اپل قصد ورود به  عرصه خودرو های خودران را دارد - تکفارس 
اپل قصد ورود به  عرصه خودرو های خودران را دارد - تکفارس 

اپل قصد ورود به عرصه خودرو های خودران را دارد

عرفان کرد
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 18:40
اپل قصد ورود به  عرصه خودرو های خودران را دارد - تکفارس 

برای نخستین بار اخباری نیمه رسمی درباره حضور اپل در عرصه ساخت خودرو های خودران به گوش می رسد. در ادامه با تکفارس همراه شوید.

چندی پیش شایعه شده بود که اپل قصد ورود به عرصه تولید ماشین های خودران را دارد تا بتواند با شرکت هایی مانند گوگل و تسلا رقابت کند. بعد از مدتی شایعات جدیدی به گوشی می رسید که اپل فقط سخت افزار های مورد نیاز این عرصه را خواهد ساخت.

به نظر می رسد که اپل قصد امتحان ماشین های خودران را دارد ، پس ممکن است که شایعات درست باشند. در نامه ای به NHTSA اپل نسبت به پتانسیل های بالای سیستم حمل و نقل در نقاط مختلف هیجان زیادی نشان داده و بیان کرده که استفاده از این پتانسیل ها سود زیادی برای جامعه خواهد داشت.

این نامه توسط استیو کنر (Steve Kenner) ، مدیر تمامیت محصولات اپل ، نوشته شده است. کنر در این نامه از NHTSA خواسته تا در محدودیت های زیادی در راه آزمایش ها قرار ندهد. کنر معتقد است که هرچه قوانین سخت گیرانه تر باشد ، ساخت یک خودوری خودران سخت تر خواهد بود. او همچنین خواسته شرکت های تازه وارد با شرکت های اتومبیل سازی معروفتر در یک سطح قرار داده شوند.

این نامه روی تبادل اطلاعات میان شرکت های سازنده خودرو های خودران نیز تاکید کرده است. کنر معتقد است که نتایج موفقیت ها یا شکست های شرکت های مختلف در آزمایشات باید با سایر شرکت ها به اشتراک گذاشته شود. استدلال او این است که هیچ شرکتی نمی تواند به اندازه تمام شرکت های این عرصه اطلاعات جمع کند و این اطلاعات برای شرکت ها مفید خواهد بود. کنر افزوده است که داده ها باید به شرطی به اشتراک گذاشته شوند که هویت شرکت کنندگان در آزمایش قابل شناسایی نباشد.

این نخستین باری است که ما یک نگاه نیمه رسمی بر برنامه اپل برای ساخت خودرو های خودران داریم. باید صبر کرد و دید که پایان این داستان به کجا ختم می شود.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.