درصد از ظرفیت خود را شارژ کند. پس از حدود یک ساعت شارژ نیز هنوز نیمی از ظرفیت شارژ ساعت خالی می ماند. البته بسیاری از افراد ساعت خود را شب هنگام و زمان خوابیدن شارژ می کنند اما به هر حال به نظرم رسید که ذکر این نکته لازم باشد که زمان شارژ مجدد ساعت کمی بیش از حد معمول است. صحبت از شارژ مجدد شد قسمت شارژ مغناطیسی ساعت یک بخش فوق العاده زیبا است. این بخش از سیستم شارژ بدون سیم برای منتقل کردن انرژی به داخل این ساعت هوشمند استفاده می کند. من فقط آرزو می کنم که سیم متصل شونده به این بخش مغناطیسی کمی بلند تر بود.

جمع بندی

samsung-gear-s3-review-033-end

مدل سال گذشته ی ساعت هوشمند سامسونگ یعنی گیر اس ۲ حقیقتاً یک ساعت هوشمند فوق العاده بود. در حالی که در لبه ها کمی سخت بود، اما استاندارد های لازم برای یک ساعت هوشمند عالی را داشت_عملکرد فوق العاده، باتری قدرتمند را می توان مثال زد. به همین خاطر گیر اس ۳ فرانتیر به نظر یک آپدیت مختصر می رسد اگرچه هنوز هم یکی از بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار است. و اگر بین خریدن یا نخریدن این ساعت هوشمند مردد هستید من به شما توصیه میکنم که تهیه اش کنید البته با ذکر یکی دو نکته.

اول از همه، من فکر می کنم که گیر اس ۳ باید بهبود هایی در وضعیت رهگیری سلامت خود پیدا کند. در زمینه ی سنسور ها این ساعت هوشمند هیچ گونه کمبودی ندارد اما بهتر بود تا می توانست محدوده ی بیشتری از ورزش ها و فعالیت ها را رهگیری کند. اما از طرف دیگر، اگر فقط از ساعت هوشمند خود در باشگاه و به هنگام دویدن استفاده می کنید گیر اس ۳ فرانتیر برای شما بسیار مناسب است.

نکته ی دیگر نیز این است که در حوزه ی نرم افزار های موجود برای گیر اس ۳ فرانتیر هنوز جای کار بسیار زیادی باقی است. اگرچه بسیار از نام های آشنا برای این محصول عرضه شده اند.برای مثال:Uber, Yelp, iHeart Radio, HERE Maps, و Nike+

این نکات را کنار بگذاریم گیر اس ۳ فرانتیر ساعت هوشمند خیلی خوبی است. سریع و با دوام است، باتری قدرتمندی دارد، و نوتیفیکشن ها را به سرعت به ساعت شما انتقال می دهد. در حین این که من در حال نوشتن این مطلب هستم ساعت هوشمند سامسونگ با قیمت ۳۰۰ دلار در بسیاری از فروشگاه ها قابل سفارش است.

نکات قوت

باتری با هر بار شارژ تا چند روز دوام می آورد

در برابر آب، گرد و خاک و شوک مقاوم است

صفحه نمایش روشن و زیبایی دارد

بند ساعت ۲۲ میلی متری به راحتی تعویض می شود

قدرت پردازشی خوب و رابط کاربری بهتر

پشتیبانی مستقل از درگاه پرداخت امن سامسونگ

نکات ضعف

قابلیت های رهگیری فعالیت می توانند بهبود یابند

لیست محدود نرم افزارهای کاربردی

محدودیت برقراری ارتباط با گوشی های غیر سامسونگی، عدم برقراری ارتباط با هر گونه آیفون

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید