رقابت بر سر هزار میلیاردی شدن؛ کدام شرکت زودتر از خط پایان عبور می کند؟! - تکفارس 
رقابت بر سر هزار میلیاردی شدن؛ کدام شرکت زودتر از خط پایان عبور می کند؟! - تکفارس 

رقابت بر سر هزار میلیاردی شدن؛ کدام شرکت زودتر از خط پایان عبور می کند؟!

عرفان کرد
۶ دی ۱۳۹۵ - 15:29
رقابت بر سر هزار میلیاردی شدن؛ کدام شرکت زودتر از خط پایان عبور می کند؟! - تکفارس 

کارشناسان معتقدند که مایکروسافت می تواند قبل از هر شرکتی به ارزش سهام یک هزار میلیارد دلار برسد.

فوریه ۲۰۱۵ بود که ارزش مجموع سهام اپل به ۷۱۰ میلیارد دلار رسید. در آن زمان اپل به اولین شرکت تاریخ تبدیل شد که مجموع ارزش سهامی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار دارد. این عدد در ادامه به اوج خود، یعنی ۷۷۵ میلیارد دلار رسید تا این که با کاهش ارزش سهام مواجه شد و امروز این عدد چیزی حدود ۶۱۷ میلیارد دلار است.

کارشناس Equities، مایکل مارکووسکی معتقد است، با وجود این که مایکروسافت هم اکنون پس از اپل و آلفابت در رده سوم قرار دارد، آن ها اولین شرکتی خواهند بود که به مجموع ارزش سهام هزار میلیارد دلار می رسد. ارزش هایی که اکنون به این ترتیب است:

  • اپل ۶۱۷ میلیارد دلار
  • آلفابت ۵۴۸ میلیارد دلار
  • مایکروسافت ۴۹۲ میلیارد دلار
  • آمازون ۳۵۹ میلیارد دلار
  • فیسبوک ۳۳۳ میلیارد دلار

مارکووسکی معتقد است از آن جایی که مایکروسافت در شعاع بزرگتری نسبت به اپل فعالیت می کند، خدمات بیشتری را به تعداد افراد بیشتری ارائه می دهد و همین امر باعث می شود آن ها زودتر از هر شرکت دیگری به ارزش هزار میلیارد دلاری برسند. مارکووسکی همچنین افزود که پیوستن LinkedIn به مایکروسافت نقش پر رنگی در این مسیر داشته باشد چرا که سود شبکه های مجازی ارزش بالایی دارد. جالب است بدانید مایکروسافت به ازای هر کاربر LinkedIn 60 دلار پرداخت کرده است. این در حالی است که فیسبوک برای هر کاربر مبلغ میانگین ۲۱۸ دلار خرج می کند.

برای رسیدن به ارزش هزار میلیارد دلاری، مایکروسافت باید قیمت سهامش را دو برابر کند. اگر فرض را بر این بگذاریم که تعداد کاربران LinkedIn تا سال ۲۰۲۰، از ۴۳۳ میلیون نفر امروزی به ۷۰۰ میلیون نفر برسد، چنین چیزی دور از دسترس نخواهد بود. مارکووسکی معتقد است که در این مسیر، آلفابت می تواند رقیب سختی برای مایکروسافت باشد. او معتقد است که اپل هیچ شانسی در این رقابت نباشد و اگر شرکتی بتواند قبل از مایکروسافت به ارزش هزار میلیارد دلار برسد، آن شرکت آلفابت است و نه اپل.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.