خم شدن گوشی ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
خم شدن گوشی ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

خم شدن گوشی ها در سال ۲۰۱۸

عرفان کرد
۳ دی ۱۳۹۵ - 20:45
خم شدن گوشی ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

به نظر می رسد تا دو سال آینده انقلاب تخول عظیمی در عرصه گوشی های هوشمند به وجود بیاید. با تکفارس همراه شوید.

گوشی های انعطاف پذیر و قابل خم شدن ممکن است انقلاب جدید در عرصه گوشی های هوشمند باشند. بنا بر اعلام گروه صنعتی کولون (Kolon)، یکی از بزرگترین و مهمترین شرکت های فعال در این عرصه، تا سال ۲۰۱۸، سه تا پنج شرگت بزرگ در تولید گسترده این محصولات فعالیت خواهند کرد. در صورت محبوب بودن این محصولات، در سال ۲۰۱۹، ۲۰% از بازار کره جنوبی را فرا خواهند گرفت.

شاید درباره شرکت کولون زیاد اطلاعات نداشته باشید اما جالب است بدانید که شرکت صنعتی کولون تنها شرکتی است که ابزار لازم برای تولید انبوه پلیمید های بی رنگ لازم برای ساخت صفحه های قابل خم شدن را دارد. بزرگترین شرکت های تولید کننده صفحات نمایش و تلویزیون مانند سامسونگ و الجی، از محصولات این شرکت تغذیه می شوند.

این شرکت معتقد است که برای ساخت اولین گوشی های هوشمند قابل خم شدن، که ممکن است سال آینده عرضه شوند، نیاز به شعاع ۵ میلیمتری است و شعاع ۱ میلیمتری شایعه شده، در قدم اول قابل ساخت نخواهد بود. شعاع خم شدن یک میلیمتری به این معنا خواهد بود که هنگام خم شدن، دو لبه گوشی کاملا با یکدیگر برخورد کنند. به دلایل امنیتی شرکت های سازنده ترجیح خواهند داد که ابتدا شعاع ۵ میلیمتری را انتخاب کنند و در صورت موفق بودن، به صورت پیوسته شعاع را کاهش دهند تا به یک میلیمتر برسند.

پلیمید بی رنگ انعطاف پذیر کولون، در آینده ای نزدیک برای ساخت تمامی گوشی های قابل خم شدن استفاده خواهد شد. شرکت کره ای اعلام کرده که در سال ۲۰۱۸ می تواند صفحات لازم حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه را تامین کند.

نظراتتان را با ما به اشتارک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید