احتمال استفاده از Capacitive eye tracking technology در  HoloLens 2 - تکفارس 
احتمال استفاده از Capacitive eye tracking technology در  HoloLens 2 - تکفارس 

احتمال استفاده از Capacitive eye tracking technology در HoloLens 2

امیر پاکپور
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 23:02
احتمال استفاده از Capacitive eye tracking technology در  HoloLens 2 - تکفارس 

ماکروسافت به تازگی اختراغ جدیدی را ثبت کرده. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

HoloLens، دستگاه نوآورانه ایست که هنوز به دنبال طرفداران  اولیه خود می گردد. اما این جلو دار ماکروسافت که در صدد ارتقای ساخته ی خود است نیست. این غول نرم افزاری به تا زگی قرم ثبت اختراعی را  تحت عنوان  “CAPACITIVE SENSORS FOR DETERMINING EYE GAZE DIRECTION” پر کرده است. و این تکنولوژ قرار است که سیستم کنترلی را که در حال حاضر در HoloLens با نام Gaze به کارگرفته شده را ارتقا بخشد.

به جای استفاده از دوربین برای رد یابی حرکات و موقعیت چشم، این دستگاه با حرکات و موقععت سر کاربر کار می کند. که  سیستمی پیش پا افتاده برای استفاده در چنین دستگاه با تکنولو ژی بالایی ایست. و جای تهعجب نیست که ماکروسافت در حال بر نامه ریزی برای حل این موضوع در آینده می باشد.

روش به کار گرفته شده در این اختراع جدید ساده و از آن مهمتر ارزان قیمت است. یک دسته از سنسور های خازنی شفاف بر روی شیشه های هوشمند قرار خواهند گرفت که توانایی شناسایی محل و فاصله موجود تا قرنیه ی چشم را دارند. از این اطلاعات پس از پردازش برای تعین جهت نگاه فرد استفاده می شود.

مانند بقیه ی اختراعات ثبت شده مشخص نیست که ااز این تکنولوژی کی و کجا استفاده خواهد شد. اما با توجه به قیمت پایین آن اگر ان را در نسل بعدی HoloLens ببینیم نباید شگفت زده بشویم.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید