اطلاعات جدیدی از پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۵ منتشر شد - تکفارس 
اطلاعات جدیدی از پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۵ منتشر شد - تکفارس 

اطلاعات جدیدی از پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۵ منتشر شد

امید بصیری
۹ دی ۱۳۹۵ - 23:13
اطلاعات جدیدی از پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۵ منتشر شد - تکفارس 

سامسونگ سال آینده در پرچم دار جدید خود یعنی گلکسی اس ۸ از جدید ترین پردازنده ی ساخت خود یعنی اگزینوس ۸۸۹۵ استفاده خواهد کرد. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تکفارس همراه باشید!

سامسونگ قصد دارد تا مثل چند سال اخیر سال آینده نیز در پرچم دار خود از پردازنده های ساخت خود استفاده کند و امسال قرعه به نام پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۵ افتاده و این شرکت حدود ۵ ماهی است که در حال انجام آزمایش های مختلف بر روی این پردازنده است. گفته می شود که سامسونگ حتی این پردازنده را در سرعت ۴ گیگاهرتز نیز آزمایش کرده است. هم چنین پیش بینی می شود که این پردازنده از چیپست جدید آرم یعنی Mali G71 برای پردازش گرافیکی خود استفاده کند. حال اطلاعات بیشتری از این پردازنده به بیرون درز کرده است.

بر طبق یک گزارش جدید که از خبرگزاری های چینی منتشر شده است، این پردازنده در دو نسخه ی متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. اگزینوس ۸۸۹۵M و اگزینوس ۸۸۹۵V. هر دوی این پردازنده ها از تکنولوژی جدید ۱۰ نانومتری این شرکت کره ای با نام FinFET بهره خواهند برد. هر دوری این پردازنده ها از ترکیبی از دو پردازنده ی ۴ هسته ای که یکی شامل پردازنده های اگزینوس M2 (که بین سرعت ۲.۵ تا ۲.۳ گیگاهرتز قفل شده اند) و دیگری شامل ۴ هسته ی کورتکس A53 (که بر روی سرعت ۱.۷ گیگاهرتز قفل شده اند) کار خواهند کرد.

qualcomm-snapdragon-835-vs-samsung-exynos-8895-471x540

سامسونگ برای پردازش گرافیکی این پردازنده ها از پردازنده ی ساخت شرکت ARM با نام Mali G71 استفاده خواهد کرد با این تفاوت که اگزینوس ۸۸۹۵M از ۲۰ هسته ی پردازشی بهره می برد این در حالی است که اگزینوس ۸۸۹۵V تنها ۱۸ هسته ی پردازشی دارد. هر دوی این پردازنده ها با حافظه های UFS2.1 ، حافظه ی رم از نوع LP – DDR4 و مودم ۴G از نوع Cat. 16 بهره می برند. پرچم دار جدید سامسونگ به راحتی قادر خواهد بود تا محتوای ۴K را پخش کند.

هم چنین این احتمال وجود دارد که سامسونگ در حوالی سه ماهه ی سوم سال ۲۰۱۷ میلادی نسخه ی سومی از این پردازنده ها با مودم جدید تر Shannon 359 که گفته می شود با شبکه های CDMA سازگاری خوبی دارد عرضه کند. در مقایسه باید گفت که پردازنده ی اسنپدراگون ۸۳۵ که از قضا از تکنولوژی ۱۰ نانومتری سامسونگ استفاده می کند قادر است تا سرعتی بالغ بر ۳ گیگاهرتز را پردازش کند. اگرچه همیشه سرعت کلاک بالاتر به معنی عملکرد بهتر نیست.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید