Instagram Live پخش زنده ی ویدئوها را امروز به استوری شما می آورد - تکفارس 
Instagram Live پخش زنده ی ویدئوها را امروز به استوری شما می آورد - تکفارس 

Instagram Live پخش زنده ی ویدئوها را امروز به استوری شما می آورد

امیر رزاق
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - 00:50
Instagram Live پخش زنده ی ویدئوها را امروز به استوری شما می آورد - تکفارس 

Instagram راهی دیگر برای پخش زنده ی معرفی می کند. تنها چند هفته پس از این که Instagram اعلام کرد که دارد قابلیت پخش زنده ی ویدئو را به این اپلیکیشن اضافه می کند، هم اکنون این قابلیت در دسترس قرار گرفته است. برای شروع پخش کردن ، تنها کافیست به قسمت دوربین بخش Stories خود بروید و صفحه را بکشید تا به Live Mode یا حالت پخش زنده بروید. تماشاگران ویدئو شما با دیدن نشان Live بر روی آیکون استوری شما می توانند بفهمند که ویدئو شما در حال پخش زنده بوده. این طور که به نظر می آید رابط کاربری این بخش بسیار به رابط کاربری برنامه هایی چون Periscope و Facebook Live شبیه است و شما می توانید در آن نظر بگذارید و با زدن دکمه ی قلب روی صفحه نیز قلب های شناور بفرستید.

تفاوت بزرگ آن ها اما به نظر می رسد این باشد که بر خلاف Facebook Live و Periscope ، ویدئو های زنده ی گرفته شده توسط اینستاگرام واقعا بی دوام بوده و بعدا نمی توانید به ویدئو های آرشیو شده برای مشاهده دسترسی پیدا کنید. در نتیجه اگر نمی خواهید آن ویدئو های زنده را از دست دهید ، باید عموما اکانت آن ها را دنبال کرده و در زمان پخش زنده ی ویدئو ها هم آنلاین باشید. اما همچنین باید گفت که اینستاگرام از این پس برترین ویدئو های در حال پخش زنده یا Top Live را در صفحه ی جستجوی خود نمایش می دهد با این امید که محبوب ترین ویدئو های در حال پخش زنده در هر زمانی بتوانند برجسته شده و توسط همه دیده شوند.

به نوعی می توان گفت که Instagram Live ترکیبی بین Facebook Live و Snapchat می باشد ، بر خلاف Facebook Live تنها برای گوشی های هوشمند بوده و به نظر می رسد بیشتر برای به اشتراک گذاشتن ویدئو های شخصی طراحی شده است در حالی که Facebook Live تا به اینجا که بیش تر توسط کمپانی های رسانه ای و ناشران استفاده شده است. هنوز کاملا مشخص نیست که ایا بازاری برای این نوع اشتراک گذاری ویدئو زنده وجود دارد یا خیر اما محبوبیت محض Instagram می تواند میدان آزمایش مناسبی برای آن باشد.

پخش زنده ی ویدئو ها در اینستاگرام از امروز در دسترس خواهد بود و در طی روز های آینده باید در اختیار تمامی کاربران قرار گیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید