پرندگان خشمگین این بار در مسابقات رانندگی | نقد و بررسی بازی Angry Birds go - تکفارس 
پرندگان خشمگین این بار در مسابقات رانندگی | نقد و بررسی بازی Angry Birds go - تکفارس 

پرندگان خشمگین این بار در مسابقات رانندگی | نقد و بررسی بازی Angry Birds go

مازیار همتی
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - 21:00
پرندگان خشمگین این بار در مسابقات رانندگی | نقد و بررسی بازی Angry Birds go - تکفارس 

زمانی که اولین نسخه از سری بازی های angry birds go منتشر شد، قطعاً سازندگان بازی نمی دانستند که قرار است این عنوان آن هم برای تلفن های هوشمند این قدر معروف شود. ماهیت نسخه های اولیه فقط کشیدن و پرتاب بود. به این دلیل که پرندگان خشمگین قصد انتقام گرفتن از خوک های بدجنس را داشتند. اما حال با یک عنوان جدید به همراه ماهیتی جدید رو به رو هستیم. پرندگان خشمگین درون ماشین های خود نشسته و برای جایزه ای بزرگ تلاش می کنند. بله، این angry birds go است. در این مقاله با نقد و بررسی عنوان زیبای angry birds go همراه ما باشید.

maxresdefault

داستان بازی درباره مسابقه ای بزرگ است که در آن تمامی پرندگان و خوک ها اجازه شرکت را دارند. این مسابقه به دستور حاکم بزرگ شهر خوک ها ایجاد شده. جایزه این مسابقه بزرگ تر از کل رقابت ها است. از آنجایی که حاکم شهر بسیار شکمو است و به شیرینی اعتیاد فراوانی دارد، به دستور ایشان کیکی بزرگ ساخته و به عنوان جایزه مسابقه انتخاب شد. حال جنگی دوباره در میان پرندگان خشمگین و خوک های بد جنس شکل گرفته و هر کدام برای به دست آوردن جایزه تلاش می کنند. پرندگان درون ماشین های خود نشسته و استارت شروع مسابقات را می زنند. پس می توان نتیجه گرفت با داستان زیبایی رو به رو خواهیم بود.

در همان ابتدا بازی گیم پلی نوع خودش را نشان می دهد. اگر یادتان باشد در دیگر نسخه های angry birds برای نابود کردن خوک ها باید پرنده خود را با یک کمان کشیده و پرتاب می کردید. حال در angry birds go هم شاهد این کمان هستیم اما با کمی تغییر در شکل و شمایل آن. در شروع هر مسابقه شما باید پرنده خود را توسط کمانی که ماشینش بر روی آن قرار دارد بکشید و پرتاب کنید تا مسابقه شروع شود. اگر پرنده خود را زودتر از بقیه شرکت کنندگان پرتاپ کنید، ماشین او پیچ خورده و این باعث می شود از بقیه شرکت کنندگان عقب بمانید. در اوایل بازی شما باید چندین مرحله را بگذرانید تا با روند angry birds go آشنا شوید. بیایید کمی درباره شخصیت های این بازی دوست داشتنی صحبت کنیم. در طول بازی شما فقط با یک شخصیت رو به رو نخواهید بود و بعد از طی چندین مرحله شخصیت های جدیدی به لیست شخصیت های شما اضافه می شود. اما فقط می توانید پنج بار به صورت پشت سر هم از آن ها استفاده کنید. به طور مثال شما شخصیت پرنده قرمز خشمگین را انتخاب کرده و می خواهید با آن مسابقه دهید، شما فقط می توانید پنج بار از این پرنده به صورت پشت سر هم استفاده کنید و اگر بخواهید بیشتر این عمل را انجام بدهید باید حدود بیست دقیقه صبر کنید. البته این بیست دقیقه برای کل جان های این پرنده نیست و هر بیست دقیقه فقط یکی از پنج جان های او پر می شود. بعد از انتخاب شخصیت خودتان نیاز به یک اتوموبیل دارید تا به کمک آن در مسابقات پیروز از میدان خارج شوید. هشت کلاس ماشین برای استفاده در بازی قابل خریداری است که یکی از آن ها در اول بازی در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین هر اتوموبیل قابل ارتقا می باشد و شما می توانید بعد از رفتن چند مرحله آن را با توجه به پولی که جمع کرده اید ارتفا دهید.

angry-birds_-go_-android-screenshot_yasdl-com_

سازندگان بازی برای خسته نشدن بازیکن از بازی، مراحل را به شکل های مختلف طراحی کرده اند. در کل مراحل بازی برای هر بخش به ۴ مسابقه فرعی و یک مسابقه اصلی ختم می شود. نوع اول مسابقه معمولی با یکی از شخصیت های بازی است. در نوع دوم شما باید در زمانی که بازی برای تان انتخاب کرده به مکان نهایی رسیده و اگر غیر باشد، مجبور می شوید دوباره مسابقه دهید. نوع سوم مسابقه بر سر پول است که در آن باید فقط با یکی از شخصیت های بازی مسابقه دهید. نوع چهارم مسابقات میوه ای است. در این نوع باید میوه هایی که بازی در راه شما قرار داده را قطع کرده و از مسیر خود کم کنید، اگر بدون قطع کردن میوه ای مسیر خود را به اتمام برسانید باید دوباره مسابقه دهید. نوع آخر که سخت ترین مسابقه هر بخش است، مسابقه با شخصیتی است که قرار است آن را باز کنید. بخش آنلاین را نباید فراموش کرد و از آن غافل شد. در این بخش شما باید با باید با بازیکنان سرتاسر جهان به صورت اتفاقی با هر نوع سطح ماشین و لول به رقابت بپردازید. پولی که از این مسابقات دریافت می کنید بیشتر از بقیه بخش ها است و شما می توانید بیشتر و راحت تر ماشین خود را ارتقا دهید. بخش آنلاین به دو قسمت تقسیم می شود و بخش دوم آن مسابقه دو نفری است. در بخش اول شما باید با حدود شش بازی کن رقابت کنید اما در این بخش فقط با یک شرکت کنند. این مسابقه به مراتب سخت تر از مسابقات آنلاین گروهی بازی است. تمامی مسابقات بازی در ۳ سطح خلاصه می شود. اگر بخواهید سطح اول بازی را انتخاب کنید، فقط صد عدد سکه به شما می رسد و هر چه سطح بالاتری انتخاب کنید، مقدار سکه های دریافتی هم بیشتر می شود. البته این سکه ها بعد از به اتمام رساندن هر مرحله به دست شما می رسد. قبل از شروع مرحله و رقابت، بازی برای شما ۵ سیستم ارتقا با الماس به نمایش می گذارد و شما می توانید با توجه به الماس هایی که دارید از آن سیستم خرید کنید. برای مثال سیستم سرعتی کردن ماشین در مراحل ابتدایی بازی حدود ۲ الماس میخواهد و هر چه به جلو تر حرکت می کنید و مراحل بیشتر طی می کنید به ۲۰ الماس هم می رسد. اگر الماس یا پول کافی برای خرید این آیتم ها را ندارید، می توانید از سیستم پرداخت درون برنامه ای بازی استفاده کنید که می تواند کمک حال خوبی برای تان باشد. در بعضی مواقع سازندگان شما را محبور به خرید از این سیستم کرده. برای مثال قیمت ماشین هایی که در بازی وجود دارد بعضاً به ۲۰۰ الماس و ۸۰۰ الماس می رسد که واقعاً برای یک بازی موبایلی زیاد است. angry birds go گیم پلی بسیار جالبی دارد و می توانید با بخش های آنلاین آن خود تان را سرگرم کنید و اگر قیمت بعضی از ماشین ها را پایین می کشیدند، بازی کمی سرگرم کننده تر می شد.

گرافیک فانتزی angry birds go یکی از دلایل محبوبیتش است. در بازی طراحی تمام اجزا به بهترین شکل ممکن انجام شده. به طور مثال سکه ها و … همه و همه عالی طراحی شده اند. گرافیک و طراحی ماشین در یک کلام عالی است و تمامی اجزای آن به بهترین شکل طراحی شده اند. چرخ های چوبی ماشین خط های زیبایی دارد. angry birds go دنیا رنگارنگی را در خود جای داده است. مراحل بازی بسیار شاد هستند و در آن ها شادی و نشاط حس می شود. به طور مثال در تمامی مراحل بازی شاهد مناظر زیبا هستیم. زیر نور خورشید و یا در هنگام غروب خورشید. شما کدام را می پسندید!؟ به نظر بنده زیر نور خورشید بهترین گزینه ممکن است. طرفدار موسیقی در بازی های موبایلی هستید؟ آیا دوست دارید که در هنگام بازی با موبایل از یک موسیقی خوب هم لذت ببرید که هیجان بازی را دو چندان کند؟ angry birds go همه این نکات را در خود جای داده و با موسیقی جالبی که سازندگان بازی برای آن طراحی کرده اند، جذابیت بازی دو چندان می شود. برای هر کدام از بخش های بازی صدایی جدا طراحی شده است. به عنوان مثال وقتی که سکه ای را می خورید، یک صدای جیرینگ پخش می شود و یا وقتی که از نیترو استفاده می کنید. در کل می توان گفت سازندگان angry birds go بر روی گرافیک این بازی به خوبی کار کرده اند و موسیقی زیبایی آن را دو چندان می کند.

در کل می توان گفت angry birds go یکی از بهترین عنوانی است که در سال ۲۰۱۶ برای تلفن های هوشمند در سبک ریسینگ منتشر شده است. داستان جالب و گیرا این بازی می تواند شما را تا پایان بازی با خود همراه کند. گیم پلی جذاب یکی از بهترین بخش های بازی است و اگر از مسابقات بازی خسته شده اید و سرعت اینترنت خوبی دارید می توانید مسابقات آنلاین بازی را انجام دهید. گرافیک فانتزی بازی بسیار زیباست. اگر می خواهید این عنوان را انجام دهید به هیپچ وجه صدا تلفن همراه خود را کم نکنید، نیمی از هیجان بازی در موسیقی اش نهفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید