یک تحلیل گر اعتقاد دارد اچ تی سی دیگر در آمریکا یک گوشی پرچمدار عرضه نخواهد کرد - تکفارس 
یک تحلیل گر اعتقاد دارد اچ تی سی دیگر در آمریکا یک گوشی پرچمدار عرضه نخواهد کرد - تکفارس 
یک تحلیل گر اعتقاد دارد اچ تی سی دیگر در آمریکا یک گوشی پرچمدار عرضه نخواهد کرد - تکفارس 

یک تحلیل گر اعتقاد دارد اچ تی سی دیگر در آمریکا یک گوشی پرچمدار عرضه نخواهد کرد

دانیال دهقانی
۳ دی ۱۳۹۵ - 01:50
یک تحلیل گر اعتقاد دارد اچ تی سی دیگر در آمریکا یک گوشی پرچمدار عرضه نخواهد کرد - تکفارس 

یک تحلیل گر اعتقاد دارد اچ تی سی دیگر در آمریکا یک گوشی پرچمدار عرضه نخواهد کرد! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

چند روز پیش بود که به شما خبر دادیم اچ تی سی در تاریخ ۱۲ ژانویه درست چند روز بعد از مراسم CES 2017 چیزی را برای نشان دادن به همگان دارد و به این منظور رویدادی را برگزار خواهد کرد. آن چیز جدید می تواند یک گوشی پرچمدار جدید، یک گوشی هوشمند جدید، یا حتی یک هدست واقعیت مجازی برای گوشی های هوشمند باشد. به هر حال، اگر آن چیز جدید یک گوشی پرچمدار باشد، کلیف مالدونادو (Cliff Maldonado) تحلیل گر پایگاه تحقیقاتی گوشی های هوشمند بی استریت ریسرچ (BayStreet Research) اعتقاد دارد که آن احتمالاً در ایالات متحده آمریکا عرضه نخواهد شد. طبق گفته های او، این کمپانی تایوانی به منابع مورد نیاز برای عرضه یک گوشی رده بالای دیگر به وسیله خرده فروشی های ایالات متحده آمریکا به طور کافی دسترسی ندارد. دلیل اصلی این مسئله هم بازنگری در سیاست های این شرکت به دنبال ضررهای آن در ماه های اخیر است، به علاوه این حقیقت که این شرکت برخی از بازارهای فروش خود را نیز از دست داده است.

اما این به آن معنا نیست که اچ تی سی تجارت گوشی های هوشمند خود را کنار خواهد گذاشت. بر عکس، مالدونادو اعتقاد دارد که این شرکت تایوانی فعال در زمینه گوشی های همراه مدل تجاری ODM (طراحی اورجینال سازنده یا همان original design manufacturer) را برخواهد گزید. این به آن معناست که اچ تی سی به تولید و عرضه گوشی های هوشمند ادامه خواهد داد اما شاید تحت یک نام یا حتی یک برند دیگر، برای کسب فروش بیشتر.

یک مثال خوب در این زمینه گوشی گوگل پیکسل است، که توسط اچ تی سی ساخته شده بود. در کنار آن، گوشی اچ تی سی بولت (HTC Bolt) هم که ماه پیش توسط خرده فروشی اسپرینت (Sprint) عرضه شده بود نمونه دیگری از مدل تجاری ODM و نحوه کارکرد آن است.

مالدونادو ادعا کرده که در انحصار اسپرینت بودن گوشی اچ تی سی بولت در اصل یک همکاری میان اچ تی سی و این خرده فروشی بزرگ در آمریکا است و “اسپرینت به جای قیمت گذاری بهتر، میزان گوشی های در دسترس را تضمین کرده است.”

حتی سران اچ تی سی هم به اتخاذ یک شیوه جدید توسط این شرکت برای ادامه فعالیت در صنعت موبایل اشاره کرده اند. مسئول مالی ارشد (CFO) این شرکت یعنی چیالین چنگ (Chialin Chang) در طول نشست خبری مربوط به مسائل مالی سه ماهه سوم شرکت اچ تی سی گفته بود که محصولات جدید نظیر ساعت های هوشمند برای شرکت آندر آرمور (Under Armour) بخشی از استراتژی جدید شرکت برای تولید محصولات “ساخته شده به دست اچ تی سی” (Powered By HTC) هستند.

چنگ البته اعلام کرد که سیاست “ساخته شده به دست اچ تی سی” اندکی با سیاست “طراحی اورجینال سازنده سنتی” تفاوت دارد. این پیشبینی ها باعث می شود که مراسمی که در روز ۱۲ ژانویه برگزار می شود هم برای مشتریان و هم برای خبرنگاران تبدیل به رویداد جذاب تر و پربارتری شود.

نظر شما در رابطه با سیاست های جدید اچ تی سی چیست؟ نقطه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید