تغییر نام Google Keyboard به Gboard در اندروید - تکفارس 
تغییر نام Google Keyboard به Gboard در اندروید - تکفارس 
تغییر نام Google Keyboard به Gboard در اندروید - تکفارس 

تغییر نام Google Keyboard به Gboard در اندروید

امیر پاکپور
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - 12:56
تغییر نام Google Keyboard به Gboard در اندروید - تکفارس 

به تازگی گوگل نرم افزار کیبورد خود را آپدیت کرده در ادامه با تکفارس همراه باشید.

بهار کزشته گوگل یک اپ کیبورد فوق العاده منتشر کرد که از Google Search، گیف ها و ایموجی ها هم پشتیبانی می کرد. مشکل این جا بود که این کیبورد یعنی Gboard تنها برای سیستم عامل ای او اس متشر شده بود و با اندروید ساز گاری نداشت. امابه نظر  این مسئله در حال تغیر است چرا که نسل ششم  Google Keyboard برای اندروید، با نام  Gboard وارد بازار شده است.

گوگل هنوز به طور رسمی این خبر را تائید نکرده و یا  لیست تغیرات رسمی را منتشر نکرده است.  گوگل معمولا اخبار آپدیت های جدی را چهار شنبه منتشر می کند پس ما حدس مس زنیم که APK این اپ اندکی زود منتشر شده است. به غیر از تغیر نام، این آپدیت همه ی امکانات خوبی را که منتظزرش بودید با خود به همراه دارد. اما بهترین این مکانات جدید به صورت دیفالت فعال نیست. که ممکن است کمی آزار دهنده باشد. برای مثال لوگوی G برای دسترسی به Google Search به صورت دیفالت فعال نیست. و شما باید په به صفحه ی تنظیمات کیببورد رفته و گزینه ی مربوط به آن را زیر سرچ بار روشن کنید. یک گزینه ی دیگر هم برای فعال کردن نوار عداد بالای کیبورد وجود دارد.

اضافه شدن گزینه ی استفاده از گیف ها و جستجوی ایموجی ها برای اکثر افراد مهمترین ویژگی این اپ جدید است. ابته این گزینه در اپ هایی که از فرمت گیف پشتیبانی نمی کنند فعال نیست.

احتمالا آپدیت رسمی جدید به زودی منتشر می شود. اما اگر می خواهید نرم افزار خود را زود تر آپدیت کنید، می توانید APK آن را دانلود کرده و آپدیت را به صورت دستی انجام دید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید