سامسونگ پیروز از دادگاه عالی بیرون آمد ؛ همه چیز وابسته به دادگاه بدوی - تکفارس 
سامسونگ پیروز از دادگاه عالی بیرون آمد ؛ همه چیز وابسته به دادگاه بدوی - تکفارس 

سامسونگ پیروز از دادگاه عالی بیرون آمد ؛ همه چیز وابسته به دادگاه بدوی

عرفان کرد
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 01:03
سامسونگ پیروز از دادگاه عالی بیرون آمد ؛ همه چیز وابسته به دادگاه بدوی - تکفارس 

سامسونگ توانسته رای دادگاه عالی را ، در پرونده مشترکش با اپل ، به سود خود تغییر دهد.

در روز سه شنبه ، یک رای متفق القول به نفع سامسونگ در دادگاه عالی صادر شد که باعث شد سامسونگ در جدال با اپل پیروز شود. دادگاه با ۸ رای موافق و بدون رای مخالف ، نظر دادگاه تجدید نظر مبنی بر غرامت ۳۹۹ میلیون دلاری را رد کرد. این پرونده دوباره به دادگاه بدوی بازگردانده شده. نظر دادگاه بر این است که فقط در صورتی که شرکت تمام طرح های گوشی را از شرکت دیگر دزدیده باشد ، موظف به بازگزداندن تمام سود دریافتی می شود و بخشی از طرح ها شامل آن نمی شود.

در آگوست ۲۰۱۲ ، پس از این که سامسونگ و اپل وارد درگیری شدند ، هیئت داوران رای به ۹۳۰ میلیون دلار غرامت به سود شرکت اپل داد. پس از آن کار به دادگاه تجدید نظر کشیده شد. دادگاهی که به دلیل عدم وجود علامت تجاری اپل روی مدارک ، غرامت را به ۵۴۸ میلیون دلار کاهش داد. مبلغی که دادگاه در دسامبر سال گذشته پرداخت کرد. سامسونگ اما مدعی شده بود که نباید ۳۹۹ میلیون دلار از این مبلغ را بپردازد.

آپل ادعا می کند که موفقیت گوشی های آیفون به دلیل طراحی و نوآوری آن هاست که برخی شرکت ها از آن ها کپی می کنند. سامسونگ اما نظر دیگری دارد. نظرات سامسونگ توسط دادگاه عالی تایید شد. سامسونگ مدعی است که نمی شود به دلیل کپی کردن چند طرح در میان هزاران طرح گوشی های سری   Galaxy ، تمام سود آن را به شرکت اپل داد.

تمام دعوا بر سر قانون ثبت اختراع “ماده تولیدکنندگان است” و سه طرف دعوا ، یعنی سامسونگ ، اپل و دادگاه ، به این نتیجه رسیدند که تنها چند طرح کپی برداری شده نمی تواند خسارت کل محصول را شامل شود. حالا نوبت به وکلای سامسونگ رسیده تا در دادگاه بدوی ، با تعاریف جدید ، این مبلغ را کاهش دهند. هر خسارت کمتر از ۵۴۸ میلیون دلار بدین معناست که اپل باید مبلغی را به سامسونگ پس دهد.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید