استفاده اپل از صفحه نمایش OLED ؛ بعد از ۲۰۱۷ - تکفارس 
استفاده اپل از صفحه نمایش OLED ؛ بعد از ۲۰۱۷ - تکفارس 

استفاده اپل از صفحه نمایش OLED ؛ بعد از ۲۰۱۷

عرفان کرد
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 16:47
استفاده اپل از صفحه نمایش OLED ؛ بعد از ۲۰۱۷ - تکفارس 

شایعه شده است که از سال آینده ، LCD به کار رفته در گوشی های سامسونگ ، پس از ۱۰ سال ، جایشان را به صفحه های OLED می دهند. بنا بر گفته های کارشناس KGI Securities ، مینگ چی کو (Ming-Chi Kou) ، در سال ۲۰۱۷ شاهد عرضه سه مدل گوشی آیفون خواهیم بود که یک مدل مخصوص دهمین سالگرد عرضه گوشی است. کو احتمال می دهد که مدل ویژه دهمین سالگرد آیفون از صفحه نمایش OLED استفاده خواهد کرد. با تکفارس همراه شوید.

صفحه نمایش OLED رنگ های شفاف تر و واضح تر و تصاویر با کیفیت بهتری را در اختیار کاربران خواهد گذاشت. با تمام این حرف ها باید پرسید که چرا اپل برای همه مدل های آیفون از صفحه نمایش OLED استفاده نخواهد کرد؟ پاسخ سوال محدودیت منابع تواید کننده این صفحات است. احتمالا اپل مجبور شود صفحات OLED را از رقیب بزرگش ، سامسونگ ، خریداری کند ؛ چرا که در حال حاضر سامسونگ تنها شرکتی است که می تواند تعداد صفحات مورد نیاز اپل را تامین کند. این موضوع اما ، به زودی تغییر خواهد کرد.

شرکت های بزرگ مانند  LG Display ، Japan Display و Sharp قصد دارند در سال ۲۰۱۸ خود را برای ورود به این عرصه آماده کنند. با وجود رقابت پیش روی سامسونگ به نظر می رسد که اپل ، حداقل تا سال ۲۰۱۹ ، از صفحات OLED سامسونگ استفاده خواهد کرد. احتمال می رود که شرکت Sharp با سامسونگ ، بر سر ساخت صفحات OLED رقابت کند.

هنوز جزئیات دقیقی از ویژگی های نسل آینده آیفون ها در دسترس نیست ولی احتمال می رود که گوشی مخصوص دهمین سالگرد آیفون ، پایان نسل صفحات نمایش LED باشد.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید