نقد و بررسی لپ تاپ HP Spectre X360 (2016) - تکفارس 
نقد و بررسی لپ تاپ HP Spectre X360 (2016) - تکفارس 

نقد و بررسی لپ تاپ HP Spectre X360 (2016)

امیر رزاق
۱۳ دی ۱۳۹۵ - 19:00
نقد و بررسی لپ تاپ HP Spectre X360 (2016) - تکفارس 

لپ تاپ Spectre X360 شرکت HP حال پس از گذشت یک سال و نیم باز طراحی و دچار تغییرات اساسی شده است، اما باید دید که ورژن ۲۰۱۶ این لپ تاپ نیز می تواند مانند نسخه ی اورجینال خود همچنان یکی از محبوب ترین دستگاه های ویندوزی باشد یا خیر.

همانند نسخه ی اورجینال، این مدل جدید (با قیمت بیش از ۱۰۵۰ دلار) هم از یک لولای ۳۶۰ درجه ای بهره می برد که به کاربران اجازه می دهد از لپ تاپ در چهار حالت مختلف استفاده نمایند. این نسخه ی جدید باز هم باریک تر و سبک تر است و در بدنه ی کوچک تری جای گرفته است و همچنین از یک سیستم فن دوگانه برای خنک کنندگی بهتر و دوربین وبکم ارتقا یافته با قابلیت پشتیبانی از تشخیص چهره ی Windows Hello استفاده می کند. اگرچه ما از همه ی این ارتقا ها و بهبود ها استقبال می کنیم اما به نحوی این ورژن جدید آن حس تکامل نسخه ی سابق خود را نمی دهد.

s-aolcdn-com

خلاصه

لپ تاپ HP Spectre X360 باز طراحی شده ، نسخه ی اورجینال خود را با طراحی باریک تر، سبک تر و جمع و جور تر، عمر باتری طولانی تر، وبکم بهتر با Windows Hello و سرعت دیسک بالاتر ، بهبود می بخشد. اگرچه این ابعاد کوچک تر به معنای صفحه کلید شلوغ تر و درگاه های ورودی کم تر نسبت به سال گذشته می باشد. تاچ پد این لپ تاپ نیز نیاز به بهبود و درست شدن دارد که البته به نظر می رسد HP می تواند با یک آپدیت نرم افزاری آن را درست کند. در کل لپ تاپ HP Spectre X360 به عنوان یک لپ تاپ پرچمدار موقع عمل می کند اما آنچنان به خوبی نسخه ی پیشین خود ظاهر نمی شود.

hp-spectre-x360-3

سخت افزار

سنگینی Spectre X360 اولیه یکی از محدود چیز هایی در مورد این لپ تاپ بود که من در آن مشکل پیدا کردم، اما خوشبختانه این نسخه ی جدید به صورت قابل ملاحظه ای سبک تر و همچنین کوچک تر است. اول از همه وزن آن از ۳٫۱۷ پوند (۱٫۴۳ کیلو گرم) در نسخه ی قبلی (در صورت خرید با پنل فول اچ دی ، وزن دستگاه کمی بیش تر می شد) به ۲٫۸۵ پوند (۱٫۲۹ کیلوگرم) در نسخه ی سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است که اختلافی ۱۱ درصدی و قابل محسوس می باشد. همچنین HP ضخامت دستگاه را نیز ۱۳ درصد کاهش داده و از ۰٫۶۳ اینچ (۱۵٫۹۹ میلی متر) در نسخه ی اورجینال به ۰٫۵۴ اینچ (۱۳٫۸ میلی متر) در نسخه ی سال ۲۰۱۶ رسانده است.

hp-spectre-x360-tent-1500x1001

اما می رویم به سراغ بدنه ی کوچک تر شده ی دستگاه که HP از راهکار مورد استفاده ی Dell بهره برده است و این بار از صفحه نمایش تقریبا بدون حاشیه ای استفاده کرده است که اجازه ی داشتن فریم و قابی کوچک تر  از آن چیزی که بر روی یک دستگاه ۱۳٫۳ اینچی انتظار دارید را به HP داده است. در نتیجه ی استفاده از صفحه نمایش با حاشیه کم (Micro Panel آن طور که HP آن را نام گذاری کرده است)، تیم طراحی مجبور شد مجددا صفحه کلید لپ تاپ را طراحی کند و آن را از یک لبه تا لبه ی دیگر دستگاه بگستراند تا بتواند بهره ی کامل را از فضای در دسترس ببرد. راه حل آن ها تا حدودی هم موفق بوده است و دکمه ها (دکمه ها دارای نور روشنایی پس زمینه می باشند) به خوبی در جای خود قرار گرفته اند و حس و پاسخگویی خوبی دارند.

jbareham_161207_1305_0222-0

با این وجود از آن جایی که شخصا استفاده ی زیادی از دکمه های جهتی می کنم، هیچ وقت نتوانستم به خوبی به دکمه های پایینی و بالایی کوچک عادت کنم. همچنین چون که سایز دکمه های Ctrl چپ و Function هر دو به اندازه ی یک ناخن کوچک شده است ، برخی اوقات به طور اتفاقی دستم به دکمه ی Fn برخورد می کند با این که قصدم دکمه ی Ctrl بوده است، که اگر طرفدار استفاده از این دکمه های میان بر هستید این اتفاق برای شما زیاد خواهد افتاد.

hp-spectre-x360-trackpad

در حالی که غالبا از صفحه کلید لپ تاپ لذت بردم ، اما با تاچ پد دستگاه تحت تاثیر قرار نگرفتم. باری دیگر HP به سمت استفاده از کلیک پد Synaptics رفته است در صورتی که می توانست از یکی از تاچ پد های Precision خود مایکروسافت استفاده کند. اگر چه تاچ پد دستگاه وسیع بوده اما همچنین سمج و غیر قابل پیش بینی نیز می باشد ، با سطحی با اصطحکاک بالا که تکان دادن نشانه را از آن چیزی که باید باشد سخت تر می کند. همچنین این تاچ پد برخی اوقات سر باز می زند و خود کلیک های خیالی می کند که باعث شد من صفحه ی مرورگر سنجاق شده ی خودم را بگیرم و جا به جا کنم در صورتی که تنها می خواستم موس را در دسکتاپ تکان دهم. همین مشکل مشابه را پیش از این دیگر لپ تاپ های ویندوزی نیز مشاهده کردم (که بسیاری از آن ها از تاچ پد های Synaptics استفاده می کنند)  که نشانه ی مشخصی از بی کیفیت و ضعیف بودن ترک پد ها است.

در تمامی قسمت ها این لپ تاپ از آلمینیوم ساخته شده است و لولای آن نیز در زیر از استیل ضد زنگ استفاده می کند. اگرچه که رنگ نقره ای و ساخت بدنه ی یک پارچه از نسخه ی قبلی دستگاه به سال ۲۰۱۶ هم رسیده اند اما شما هیچ وقت این لپ تاپ را با نسخه ی سال ۲۰۱۵ آن اشتباه نمی گیرید. برای شروع، HP همان لوگوی جدیدی که اوایل امسال بر روی دستگاه اولترا پورتابل Spectre 13.3 خود معرفی کرد را بر روی این لپ تاپ نیز استفاده کرده است و می توانید آن را هم در پشت دستگاه و هم در حاشیه ی پایینی صفحه نمایش مشاهده نمایید.

p10100522

همچنین یک پنجره ی مشبک بلندگوی کمپانی دانمارکی Bang & Olufsen نیز بر روی صفحه کلید قرار گرفته است که کاملا آشکار بوده. علاوه بر این دو بلندگو در بالای صفحه کلید، دو بلندگوی اضافه ی دیگر در قسمت زیرین لپ تاپ نیز قرار داده شده است که به این معنی بوده که تعداد کلی اسپیکر های مدل سال ۲۰۱۶ نسبت به نسخه ی سال قبل دو برابر شده است. HP گفته است که ایده ی پشت جدا کردن دو جفت اسپکیر دستگاه به این گونه برای مطمئن شدن از کیفیت صدای قابل قبول فارغ از نوع استفاده از لپ تاپ بوده است.

بلندگو های دستگاه هم واقعا بلند هستند اما همانند بسیاری دیگر از لپ تاپ های پیش از این این اسپیکر ها هم می توانند برخی اوقات صدای بیش از حد ظریفی داشته باشند که البته بستگی به نوع انتخاب آهنگ های شما دارد. در بعضی از آهنگ ها همچون قطعه ی Sons of Mr.Green Genes اثر Frank Zappa نبود بعضی از نوت های بیس و درام ضروری حس می شد اما شرایط در مورد آهنگ Crazy in Love از Beyonce کمی بهتر بود که البته مطمئنا باز می گردد به ظریف تر بودن این آهنگ. با تمام این گفته ها کیفیت صدای بر روی این لپ تاپ قابل قبول بوده اما به هیچ وجه به خوبی لپ تاپی همچون Apple MacBook Pro جدید نمی باشد.

یکی دیگر از چیز های جدید این لپ تاپ اضافه شدن پورت های USB Type-C بوده که به طور دقیق دو عدد از آن ها به نسخه ی ۲۰۱۶ لپ تاپ Spectre X360 اضافه شده است. این پورت ها همچنین از Thunderbolt 3 و لوازم جانبی آن پشتیبانی می کنند و همچنین دستگاه از طریق یکی از این پورت ها شارژ می شود. اما نگران نباشید، یکی از سه پورت USB سایز کامل نسخه ی قبلی امسال هم باقی مانده است و شما برای شارژ کردن گوشی خود یا اتصال دیگر دستگاه های USB 3.0 خود نیاز به رابط و دانگل نخواهید داشت که نقطه ی مثبتی در میان بسیاری از لپ تاپ های امسال می باشد.

متاسفانه اما اگرچه به پورت USB 3.0 و جک ۳٫۵ میلی متری هدفون بر روی نسخه ی ۲۰۱۶ شانس دیگری برای زندگی داده شده است اما باقی پورت های سال گذشته همگی به اسم طراحی باریک تر فدا شده اند. این شامل سوکت سایز کامل HDMI، درگاه Mini DisplayPort و درگاه حافظه ی کارت SD. البته با وجود پورت هایی که دیگر لپ تاپ های رقیب ارائه می کنند ، جای تعجبی نیست اما همچنان بسته به نیاز های شما ممکن است باعث محدودیت باشد.

اما یک چیزی که زیاد تغییر نکرده است صفحه نمایش می باشد، و باری دیگر صفحه نمایشی ۱۳٫۳ اینچی، با پنل فول اچ دی و میزان روشنای ۳۰۰۰ نیت و وسعت رنگی که شامل ۷۲ درصد از فضای رنگ های sRGB می شود، داریم. تنها تفاوت این بار چیزی است که ارائه نشده است، و در حالی که در نسخه ی قبلی یک گزینه ی سطح بالا تر صفحه نمایش با کیفیت QHD وجود داشت، این بار جدا از دیگر مشخصات، کیفیت ۱۰۸۰p تنها گزینه ی موجود است. یک سخنگوی HP از نظر دادن در مورد این که آیا احتمال دارد HP سرانجام ان گزینه ی صفحه نمایش با کیفیت تر را ارائه دهد یا خیر، سر باز زد. در حالی که شاید این یک کمبود معامله به هم زن برای کسانی باشد که قصد داشتند چیزی حدود ۱۵۰۰ دلار یا بیش تر بر روی یک لپ تاپ رده بالا خرج نمایند، با این وجود صفحه نمایش کنونی نیز زاویه دید راضی کننده ای را ارائه می دهد ، به همراه کنتراست و واقع گرایی رنگ خوب زمانی که صفحه نمایش را به سمت جلو شیب می دهید.

هنگام استفاده از لپ تاپ زمانی که آن را در بغل خود داشتم احساس می کردم که دارد پاهایم را می سوزاند و مجبور بودم مرتبا جای دستگاه را تغییر دهم یا حتی آن را بالای میز بزارم تا پاهایم بتوانند استراحت کنند. فن های دستگاه به اندازه ی بلند دارد می کنند که می توانیم آن ها را بالای صدای تلویزیون خود بشنوم و حداقل می دانم که آن ها ها در حال کار کردن هستند. تنها کاری هم که من دارم انجام می دهم تایپ کردن در Google Docs با چند تب باز Google Chrome می باشد، Spotify نیز باز بوده اما در حال اجرا نمی باشد. اما به هر حال هیچ کدام از این ها نباید برای به تکاپو انداختن این لپ تاپ کافی باشد.

این به نظرم عجیب می رسید ، در نتیجه یک لپ تاپ Spectre X360 دیگر برای تست کردن آوردم. این دستگاه به آن اندازه داغ نشد اما همچنان گرم بود، حتی زمانی که تنها کاری که داشتم می کردم ، گشت و گذار در مرورگر و گوش دادن به آهنگ بود. با این حال آن گرمای شدیدی که آن را احساس کردم نگران کننده است و این لپ تاپ یک واحد تولیدی بود و از همان خط کارخانه ای می آمد که ممکن است هر یک از شما لپ تاپتان را ار ان بخرید و اگر این برای من اتفاق افتاد، ممکن است برای شما هم اتفاق بیفتد.

گرما و سر و صدای فن ها واقعا حیف هستند زیرا که گرچه که این لپ تاپ گرم و پر سر و صدا بوده اما عملکرد قوی دارد. برای شروع Spectre X360 نسخه ی ۲۰۱۶ یکی از تنها لپ تاپ های موجود با نسل هفتم پردازنده های مرکزی اینتل موسوم به Kaby Lake بوده و همچنین در نسخه های گران تر با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه ی رم در دسترس می باشد. و اگر چه حافظه های SSD در تمامی مشخصات مختلف مشترک می باشند، مدلی که من آن را تست کردم از یک سی پی یو ۲٫۷ گیگا هرتزی Core i7 7500U، حافظه ی رم ۱۶ گیگابایتی و کارت گرافیک یکپارچه ی Intel HD 620 به همراه ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره میبرد.

در استفاده ی روزمره دستگاه در زمان سریع ۷ ثانیه روشن می شود. وب کم دستگاه نیز همچنین هم اکنون میدان دیدی ۱۲ درصد وسیع تر نسبت به نسخه ی سال پیش دارد و از قابلیت تشخیص چهره ی Windows Hello بهره می برد. تنظیم کردن و راه اندازی این قابلیت سریع و راحت بود و دوربین هر دفعه مرا شناخت، البته تا وقتی که عینک نمی ذاشتم. البته باید عادلانه باشم و بگویم اخیرا همین مشکل مشابه را با لپ تاپ Microsoft Surface Book داشتم که این دستگاه نیز از قابلیت Windows Hello استفاده می کند. امیدواریم این مشکل درنسخه ی های آینده این تکنولوژی برطرف شود و به این موضوع توجه کنند که حتی استفاده کنندگان همیشگی لنز های طبی نیز حتی گاهی اوقات عینک به چشم می گذارند.

ام برویم به سراغ سرعت دیسک لپ تاپ، طبق اعلام بنچمارک ATTO حافظه ی خشک PCIe ساخت NVMe این دستگاه توانست به سرعت خواندن میانگین ۱٫۷۶ گیگابایت بر ثانیه برسد و در حالی که سرعت نوشتن آن به این اندازه سریع نبود اما همچنان با نرخ ۵۷۹ مگابایت بر ثانیه قابل قبول بود و به خوبی عمل کرد.

کمپانی HP میزان عمر باتری را تا ۱۵ ساعت و ۱۵ دقیقه بر روی مدل ۱۳٫۳ اینچی اعلام کرده است که نسبت به میزانی ۱۲٫۵ ساعتی نسخه ی پارسال افزایش داشته است. (نسخه ی ۱۵ اینچی دستگاه وعده ی عمر باتری حداکثری ۱۳ ساعت را می دهد) کمپانی HP گفته است که این افزایش عمر باتری به دلیل استفاده از پردازنده های جدید با مصرف بهینه تر و باتری بزرگ تر ۵۷٫۸ واتی نسبت به باتری ۵۶ وات ساعتی پارسال می باشد.

اگر چه که من نتوانستم به میزان اعلام شده ی ۱۵ ساعتی برسم ، اما در واقع توانستم عمر باتری طولانی تری نسبت به نسخه ی پارسال دریافت کنم، ۱۳ ساعت و ۳۶ دقیقه در تست استاندارد Engadget که شامل پخش چند باره ی یک ویدئو در میزان روشنای مشخص می شود. این میزان عمر باتری ساعت ها طولانی تر از بعضی دیگر لپ تاپ های این اندازه بوده، همچون لپ تاپ MacBook Pro 13 اینچی جدید با Touch Bar. همچنین این میزان ۲ ساعت طولانی تر از نسخه ی سال ۲۰۱۵ لپ تاپ Spectre X360 نیز هست.

مشخصا استفاده ی شما شاید متفاوت باشد، اما HP می گوید که در هر صورت این دستگاه به سرعت شارژ خواهد شد. مشخصا این کمپانی ادعا می کند که تکنولوژی Fast Charge آن می تواند سیستم را به میزان ۹۰ درصد شارژ در تنها ۹۰ دقیقه باز گرداند.

jbareham_161207_1305_0125_v2-0-0

قیمت گذاری

لپ تاپ Spectre X360 جدید با قیمت پایه ی ۱۰۵۰ دلاری شروع می شود که برای این قیمت شما یک پردازنده ی نسل هفتم Intel Core i5، هشت گیگابایت حافظه ی رم و حافظه ی ۲۵۶ گیگابایتی SSD دریافت می کنید. برای ۱۱۵۰ دلار شما همین مشخصات را به جز یک پردازنده ی Core i7 به جای پردازنده ی Core i5 به دست می آورید. دیگر مدل نیز برچسب قیمتی ۱۲۹۹ دلاری دارد که همان پردازنده ی Core i7 را ارائه می دهد اما میزان حافظه ی رم و SSD را دو برابر می کند و به ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه می رسید. بالاترین و گران قیمت ترین نسخه نیز ۱۴۹۹ دلار قیمت داشته و حافظه ی SSD یک ترابایتی را ارائه می دهد.

در هر صورت همان طور که پیش از این اشاره کردیم، حداکثر کیفیت رزولوشن موجود ۱۰۸۰p بوده و کارت گرافیک نیز در همه ی مدل ها یکسان است، Intel HD 620، اگر چه مدل های دارای i7 از سرعت کلاک Turbo Boostبالاتری برخوردار می باشند.

p10100782

رقیبان

لپ تاپ HP Spectre X360 همیشه رقیبان زیادی دارد ، و همچنین بسیاری از حریفان آن نیز لپ تاپ های به تازگی عرضه شده می باشند. مستقیم ترین مقایسه شاید Lenovo Yoga 910 باشد، لپ تاپ دیگری با لولای ۳۶۰ درجه ، قیمت پایه ی ۱۰۵۰ دلاری و مشخصات مشابه (تا نسل هفتم پردازنده ی Intel Core i7 با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه ی SSD). به صورت کلی، بزرگ ترین تفاوت میان این دو لپ تاپ این است که Lenovo Yoga 910 دارای صفحه نمایش ۱۳٫۹ اینچی بوده (در نتیجه بدنه ای کمی بزرگ تر دارد) و همچنین گزینه ی صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ را نیز ارائه می دهد.

همچنین یکی دیگر از رقیبان Surface Book جدید مایکروسافت بوده که همانند این لپ تاپ می تواند در حالت های مختلف استفاده شود.(البته این دستگاه صفحه نمایش جدا شونده دارد و همانند Spectre از لولای ۳۶۰ درجه استفاده نمی کند). Surface Book لپ تاپی است که بسیار از آن راضی بودم و تنها مشکلم با آن وزن تقریبا بالای آن، چیزی حدود ۳٫۶۸ پوند یا ۱٫۶۶ کیلو گرم، بود. اما در عوض آن سنگینی شما حداقل عمر باتری ۱۶ ساعتی، عملکرد سریع و پورت های خروجی زیاد دریافت می کنید. از جمله دو درگاه اتصال USB 3.0 ، یک پورت Mini Display، یک جک ۳٫۵ میلی متری هدفون و یک کارت خوان SDXC.

البته اگر شما در واقع این طراحی لپ تاپ تبدیل شونده را نمی پسندید، لپ تاپ Dell Xps 13 (با قیمت بیش از ۸۰۰ دلار) همچنان انتخاب مورد علاقه ی ما برای لپ تاپ سنتی است، حتی پس از گذشت دو سال از زمان عرضه اش. اگر چه نسخه ی پایه ی آن از پردازنده ی Intel Core i3 و تنها ۴ گیگابایت حافظه ی رم استفاده می کند، اما Dell در تمامی مدل ها از نسل هفتم پردازنده های اینتل بهره برده است. در مدل های بالا تر نیز به گزینه هایی همچون پردازنده ی نسل هفتم Intel Core i7 ، حافظه ی رم تا ۱۶ گیگابایت و ۱ ترابایت حافظه ی SSD دست پیدا کنید. به همراه صفحه نمایش با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ ارائه شده در نسخه های رده بالا تر به جای پنل با رزولوشن پایین تر ۱۰۸۰p. با انتخاب هر کدام از این مشخصات مطمئن باشید که شما هم از طرفداران صفحه نمایش تقریبا بدون حاشیه، صفحه کلید راحت و طراحی جمع و جور این لپ تاپ خواهید شد.

به صورت معمول به شما می گفتم که به لپ تاپ های کمپانی های ASUS و Vaio نیز سر بزنید اما ما آنچنان با لپ تاپ قابل حمل ZenBook 3 شرکت Asus هیجان زده نشدیم و به نظر می رسد که Vaio هنوز لپ تاپ ۱۳ اینچی Z Flip خود را به نسل هفتم پردازنده های اینتل به روز رسانی نکرده است.

با این شرایط Apple باقی می ماند. اگر چه که لپ تاپ MacBook Pro با صفحه نمایش ۱۳ اینچی جدید لولای ۳۶۰ درجه یا حتی صفحه نمایش لمسی ندارد اما در زمینه های مثل وزن، اندازه، مشخصات و قیمت پایه آغازین (۱۲۹۹ دلار بدون فناوری جدید Touch Bar) مشابه HP Spectre X360 است. با وزن ۳٫۰۸ پوندی (حدود ۱٫۳۹ کیلو گرم) این دو لپ تاپ تقریبا در یک محدودده قرار دارند اما عمر باتری بر روی MacBook Pro کوتاه تر است. و اگرچه که هر دو دستگاه صفحه کلیدی راحت دارند اما در زمینه ی تاچ پد اپل به سادگی برنده است. این لپ تاپ همچنین صفحه نمایش بهتر و صدای شفاف تری نیز دارد. اما از سوی دیگر HP نیز دکمه های کاربردی را بر روی لپ تاپ خود حفظ کرده است و همچنین دارای یک پورت سایز کامل USB 3.0 نیز می شود. لپ تاپ Spectre X360 جدید شاید به اندازه ی نسخه ی پیشین خود کامل و بدون نقص نباشد اما من همچنان احتمال می دهم که نیاز های مردم را بهتر از MacBook Pro جدید را بر آورده می کند.

csm_mg_9670_45535eae49

نتیجه گیری

همان طور که گفتیم، HP Spectre X360 یکی از لپ تاپ های اخیر است که هم اکنون سبک تر، باریک تر و کوچک تر شده است. داستان مشابه ای که در MacBook Pro جدید که پاییز امسال عرضه شد و همچنین Lenovo Yoga 910 نیز شاهد آن بودیم. اما در حالی که HP تنها شرکتی نبوده که با اسم قابل حمل بودن چیز هایی را فدا کرده است، اما این به معنی نیست که هیچ ایرادی از آن نمی گیریم. در عوض این طراحی جمع و جور تر ، پورت های کم تری برای ما باقی مانده است و صفحه کلیدی که از ان چیزی که باید باشد حس محدود تری دارد. (کمپانی همچنین نیاز دارد در ساخت تاچ پد هم بهتر شود)

البته نباید از ارتقا ها و بهبود های صورت گرفته هم بگذریم، Windows Hello قابلیت بسیار خوبی است، همچنین SSD های با سرعت بالاتر ، عمر باتری طولانی تر و زاویه های دید وسیع تر. و از آن جایی که اصلی ترین گلایه ی ما از نسخه ی سال پیش وزن بیش تر و تقریبا زیاد آن نسبت به دیگر رقیبان بود، به نظر می رسد که HP راضی شده است و برای کم کردن کمی از وزن مجبور به فدا کردن بعضی از چیز ها شده است.

نکات مثبت :

  • طراحی سبک و جمع و جور
  • تجربه ی تایپ راحت
  • عمر باتری طولانی
  • قابلیت کاربردی Windows Hello
  • قرار دادن پورت USB 3.0 سایز کامل توسط HP
  • زوایای دید خوب

نکات منفی :

  • تاچ پد سمج و نه چندان خوب
  • برخی دکمه های بیش از حد کوچک
  • گرمای بیش از حد در برخی مواقع
  • بلندی صدای فن های خنک کننده
  • نبود پورت HDMI یا کارت خوان SD

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید