بهترین کادو های مجانی که می توانید به دیگران هدیه دهید - تکفارس 
بهترین کادو های مجانی که می توانید به دیگران هدیه دهید - تکفارس 

بهترین کادو های مجانی که می توانید به دیگران هدیه دهید

علی فلاح
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 18:30
بهترین کادو های مجانی که می توانید به دیگران هدیه دهید - تکفارس 

چند وقت پیش، یکی از دوستانم از من خواست که به تنظیم و نصب مودم کابلی اش بپردازم.پس از این که مراحل نصب روتر را طی کردم ، به تنظیمات و پیکر بندی روتر پرداختم . در انتها ، آن قدر خوش حال شده بود که دقیقا انگار یک کادو به او هدیه داده بودم. به این فکر افتادم که اگر بجای اینکه برای دیگران کادو بخرم ، برای آن ها کار هایی را که در انجامش ناتوان هستند را انجام بدهم ، انگار به آن ها هدیه ای داده ام.

با ادامه این مطلب همراه تک فارس باشید.

[notification type=”notification_info” ]
بسیار خب ، اولین چیزی که به نطرم رسید این بود که کار هایی را برایشان انجام دهم که بیشتر مربوط به تکنولوژی هستند. چون معمولا این گونه کار ها هزینه ای ندارند و اکثر افراد با انجام چنین کار هایی مشکل دارند.همچنین انجام این کار ها مدت زمان کمتری نیز می گیرد.
[/notification]

به عنوان مثل : تصور کنید که عموی شما ( یا یکی از دوستان و آشنایان ) کامپیوتری دارد که به کندی کار میکند و او از این مسئله به شدت ناراحت است. اگر شما با صرف مدت زمان ۱ الی ۲ ساعت کامپیوتر وی را بهبود ببخشید ، او از کار شما بسیار خوشحال می شود. برای نمونه می توانید به ویروس کشی سیستم او بپردازید یا اینکه با استفاده از نرم افزار های افزایش سرعت ، کامپیوتر او را بهینه سازی کنید. خب در این صورت ، با انجام این کار ، انگار به او هدیه ای ارزشمند داده اید.

با این حساب ، در این مطلب لیستی از کار های مربوط به تکنولوژی را برای شما فراهم کرده ایم که می توانید با انجام آن ها ، خود را در میان دوستان و آشنایان محبوب کنید و از همه مهم تر از خرید هدیه و هزینه کردن ، خلاص شوید !

گالری عکس هایشان را مرتب کنید

icloud_photos_iphone4s_ipad_mbp15inch

اکثر افراد این مشکل را دارند. خیلی از کاربران از پیدا کردن یک عکس در تلفن همراهشان بیزار اند.این دقیقا بخاطر این است که نمی دانند کدام عکس در کدام پوشه است.همچنین تعداد بسیار زیادی عکس در دستگاه های خود اعم از تلفن همراه ، تبلت و کامپیوتر ذخیره کرده اند که معمولا از مرتب کردن و دسته بندی کردن آن ها خود داری می کنند.در بعضی مواقع ممکن است عکس هایی بر روی مموری کارت ها و یا هارد های اکسترنال خود داشته باشند. یکی از کار های پیشنهادی ما مرتب سازی عکس های آن ها می باشد.

برای انجام این کار ، راه های زیادی توصیه میکنیم اما مهم ترین کار مرتب سازی عکس ها بر روی سیستم های ابری گوگل ( google Photos ) و یا استفاده از Flickr است. چرا که ۱ ترابایت فضای رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهند. راه دومی که پیشنهاد می کنیم ، دسته بندی عکس ها بر روی کامپیوتر شخصی آن ها با استفاده از فولدر بندی است.

اطلاعات جدیدشان را به کامپیوتر جدیدِ آنها منتقل کنید

معمولا افرادی که کامپیوتر تازه ای تهیه می کنند ، در  انتقال اطلاعات خود از قبیل عکس ها ، فیلم ها و متن ها مشکل دارند. اگر مشکل دوست شما چنین چیزی است ، توصیه میکنیم با استفاده از یکی از راه های زیر به انتقال تمامی اطلاعات آنها به کامپیوتر جدیدشان بپردازید.

  1. تهیه بک آپ ( یا نسخه پشتیبان) از کل کامپیوتر آن ها ، و سپس انتقال به کامپیوتر جدیدشان.
  2. انتقال فولدر به فولدر. برای انجام اینکار بهتر است ابتدا به دسته بندی اطلاعات آنها بپردازید.

نرم افزار های موردنیاز را بر روی دستگاهشان نصب کنید

اگر دوستی دارید که استفاده از کامپیوتر برای او مکافات است ، توصیه میکنیم لیستی از نرم افزار های موردنیاز برای هر کامپیوتری را بدانید و برای او ، نرم افزار های مورد نیاز از قبیل آفیس ، فتوشاپ ، پلیر ها ، و هرگونه نرم افزاری که فکر می کنید برای آنها ضروری است را بر روی دستگاهشان ( چه تلفن همراه باشد ، چه کامپیوتر ) نصب کنید. با این کار خیلی خوش حال می شوند. توصیه میکنیم آموزش استفاده از آنها را نیز به آنها بدهید.( تا حد امکان)

دسته کابل های به هم پیچیده شده در منزل را مرتب کنید

command-hook-6

اکثر افراد ، در منزلِ خود در دو قسمت از خانه ، دسته ای از سیم و کابل های انباشته شده و پیچیده به هم دارند.

  1. پشت میز کامپیوتر شخصی
  2. پشت میز یا ست تلویزیون

امروزه استفاده از دستگاه های بی سیم کار را راحت کرده اند اما هنوز در بسیاری از خانه ها (بیش از ۸۰ درصد خانه ها) این بی نظمی در کابل هایشان وجود دارند. مرتب کردن کابل ها ، یکی از کار های پیشنهادی ما است.راه های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد که ساده ترین آنها ، دسته بندی کابل ها و پیچاندن صحیحِ آنها به هم می باشد.

برای آنها یک نرم افزار مدیریت رمز عبور نصب کنید

بیش تر از ۹۰ درصد افراد ، در استفاده از پسورد هایی که استفاده میکنند دقت چندانی ندارند و معمولا از یک رمز عبورِ (معمولا ضعیف) بر روی تمامی وبسایت ها استفاده می کنند. که این کار بسیار خطر ناک است. از امنیت رمز ها که بگذریم ، به مشکل فراموش کردن آن ها می رسیم. برای کمک به دوستان در فراموش نکردن رمز های عبور ، بر روی سیستمشان یک نرم افزار مدیریت پسورد نصب کنید.

توصیه می کنیم ابتدا به آنها طریقه استفاده و فایده این گونه نرم افزار ها را توضیح دهید.

نرم افزار های زیادی برای این کار در اینترنت موجود اند که عبارت اند از : Dashlane و Lastpass.

ویژگی مهم این گونه نرم افزار ها همگام سازی ( یا اصطلاحا Sync) پسور های بین کامپیوتر و تلفن همراه است بصورتی که دیگر نیازی ندارید تمامی پسورد های مربوط به تبلت ها،تلفن های همراه و سیستم شخصی خود را به حافطه بسپارید. این نکته را در ذهن داشته باشید که استفاده از این ویژگی (همگام سازی) پولی است و نیاز به پرداخت اندکی پول دارد.

سوال : گاهی اوقات برای کمک به دوستان در دسترس نیستم چه کنم ؟

پاسخ : از نرم افزار های مدیریت از راه دور استفاده کنید.

win-mainwindow

به این نقل قول توجه کنید :

من : برای شروع اول رو استارت کلیک کن

دوستم : کدوم استارت ؟

من : گوشه ، پایین صفحه سمت چپ نوشته Start. رو اون کلیک کن

دوستم : خب ، کلیک کردم…. چی شد ؟

من: به فلان جا برو و فلان کار را انجام بده…..

همانطور که مشاهده می کنید (یا ممکن است به یاد آورید) ، این اتفاق برای اکثر افراد رخ می دهد.خب برای جلوگیری از این گونه دردسر ها ، توصیه می کنیم از یک نرم افزار مدیریت از راه دور استفاده کنید. بر روی کامپیوتر دوستتان ، یک نرم افزار مدیریت ریموت(از راه دور) نصب کنید تا در چنین مواقع به آسانی به تعمیر کامپیوتر آنها بپردازید.

برای انجام این کار ، استفاده از نرم افزار مشهور Teamviewer را پیشنهاد میکنیم.

راه های پیشنهادی دیگر

  • برای دوستانتان که مشکلی در ساختن اپل آیدی دارند ، اپل آیدی بسازید.
  • به تنظیم و پیکر بندی تلویزیون هایشان بپردازید.(تلویزیون های هوشمند)
  • کمکشان کنید تا از رمز های دو مرحله ایِ گوگل و اپل استفاده کنند.
  • به آن ها طریقه استفاده از کروم بوک را آموزش دهید.
  • و…

امیداریم برای شما مفید باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید