احتمال کاهش تقاضا برای VR - تکفارس 
احتمال کاهش تقاضا برای VR - تکفارس 

احتمال کاهش تقاضا برای VR

امیر پاکپور
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 22:21
احتمال کاهش تقاضا برای VR - تکفارس 

پبشبینی شده است که میزان محبوبیت دستگاه های VR در سال آینده افت شدیدی پیدا کند. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

سال ۲۰۱۶ سالی بود که بسیاری از کمپانی های بزرگ قدم های جسورانه ای در دنیای واقعت مجازی برداشتند. با این که ممکن است کارشناسان استدلال کنند که این یک سرمایه گذاری مطمئن است،چرا که انظار می رود ارزش این صنعت در سال ۲۰۲۰ به ۱۵۰ میلیارد دلار برسد، واقعت امروز و پیش بینی هایی که برای سال آینده شده، چیز دیگری می گویند.

نگرانی که بسیاری از ناظران بازار در آن شریک اند این است که، به علت قیمت بالای دستگاه های VR و کمبود محتوای متنوع استقبال از این تکنولوژی جدید در سال ۲۰۱۷ به اندازه ای که انتظار می رفت نباشد. این تردید ها با فروش بسیار کم دستگاه های Daydream View,  Oculus Rift ،Samsung Electronics’ Gear VR، PSVR Vive ، HTC’s Vive تقویت یافته.

در صورتی که بسیاریاز  غول های تجاری از غبیل گوگل، سامسونگ و یا سونی که  منابعی تقریبا بی پاین در اختیار دارند، با مشکلات چندان بزرگی مواجه نخواهند شد و می توانند صبر کنند تا اینکه این بازار نوپا به رونقی که برای آن  پیشبینی شده بود دست یابد، شرکت های دیگر مانند اچ پی ممکن است با یک بحران جدی در سال آینده مواجه شوند، چرا که سهم اچ پی در بازار جهانی گوشی در حال کاهش است و  Vive هنوز فروش چندانی نداشته است.

شرکت های کامپیوتر سازی Acer و Asustek نیز احتمالا سرنوشت مشابهی مانند اچ پی خواهند داشت. هر دوی این کمپانی ها سرمایه گذاری های سنگینی در VR و AR کرده اند و محصولات جدیدشان قرار است در سال آینده وارد بازا شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.