مشکلات در تولید پردازنده جدید شاید برنامه های اپل برای آیپد جدید را به تاخیر بیندازد! - تکفارس 
مشکلات در تولید پردازنده جدید شاید برنامه های اپل برای آیپد جدید را به تاخیر بیندازد! - تکفارس 

مشکلات در تولید پردازنده جدید شاید برنامه های اپل برای آیپد جدید را به تاخیر بیندازد!

دانیال دهقانی
۴ دی ۱۳۹۵ - 15:10
مشکلات در تولید پردازنده جدید شاید برنامه های اپل برای آیپد جدید را به تاخیر بیندازد! - تکفارس 

مشکلات در تولید پردازنده جدید شاید برنامه های اپل برای آیپد جدید را به تاخیر بیندازد! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

در ماه آگوست، خبر رسید که شرکت تایوانی (تی اس ام سی) TSMC از اپل برای ساخت چیپست هایی با ساختار ۱۰ نانومتری برای استفاده از آن ها در آیفون ۲۰۱۷ سفارش دریافت کرده است. پیش تر هم خبر رسید که تی اس ام سی شاید تولید کننده انحصاری چیپست های ای ۱۰ و ای ۱۱ ( A10 و A11 ) اپل باشد. این مسئله تی اس ام سی را تبدیل به یکی از بزرگ ترین و اصلی ترین تولید کنندگان چیپست می کند که وظیفه تولید چیپست های گوشی های اپل را بر عهده دارد و همچنین این وظیفه را دارد تا این کار را به موقع انجام دهد تا در برنامه ریزی های اپل اختلالی وارد نشود.

یک گزارش از سوی دیجی تایمز (DigiTimes) این مسئله را به ما می گوید که تی اس ام سی قصد دارد تا تولید انبوه چیپست های ای ۱۰ اکس (A10X) را برای آیپدهای جدید از ابتدای سال ۲۰۱۷ آغاز کند، اما به نظر تولیدات ابتدایی ناکافی بوده اند و این مسئله می تواند با برنامه اپل تداخل داشته باشد. مشخص است که چرا سازنده آیفون و آیپد می خواهد از فناوری ۱۰ نانومتری برای ای ۱۰ اکس بهره ببرد، به این علت که در نهایت اندازه محصول نهایی کوچک تر و مصرف آن نیز کمتر خواهد بود.

شایعات حاکی از آن هستند که اپل آیپدهای جدید را در ماه مارس سال آینده عرضه خواهد کرد. آن ها دو مدل ۹.۷ و ۱۲.۹ اینچی خواهند داشت، در کنار مدل ۱۰.۵ اینچی که جدیداً به این چرخه اضافه شده است. مدل ۱۰.۵ اینچی مرکزهای آموزشی و اداری را در ایالات متحده آمریکا هدف گرفته است، چرا که مدل ۹.۷ اینچی اندکی کوچک به نظر می رسد، در حالی که مدل ۱۲.۹ اینچی هم زیادی بزرگ و گران قیمت است. انتظار می رود که مدل های ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی از چیپست های جدید ای ۱۰ اکس استفاده کنند، در حالی که مدل ۹.۷ اینچی یک انتخاب میان رده ای خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که مشکلات تی اس ام سی چه تاثیری روی برنامه ریزی اپل خواهد داشت. بهتر است امیدوار باشیم که این شرکت بتواند موانع و مشکلات پیش روی خودش را کنار بزند و با تولید به موقع چیپست ها، خللی در برنامه های ماه مارس اپل ایجاد نکند.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا آیپدهای جدید سر وقت به بازار عرضه خواهند شد؟ نظرات خود را پیرامون این خبر با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.