مهندس سابق اپل از نقشش در “پروژه بنفش” می گوید - تکفارس 
مهندس سابق اپل از نقشش در “پروژه بنفش” می گوید - تکفارس 
مهندس سابق اپل از نقشش در “پروژه بنفش” می گوید - تکفارس 

مهندس سابق اپل از نقشش در “پروژه بنفش” می گوید

عرفان کرد
۷ دی ۱۳۹۵ - 21:45
مهندس سابق اپل از نقشش در “پروژه بنفش” می گوید - تکفارس 

تری لمبرت یک مهندس نرم افزار ارشد در شرکت اپل بود که از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۱۰ در این شرکت فعالیت می کرد. کد گذاری سیستم عامل Mac OS اپل تا ۶% کار او بوده. به همین دلیل او فرصت کار کردن روی اولین آیفون تولید شده را داشته است. در ادامه با تکفارس همراه شوید.

چندی پیش لمبرت در Quora پاسخگوی کاربران بود و فرصتی پیدا کرد تا درباره پروژه آیفون، که به پروژه بنفش معروف بود، توضیح بدهد. او گفته که تا اواخر این، پروژه که جابز و دوستانش به مشکلات نرم افزاری برخورد کرده بودند، وارد عمل نشده بوده و مهمترین و تنها وظیفه اش در این پروژه، رفع باگ ها بوده.

او بخشی از تجربه خود در این پروژه را با کاربران به اشتارک گذاشت که چگونه برای اولین بار با این پروژه آشنا شده. لمبرت در خصوص سری بودن این پروژه گفت:

آره، من را به جایی بردند که پر از پارچه های سیاه بود. اگر برای اپل کار کرده باشید می دانید که پارچه های سیاه نشانه یک پروژه مخفیانه است. اگر دنبال یک طرح جالب برای لباس هالووین هستید، یک پارچه سیاه روی خود بکشید بگویید من پروژه مخفیانه اپل هستم. عجیب به نظر می رسد اما وقتی پارچه های سیاه را می بینید، سعی می کنید نسبت به آن ها بی اهمیت باشید؛ در واقع مجبورید که بی اهمیت باشید. من هم همینکار را کردم، جون حتی نتوانستم محصول و هدف اصلی این پروژه را ببینم. فقط رفتم و باگ را رفع کردم و بیرون آمدم.

اگر فکر می کنید چنین چیزی عجیب است و جالب به نظر می رسد، از قسمت بعدی ماجرا خوشتان خواهد آمد. بنابر گفته لامبرت، اپل برای گروه های مختلف کارکنانش، نام های مختلفی را برای یک پروژه یکسان انتخاب می کند تا مشترکاً روی یک پروژه کار کنند بدون این که متوجه شوند.

در واقع اپل از کارکنانش تعهد می گیرد که در صورتی که نام پروژه را به گروه دیگری نگویند، آن ها را از نام اصلی پروژه مطلع کند. در واقع همه نام پروژه را می دانستند اما از اینکه کس دیگری روی این پروژه کار می کند، بی خبر بودند.

لمبرت به سوالات دیگری در خصوص دوران فعالیتش در اپل پاسخ داد و در اینجا می توانید از جزئیات این گفت و گو با خبر شوید.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید