طراحی پرخاشگرانه باتری ، دلیل انفجار های Note 7 - تکفارس 
طراحی پرخاشگرانه باتری ، دلیل انفجار های Note 7 - تکفارس 

طراحی پرخاشگرانه باتری ، دلیل انفجار های Note 7

عرفان کرد
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 14:50
طراحی پرخاشگرانه باتری ، دلیل انفجار های Note 7 - تکفارس 

بنا بر گزارشات جدید ، طراحی پرخاشگرانه سامسونگ برای باتری های Galaxy Note 7 ، دلیل اصلی انفجار هایی است که باعث شد سامسونگ این گوشی را از بازار جمع کند و ضرر چند میلیارد دلاری را متحمل شود. با تکفارس همراه باشید.

سامسونگ از یک جفت لایه پلیمری خیس شده با الکترولیت برای جدا سازی لایه مثبت لیتیوم کبالت اکسید از لایه منفی گرافیتی استفاده کرد ؛ در صورتی که برخورد این دو لایه به هم باعث بالا رفتن دما و انفجار می شود.

گزارش ها نشان می دهند که فشرده کردن باتری ها باعث نزدیکی لایه های مثبت و منفی می شود تا جایی که ممکن است این دو لایه مدام به یکدیگر فشار وارد کنند. سامسونگ نیز اعتراف کرده که ممکن است کمی در طراحی باتری ها پرخاشگرانه رفتار کرده باشد. علاوه بر این برخی از کار ها باعث  انبساط باتری می شوند ؛ مثلا وقتی شما باتری را در جیب پشتتان می گذارید و بر روی آن می نشینید ، به باتری فشار وارد می شود و باعث انبساط آن می شود.

به منظور نازک تر شدن گوشی ، باتری ها به گونه ای طراحی شدند تا بیشترین ظرفیت را در کوچک ترین اندازه ممکن داشته باشند. به همین دلیل با کمترین فشار وارده به گوشی ، دو لایه مثبت و منفی به یکدیگر فشار وارد می کنند ، دما افزایش می آید و باتری منفجر می شود.
bum

سامسونگ با این کار ریسک بسیار بزرگی انجام داد و مجبور شد تاوان آن را بپردازد. اشتباه دیگر سامسونگ پافشاری بر انجام آزمایشات در خود مجوعه سامسونگ بود. شاید اگر سامسونگ در این خصوص تجدید نظر می کرد ، مشکل باتری در آزمایش ها یافت می شد و خسارتی ۵ میلیارد دلاری برای سامسونگ به جا نمی ماند.

Instrumental در این خصوص گفت:

مراحل طراحی و اعتبار سنجی محصولات جدید ، برای همه مشکل است. در این مورد ، سامسونگ آگاهانه یک قدم به سوی خطر جلو رفت. آزمایش ها و اعتبار سنجی طرح نیز برای آن ها شکست به همراه داشت. همه این موارد دست به دست هم دادند تا سامسونگ یک محصول خطرناک را راهی بازار کند. این که یک شرکت به بزرگی سامسونگ مرتکب چنین اشتباهی شده است  نشان از نیاز به ابزار بهت برای این مراحل دارد.

در واقع می توان گفت که سامسونگ آگاهانه خودش را به داخل چاه انداخت و به همین دلیل خسارت سنگینی پرداخت کرد.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید