معرفی بهترین های CES 2017 - تکفارس 
معرفی بهترین های CES 2017 - تکفارس 

معرفی بهترین های CES 2017

امیر رزاق
۲۴ دی ۱۳۹۵ - 19:00
معرفی بهترین های CES 2017 - تکفارس 

در چند روز گذشته شاهد برگزاری مراسم CES 2017 در شهر لاس وگاس و پوشش گسترده ی آن توسط خبرنگاران به سر تا سر جهان بودیم. اما حالا با به پایان رسیدن آن آماده ی رونمایی از فینالیست های بهترین محصولات CES در دسته های مختلف هستیم. در ادامه می توانید انتخاب های ما را در ۱۵ دسته بندی از فناوری های خانگی گرفته تا ابزار های پوشیدنی مشاهده کنید.

بهترین فناوری کمک رسان

Whill Model M (ویل مدل M)

1+led-bulb01

ولچر ها در دهه های اخیر بهبود های اندکی به خود دیده اند. Whill اما ویلچری مناسب برای همه ی سطوح است که می تواند از هر سطح و نوع زمینی به راحتی عبور کند. جدیدترین مدل آن که M نام دارد یک وسیله نقلیه قدرت مند با بهره گیری از فناوری Omni-Wheel بوده که به ویلچر کمک می کند تا تعادل خود را بر روی موانع و سطوح سخت نیز نگه دارد. قدرت مانور بالای آن به همراه طراحی جمع و جور، به افراد معلول این امکان را می دهد چه در مکان های نا هموار و چه در مکان های کوچک و با فضای کم به راحتی حرکت نمایند. این دستگاه که تاییدیه ی FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا) را نیز دارد، دارای سه نوع سرعت متفاوت به همراه یک حالت ایستاده می باشد که حتی اگر کسی به آن برخورد کند از جای خود تکان نمی خورد.

Dring Smartcane (عصای هوشمند Dring)

dring-final

این عصای هوشمند متعلق به استارتاپ فرانسوی Nov’in دارای سنسور های حرکتی و یک سیستم هشدار دهنده که مستقیما به شبکه ی GSM وصل می شود ، می باشد. در صورت افتادن و یا مواقع اضطراری عصا می تواند برای فرستادن هشداری به یک مراقبت کننده استفاده شود که او نیز می تواند با یک سیگنال پاسخ دهد تا کاربر بداند که کمک در راه است. یک اپلیکیشن همراه نیز از الگوریتم هایی استفاده می کند تا عادت ها و حرکت های کاربر را با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط عصا یاد بگیرد. سپس از این اطلاعات استفاده می کند تا متوجه ی فعالیت کم، خستگی و دیگر تغییرات در الگوی حرکتی کاربر بشود که می تواند نشان دهنده ی وضعیت رو به زوال او باشد.

Aira

aira-final

آیرا سرویسی برای افراد نا بینا و کم بینا است. اما در عوض کمک کردن به دیدن افراد ، به سادگی با یک مامور Aira ارتباط برقرار می کند که نقش دو جفت چشم اضافه را برای کاربر ایفا می کند. کاربر نابینا یا کم بینا می تواند هم از یک عینک هوشمند و هم از دوربین گوشی برای این کار استفاده نماید. کمپانی سازنده قول داده است که این سرویس به افراد نابینا در انجام دادن همه ی کار ها، از خرید روزانه گرفته تا گرفتن یک اوبر، کمک خواهد کرد.

برنده : Whill Model M

بهترین استارتاپ

Sevenhugs Smart Remote (کنترل هوشمند Sevenhugs)

sevenhugs-final

اکثر کنترل های جامع هنوز هم در تعداد دستگاه هایی که می توانند کنترل کنند محدود هستند. اما کنترل هوشمند Sevenhugs تقریبا بر روی هر چیزی کار خواهد کرد. به معنای واقعی هر چیزی. این کنترل هوشمند مجهز شده است به سنسور های موقعیت داخلی و می تواند دستور ها را از طریق وای فای، بلوتوث و اینفرارد انتقال دهد. تعداد زیادی از برنامه های شخص ثالث به آن اجازه می دهند نه تنها سیستم سینمای خانگیتان بلکه هر چیزی از چراغ های رنگی تا ترموستات های Nest ، لوازم هوشمند آشپر خانه و دستگاه های اینترنت اشیا خانه شما را کنترل کند. این کنترل حتی می تواند با لوازم عادی خانه تان نیز ارتباط برقرار کند ، آن را به سمت یک پنجره بگیرید تا وضعیت به روز آب و هوایی را دریافت کنید، یا آن را به سمت درب جلویی خانه خود بگیرید تا یک اوبر سفارش دهد.

Aira

aira-final

اگرچه افراد نابینا و کم بینا سختی چندانی برای داشتن زندگی عادی و سازنده ندارند ، اما در برخی از مواقع برای بعضی از وظایف نیاز به کمک دارند ، همانند درست کردن لیست خرید یا خواندن لیست منوی رستوران ها. برای زمان های اینچنینی Aira آماده ی کمک رسانی است. این سیستم از ویدئو دریافت شده توسط عینک هوشمند و یا دوربین گوشی هوشمند کاربر دارای مشکل بینایی استفاده می کند تا کاربر را به یک مامور Aira متصل کند که چیزی که کاربر می بیند را می بیند و می تواند به او در انجام دادن کار مورد نظر کمک کند. البته ویدئو پخش شده به صورت همیشگی و بدون وقفه نیست و بیش تر به عنوان یک دستیار در مواقع نیاز طراحی شده است.

Amber Agriculture (کشاورزی Amber)

amber-final-2

تا به حال در مورد خانه های هوشمند زیاد شنیده اید، اما مزرعه ی هوشمند چه طور؟ استارتاپ Amber Agriculture دارای سنسور ها و سیستم مانیتورینگ برای سیلو های غلات است که به کشاوز این امکان را می دهد حتی از راه دور اطلاعات مربوط به میزان رطوبت و کیفیت محصولات ذخیره شده خود را در اختیار داشته باشد. چند روز با رطوبت بالا می تواند به یک کشاورز ضرر زیادی بزند ، در نتیجه داشتن تکنولوژی اینچنینی می تواند به بهتر شدن کسب و کارش کمک زیادی بکند. علاوه بر این، این احتمال ووجود دارد که فناوری این استارتاپ بتواند مشکلات فاسد شدن محصولات در سر تا سر جهان را حل نماید.

Ampd Energy

ampd-final-2

دیگه زمانش رسیده تا ژنراتور های پر سر و صدا و کثیف دیزلی را فراموش کنید. استارتاپ Ampd Energy ارتشی از باتری ها را توسعه داده است که سیلو نامیده می شوند و به این منظور طراحی شده اند تا زمانی که برق یک ساختمان قطع می شود به عنوان یک پاور بانک عمل کنند. سرعت فعال شدن آن بسیار بالاست (که برای بیمارستان ها و دیگر مراکز که انرژی مهم بوده بسیار عالی است) و همچنین به هیچ نگه داری و مراقبتی نیاز ندارد و خود به صورت دائمی سیستم های داخلی خود را تحت نظر دارد و کنترل می کند. همچنین این باتری ها از ظاهر بسیار شیک و جذابی نیز بهره می برند اما طراحی آن تنها به منظور جذاب بودن آن نبوده است بلکه در مورد جمع و جور نگه داشتن و به راحتی قابل مدیریت کردن باتری ها نیز بوده است.

برنده بهترین استارتاپ : Amber Agriculture

بهترین محصول دیجیتالی سلامتی و تناسب اندام

Willow Smart Breast Pump (پمپ شیر هوشمند Willow)

willow-final

پمپ های شیر از قدیم محصولاتی سنگین بوده اند که نیاز مند اتصال دائمی به یک پریز برق بوده که برای مادران پر مشغله دردسر ساز می باشند. پمپ شیر هوشمند Willow طراحی شده است تا به صورت قابل حمل استفاده شود و زمان ارزشمند زیادی را صرفه جویی نماید. علاوه بر این، این دستگاه می تواند میزان و حجم شیر دریافت شده را اندازه گیری و محاسبه نماید که به والدین اجازه می دهد تغذیه فرزندان خود را پیگیری نمایند.

Plume Flow

plume-final

Flow همانند اکثر لوازم پوشیدنی نیست. این دستگاه اطلاعات کیفیت هوای اطراف شما را اندازه گیری می کند تا به شما کمک نماید از هوای آلوده از جمله گرد و خاک ، دود اگزوز و دیگر گاز های خطرناک دوری نمایید. به علاوه ، این دستگاه ظاهری شیک و جذاب داشته و به همراه یک بند چرمی می آید که می تواند به کیف یا جای کمربند شلوار شما وصل شود. این دستگاه می تواند برای سفر شما به شهر های بزرگ مناسب باشد.

Sleep Number 360 Smart Bed

sleepnumber-final

یک چیز در زندگی قطعیست ، برای شاد بودن به خواب عالی احتیاج دارید. شرکت Sleep Number با تخت خواب هوشمند ۳۶۰ Smat Bed خود وعده می دهد که شب های (و حتی روزها) شما را راحت تر کند. این تخت با تکان ها و چرخش های شما در خواب خود را تنظیم می کند و از هر حرکت شما استفاده می کند تا خود را به شکلی مناسب بدن شما در بیاورد. همچنین اگر شما عادت به خر و پف کردن در خواب دارید ، تخت هوشمند Smart Bed 360 دارای پایه ای انعطاف پذیر بوده که هنگامی که خواب هستید سر شما را کمی به سمت بالا حرکت می دهد. فقط باید امیدوار باشیم این تخت زمانی که امسال عرضه می شود دارای قیمت بالایی نباشد.

Fisher-Price Smart Cycle (چرخ هوشمند Fisher-Price)

fpsmartcycle-final

می دانیم که شاید دارید به بچه های این دوره فکر می کنید که از بیرون باز کردن سر باز می زنند. اما به این فکر کنید که اگر در جایی مانند آلاسکا زندگی می کنید و فصل زمستان هم می باشد و می خواهید بچه هایتان کمی فعالیت کنند ، این دستگاه می تواند در واقع سود مند و مفید باشد. علاوه بر این که کودکان حتی می توانند بازی های آموزشی بر روی آن بازی کنند که می تواند به آن ها کمک کند درس های پایه را یاد بگیرند.

برنده : Willow Smart Breast Pump

بهترین پوشیدنی

Misfit Vapor

misfit-vapor-final

به عنوان اولین ساعت هوشمند لمسی شرکت Misfit، ساعت Vapor وعده ی ترکیب راضی کننده ای از رابط کاربری ساده و قابلیت های تناسب اندام کنونی این کمپانی را می دهد. اما این اضافه شدن GPS داخلی و اندازه گیری میزان ضربان قلب ساعت است که ما را هیجان زده می کند. این ساعتی است که قابلیت های مانیتورینگ فعالیت های خود را گسترش داده است ، علاوه بر اضافه کردن بعضی از ابزار های ساعت های هوشمند همچون اعلانات و کنترل پخش موسیقی، همه این امکانات با وجود قیمت منطقی ۱۹۹ دلاری. همچنین نباید از این نکته گذشت که Vapor ظاهری زیبا نیز دارد، چیزی که نمی توان آن را در مورد تمامی پوشیدنی هایی که دیده ایم گفت.

Willow Smart Breast Pump (پمپ شیر هوشمند Willow)

willow-final

پمپ های شیر هوشمند دستگاه های چنان جدید و تازه ای نبوده اما Willow به عنوان پمپ شیر هوشمندی که مادران می توانند همراه خود حمل نمایند، برجسته می باشد. Willow همچنین آن ها را از اتصال دائمی به یک پریز برق راحت کرده است و استفاده از آن نیز راحت می باشد. تنها کافیست یک دکمه را فشار دهید تا کار خود را آغاز کند و دکمه های بالا و پایین را فشار دهید تا میزان شدت را تنظیم نمایید. Willow همچنین می تواند میزان شیر جمع آوری شده در کیسه های یکبار مصرف خود را اندازه گیری نماید و آن را به اپلیکیشن همراه خود فرستاده تا والدین بهتر بفهمند که چه میزانی به بچه های خود شیر دهند. با برچسب قیمتی ۴۲۹ دلاری خود ، این پمپ شیر هوشمند به هیچ وجه ارزان نبوده اما مطمئنا می توانند هدیه ای مفید برای مادران پر مشغله ای باشند که به زمان بیشتری برای خودشان احتیاج دارند.

Everlast and PIQ Boxing Glove (دستکش بوکس Everlast و PIQ)

everlast-final

ردیاب های فعالیت زیادی برای رشته هایی همچون گلف، تنیس و بسیاری دیگر از رشته های ورزشی وجود دارند ، اما بوکس چه طور؟ شرکت های Everlast و PIQ با یک دیگر همکاری کرده اند تا سنسور های حرکتی به دستکش بوکس متصل نمایند که می تواند اطلاعات مشت های شما را اندازه گیری نماید. داده های دریافت شده سپس پردازش می شوند تا به شما نوع مشت و تاثیر و نیروی ضربه ای که تولید می کنید را بگویند. شما همچنین می تواند اطلاعات به دست آمده را در شبکه های اجتماعی پست نمایید و آن را به رخ دوستانتان در فیسبوک یا توییتر بکشید.

Casio Android Wear Watch (ساعت هوشمند اندرویدی کاسیو)

casio-android-final

این واقعیت که ساعت Casio WSD-F20 یکی از اولین ساعت های هوشمندی بوده که سیستم عامل Android Wear 2.0 را اجرا می کند جالب است، اما این GPS داخلی کم مصرف دستگاه و نقشه های رنگی آفلاین آن بوده که باعث توجه نزدیک تر و دقیق تر ما به آن شده است. این ساعت سخت و مستحکم محافظ های دکمه جدید و یک حاشیه محافظ دارد که آن را از نسخه ی پیشین سال گذشته اش سخت تر و محکم تر می کند که برای گروه مشتریان مورد نظرش مهم می باشد. این ساعت شاید از یک ساعت معمول Android Watch کمی گران تر باشد ، اما Casio WSD-F20 به اندازه کافی قابلیت های تفکیک کننده ای را به نمایش می گذارد که آن برچسب قیمتی بالا را توجیه نماید، مخصوصا برای دوست داران بیرون گردی و طبیعت.

برنده : Willow Smart Breast Pump

بهترین تکنولوژی خودرو

Honda Riding Assist (کمک رسان سواری هوندا)

hondaassist-final

صاف نگه داشتن یک موتور در سرعت بالا ساده است، اما زمانی که یک موتور در حال به آرامی حرکت کردن در یک پارکینگ یا در ترافیک و یا حتی ایستاده است ، حفظ تعادل موتور بر عهده ی راننده است که در موارد موتور های بزرگ تر می تواند کمی سخت باشد. اما کمپانی Honda با تکنولوژی جدید کمک رسان سواری خود در حال تلاش برای آسان تر کردن حفظ تعادل موتور در مواقع اینچنینی است. سیستمی که موتور با صاف نگه می دارد، حتی بدون وجود یک راننده ی واقعی، که با توجه از استفاده نکردن از یک ژیروسکوپ دستاورد بزرگی است.

Honda NeuV

nuev-final

آینده ی رانندگی پر است از موتور های الکتریکی، خودرو های خودران و هوش مصنوعی. اما هنوز هم هستند افرادی که دلشان می خواهد رانندگی کنند، و کانسپت جدید کمپانی هوندا، NeuV، در کنار نگاه خود به آینده این افراد را نیز در نظر می گیرد. چه شما و چه یک روبات در حال کنترل خودرو باشد ، هوش مصنوعی Emotion Engine خودرو همیشه حاضر است تا دوست خودکار شما باشد.

Chrysler Portal

portaselfie-final

نسل همیشه متصل به اینترنت آینده نیز بالاخره دارای فرزند خواهد شد. این جا جایی است که میتی ون کوچک متعلق به آینده ی کرایسلر وارد می شود. این خودروی الکتریکی دارای سه ردیف صندلی بوده ، اما هر کدام از صندلی های پشتی در مواقع نیاز می توانند از جا در آورده شده و از فضای اضافه استفاده کرد. این اتوموبیل همچنین دارای یک صفحه نمایش، یک اینترکام که به راننده اجازه می دهد با سرنشینان پشتی صحبت نماید و یک دوربین سلفی که همه را در عکس جا می دهد، برای معتادین شبکه های اجتماعی.

Toyota Concept-i

toyconcepti-final

ماشینی طراحی شده توسط افراد هزاره برای هزاره. شاید کمی احمقانه به نظر برسد اما خود خودرو یادآوری است که در حالی که آینده ی رانندگی تنها خودرو های شاسی بلند SUV نیستند. در عوض این خودروی چهار سرنشینه ی جمع و جور با در های همچون مرغ دریایی خود (در هایی که به سمت بالا باز می شوند) یک شاهکار طراحی با ظاهری اسپرت بوده که با همه ی قطعه های مستطیل شکل وداع کرده و در عوض فضای داخلی سفیدش در مواقع نیاز که اطلاعات ضروری باید به نمایش گذاشته شود تبدیل به یک صفحه نمایش می شود.

برنده : Honda Riding Assist

بهترین محصول سینمای خانگی

Sony HT-ST5000 Soundbar

htst5000-final

ساند بار پرچم دار سونی برای سال ۲۰۱۷ همچنین نقش یک هاب صوتی برای اتاق حال شما را نیز بازی می کند. این ساند بار به همراه خود تعداد زیادی پورت های مختلف و همچنین فناوری بلوتوث برای جفت شدن با گوشی هوشمندتان دارد. اگر شما تکنولوژی های کنترل صوتی را دوست دارید، ساندبار HT-ST5000 با اسپیکر Google Home نیز سازگار می باشد و می توانید از دستیار صوتی Google Assistant نیز استفاده کنید.

Mohu Wireless Antenna (‌آنتن بی سیم Mohu)

mohu-final

شرکت Mohu به دنبال این است تا کاربران آنتن های هوایی را از سیم های بدنمایی که بر روی دیوار و بیشتر لوازم جانبی تلویزیون کشیده شده است خلاص نماید. Mohu در عوض با وای فای به تلویزیون شما وصل می شود تا همه ی کانال هایی که می توانید به صورت رایگان دریافت کنید را در دسترس شما قرار دهد.

Dish AirTV

airtv-final

ایر تی وی یک ستاپ باکس ۹۹ دلاری است که قابلیت دسترسی به Sling TV، NetFlix و Android TV را ارائه می دهد. همچنین با یک افزونه ی ۳۵ دلاری، این دستگاه می تواند با آنتن هوایی شما نیز متصل شود و قابلیت دسترسی به محتوای محلی که به صورت رایگان دریافت می کنید را نیز به شما بدهد.

Razer Project Ariana (پروژکتور ریزر)

proj-ariana-final

پروژه ی آریانی ریزر یک گسترش تکنولوژی Chroma Lighting این کمپانی گیمینگ بوده که در عوض تنها روشن کردن یک کیبورد، این بار یک پروژکتور با کیفیت ۴K بوده که بازی شما را فراتر از یک مانیتور گسترش می دهد. و همچنین به عنوان یک پروژکتور عادی هم عمل می کند اما با توجه به دوربین های تعبیه شده ی درون آن ، می تواند تصویر را تنظیم نماید تا وسایل خانه و دیگر اشیای بر سر راه که به صورت معمول تصویر را خراب می کنند را نیز در نظر بگیرد.

برنده : Dish Air Tv

بهترین محصول خانه ی متصل

Sevenhugs Smart Remote (کنترل هوشمند Sevenhugs)

sevenhugs-final

کنترل هوشمند Sevenhugs واقعا یک کنترل جامع و جهانی است. علاوه بر کنترل سینمای خانگی خانتان، این کنترل می تواند خانه هوشمند شما را مدیریت کند، ترموستات خانه را کنترل نماید، چراغ ها، اسپیکرها و حدود ۲۵۰۰۰ دستگاه متصل به اینترنت دیگر. همه ی این کار ها با وجود ترکیبی از تکنولوژی های اینفرارد، وای فای و بلوتوث و همچنین سنوسر های قرار گرفته درون کنترل به همراه برنامه های سوم شخص انجام می شود. شما حتی می توانید با آن برای خود یک خودروی اوبر سفارش دهید و یا به روز رسانی وضعیت آب و هوا را بر روی پنجره مشاهده نمایید.

Emotech Olly Machine Learning Assistant

olly-final

دستیار های شخصی شبیه Amazon Echo زیادی در CES حضور داشته است ، اما Emotech Olly کمی متفاوت می باشد. این دستیار از یادگیری ماشینی استفاده می کند تا رفتار خود را بر پایه ی شخصیت شما تنظیم نماید. اگر شما یک فرد پر جنب و جوش هستید، Olly می چرخد و مدام حرف می زند، اما اگر شما جدی تر هستید، Olly نیز جدی تر خواهد بود. این استفاده ی هوشمندانه از تکنولوژی هوش مصنوعی باعث شده است که جدیدترین محصول Emotech را از بقیه ی رقیبانش جدا می کند.

Zera Food Recycler by WLabs of Whirlpool Corporation (بازیافت کننده ی غذای Zera)

zera-final

بازیافت کننده ی غذای Zera ابزار آشپرخانه ی جدیدی است که تکه های باقی مانده ی غذای شما را بدون هیچ زحمتی از سوی شما به کود های غنی تبدیل می کند. پریز آن را به برق وصل کنید، غذای خود را به همراه یک ماده ی اضافه ی خنثی کننده ی بو به درون محفظه بریزید و پس از یک هفته شما مقداری غذای گیاه غنی دارید.

Mattel Aristotle

aristotle-final

اسپیکر Aristotle کمپانی Mattel همانند اسپیکر Amazon Echo می باشد، اما برای کودکان. در عوض سفارش غذا یا درخواست اوبر، اما Aristotle همانند یک مربی بوده که با کودک شما رشد می کند. در ابتدا کار خود را به عنوان یک مانیتور کننده ی کودک شروع می کند و در ادامه می تواند برای کودک شما داستان بخواند و یا حتی آن را در انجام تکالیفش کمک کند. همچنین برخی قابلیت های جالب دیگر نیز وجود دارند که به رشد کودک شما کمک می کنند ، همانند درخواست کردن از Aristotle که روزی یک ساعت برای کودک شما به زبانی خارجی حرف بزند و یا جوری آن را برنامه ریزی کردن که تنها زمانی پاسخ بدهد که کودک شما به درستی و مودبانه حرف بزند و رفتار کند.

برنده : Zera Food Recycler

بهترین نوآوری (تکنولوژی سنت شکن)

Honda Riding Assist (کمک رسان رانندگی هوندا)

hondaassist-final

موتوری که می تواند تعادل خود را حفظ کند؟ این یکی از آن دستاورد های تکنولوژی بوده که گرچه همانند جادو می باشند اما در واقع واقعی هستند. هوندا تکنولوژی ساخته است که به موتور کمک می کند صاف بایستد، چه راننده ای بر روی آن باشد و چه نباشد. شاید هدف و کارایی مهم تر این فناوری جلوگیری از افتادن موتور سوار باشد، اما در هر صورت دیدن به تنهایی صاف وایسان یک موتور در یک پارکینگ نیز جالب می باشد. شاید بتوان گفت دیگر عمر جک های ساده موتور ها به شمارش افتاده است.

Razer Project Ariana (پروژکتور ریزر)

proj-ariana-final

سال هاست که تکنولوژی گیمینگ به دنبال این بوده است تا تجربه ی بازی ها را واقع گرایانه تر و خارق العاده تر کند و گیمر را در خود غرق نماید. پروژه ی پروژکتور آریانای ریزر ، فاکتور غرق شدن در بازی را به شدت بالا می برد. این پروژکتور که خانه شما را به یک سینما تبدیل می کند و زاویه دید عظیمی را به شما هنگام بازی می دهد که به هیچ عنوان بر روی یک مانیتور قابل دریافت نیست. حسی همانند حضور در سینما های IMAX که البته به جای دیدن فیلم به بازی مشغولید. البته شما باید یک دیوار خالی بزرگ هم داشته باشید تا بتوانید به خوبی از قابلیت ها و مزایای این پروژکتور بهره بگیرید.

LG OLED W-Series (سری W تلویزیون های OLED کمپانی LG)

lgoled-final

درسته، هر ساله تلویزیون ها در CES باریک تر می شوند. اما امسال LG از یک تلویزیون بزرگ و زیبا به باریکی سه سکه کنار هم قرار گرفته رونمایی کرد که حتی از iPhone هم باریک تر می باشد. فراتر از این دستاورد خارق العاده مهندسی ، این تلویزیون در نهایت می تواند نحوه ی چیدن دکوراسیون اتاق حال ما را تغییر دهد. برای سال ها تلویزیون های بزرگ تر و بزرگ تر به مراکز اصلی اتاق حال ما تبدیل شده اند. اما تلویزیونی که می توانند درون دیوار خانه تان ناپدید شود می تواند تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون اتاقتان بزارد.

برنده : Honda Riding Assist

بهترین دستگاه موبایل

Blackberry Mercury

mercury-final

زمانی که کمپانی TCL اعلام کرد که از این پس مسئول آینده ی سخت افزار های BlackBerry خواهد بود، بسیاری از طرفداران آن نگران بودند. اما با توجه به باز خورد های مربوط به این نمونه ی اولیه از گوشی هوشمند Blackberry Mercury به نظر می رسد که TCL توانسته خوب عمل کند. در حالی که بیش تر مشخصات فنی آن هنوز اعلام نشده است ، اما کیبورد فیزیک معروف بلک بری برگشته است (به صورت کامل به همراه حساس بودن به لمس و سنسور اثر انگشت) و دوربین گوشی نیز بسیار بهتر از آن چیزی که انتظار داشته ایم عمل می کند. همه ی این ها را در کنار یک بدنه ی محکم و زیبای آلمینیومی در نظر بگیرید و به نظر می رسد که بلک بری توانسته باشد به خوبی بازگردد.

ASUS ZenFone AR

zenfone-ar-final

تکنولوژی Google Tango مدت زیادیست که در دست توسعه بوده ، اما گوشی اولی که از این تکنولوژی استفاده می کرد چندان مورد پسندمان قرار نگرفت. دومین گوشی Tango، گوشی ASUS ZenFone AR، بیش تر نگرانی های بزرگ ما را برطرف کرده است. این گوشی این بار واقعا قابل حمل و قرار دادن درون جیب است، از یک چیپست رده بالای اسنپ دراگون استفاده می کند، همچنین در کنار ۸ گیگابایت رم! این گوشی همچنین از تنها یک دستگاه واقعیت مجازی فراتر است و از پلتفرم واقعیت مجازی DayDream گوگل نیز پشتیبانی می کند.

Samsung ChromeBook Plus

chromebookplus-final

Samsung ChromeBook Plus یک دستگاه با سیستم عامل کروم بسیار عالی است که از قلم Stylus پشتیبانی می کند و همچنین به Google Play Store برای اپلیکیشن های اندرویدی نیز دسترسی دارد، که هر دوی این قابلیت ها برای اولین بار است که بر روی این پلتفرم دیده می شود. و برای کسانی که در این فکر هستید که چرا این لپ تاپ در این دسته بندی جای گرفته است، می توانید از این زاویه نگاه کنید که این نیز همان گونه دستگاه قابل حملی است که یک iPad Pro با سیستم عامل و پردازنده ی مشابه است.

ZTE Blade V8 Pro

ztev8-final

خط گوشی های هوشمند Blade کمپانی ZTE در اکثر نقاط جهان به خوبی شناخته شده است. اما این کمپانی بالاخره دارد این سری را با گوشی ZTE Blade V8 Pro به بازار ایالات متحده ی آمریکا می آورد. اما مهم تر این است که با وجود برچسب قیمتی ۲۳۰ دلاری اش این گوشی از امکانات خوبی بهره می برد. از جمله یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی براق با کیفیت Full HD در کنار بدنه ی بسیار خوبی که حس بسیار بهتری نسبت به دیگر گوشی های میان رده ای که در CES دیده ایم می دهد. این گوشی همچنین از سیستم دوربین دوگانه ی بسیار خوبی هم بهره می برد. چه کسی می گوید که هر گوشی مهمی باید گران قیمت باشد؟

برنده : ASUS ZenFone AR

بهترین محصول تلویزیون

LG OLED W-Series (سری W تلویزیون های OLED کمپانی LG)

lgoled-final

برنده ی سال قبل بازگشته است و این بار بهتر از همیشه. سری W تلویزیون های OLED کمپانی LG به اندازه ای باریک است که باید بر روی دیوار نصب شود و بیش تر شبیه قطعه ای هنری است تا تلویزیون. با بهره گیری از طراحی نوآورانه ای که قطعه های الکترونیکی آن را در درون ساندبار قرار داده است که از طریق یک کابل باریک به تلویزیون متصل می شود. تلویزیون امسال LG باریک تر، روشن تر و در یک کلام بهتر است و حتی از فناوری های جدید HDR نیز پشتیبانی می کند که شکست  دادن آن را بسیار سخت می کند.

Samsung QLED 4K Lineup (سری تلویزیون های QLED با کیفیت ۴K سامسونگ)

samsung-qled-final

برای رقابت با تکنولوژی QLED ، سامسونگ تکنولوژی جدیدی دارد که به تلویزیون هایش ظاهری خیره کننده می دهد. این تکنولوژی که QLED نام گرفته است می تواند روشنایی را بدون از دست دادن قابلیت نمایش رنگ های خود بالا ببرد. علاوه بر این، سیم اتصال نامرئی و لولای بدون فاصله به این معنی هستند که این تلویزیون نه تنها زیباست، بلکه اتصال آن نیز آسان و راحت است.

Sony XBR-A1E OLED

sonybravia-oled-final-2

فراموش کردن این نکته که سونی سال ها پیش تلویزیون های OLED داشت آسان است، قبل از این که این کمپانی به طور کامل این تکنولوژی را کنار بگذارد. در این زمینه، تلویزیون XBR-A1E بازگشت موفقیت آمیزی می کند. این تلویزیون کیفیت تصویر فوق العاده و پردازش ویدئو پیشرفته سونی را با صفحه نمایش با فناوری Accoustic Surface که صدا را مستقیما از طریق صفحه نمایش پخش می کند، ترکیب می کند. ساب ووفر قرار گرفته در پایه ی آن نیز به کامل کردن صدا بدون پرت کردن حواس از کیفیت خیره کننده ی صفحه نمایش تلویزیون کمک می کند.

Amazon Fire TV Editions TVs (تلویزیون های دارای Amazon Fire TV)

amazonfire-final

پلتفرم Fire TV کار خود را از درون یک جعبه آغاز کرد ، سپس به اندازه ی یک تکه چوپ سایزش کاهش یافت و حالا نیز بالاخره آن را مستقیما در درون یک تلویزیون با صفحه نمایش تخت قرار داده اند. کمپانی Amazon و سازندگان چینی ، در حال آوردن این تلویزیون ها به بازار تحت سه برند هستند. WestingHouse، Element و Seiki. جدا از هر نام برندی که انتخاب کنید می توانید انتظار راهنمایی که آنتن هوایی را با پخش ویدئو ترکیب می کند، کنترل صوتی قدرت گرفته از الکسا و البته اپلیکیشن های مختلف را داشته باشید.

برنده : LG OLED W-Series

بهترین محصول گیمینگ

Razer Project Ariana (پروژکتور ریزر)

proj-ariana-final

پروژه ی آریانی ریزر یک گسترش تکنولوژی Chroma Lighting این کمپانی گیمینگ بوده که در عوض تنها روشن کردن یک کیبورد، این بار یک پروژکتور با کیفیت ۴K بوده که بازی شما را فراتر از یک مانیتور گسترش می دهد. و همچنین به عنوان یک پروژکتور عادی هم عمل می کند اما با توجه به دوربین های تعبیه شده ی درون آن ، می تواند تصویر را تنظیم نماید تا وسایل خانه و دیگر اشیای بر سر راه که به صورت معمول تصویر را خراب می کنند را نیز در نظر بگیرد. با وجود بلندپروازانه بودن آن اما برخلاف کانسپ مشابه شرکت مایکروسافت، که illumiRoom نام دارد، انتظار می رود که پروژکتور Ariana تا اواخر سال محصولی آماده ی عرضه باشد.

Roccat LeadR Mouse

roccat-f9inal

جدیدترین موس گیمینگ بی سیم کمپانی Roccat، بدون تاخیر ترین مدل آن نیز می باشد که تجربه ی کاری بدون لگ و میزان دقت کامل ۱:۱ میان حرکات شما و فعالیت بر روی صفحه را ارائه می دهد. موس Leadr همچنین به همراه یک پایه ی شارژر ایستاده ی بسیار جذاب می آید ، همچنین به همراه کابل که می تواند موس را حتی هنگامی که شما در حال بازی هستید نیز شارژ کند. به علاوه این موس یک joystick اضافه در درون خود نیز دارد که می تواند برای اسکرول کردن یا زیاد کردن گاز در بازی های رانندگی استفاده شود.

NVIDIA GeForce Now For Mac and PCs

geforcenow-final

Nvidia Geforce Now یک سیستم استریم بازی است که به شما اجازه می دهد یک PC گیمینگ مجازی کرایه نمایید و بازی های خود را به صورت قابل حمل بر روی هر سیستمی بازی نمایید، حتی بر روی دستگاهی به ضعیفی Apple Macbook Air.

LiquidSky

liquidsky-final-1

چه می شد اگر هر بازی ویدئویی رایگان بود؟ این وعده ی LiquidSky در CES است، یک کمپانی استریم بازی که از یک سیستم استریم بازی همانند Spotify در CES رونمایی کرد. در ماه های آینده گیمرها قادر خواهند بود، یک تا ۵ دقیقه تبلیغات مشاهده نمایند تا بتوانند به میزان یک ساعت بر روی هر نوع سخت افزاری، بازی های PC را بازی نمایند. این یک امکان خارق العاده و تاثیر گذار برای کسانی است که نمی توانند از پس خرج یک PC رده بالا برآیند.

بهترین محصول نامتعارف

L’Oreal and withings Hairbrush

smarthairbrush-final

این روز ها همه چیز باید سنسور داشته باشد، حتی شانه های موی سر. کمپانی های L’Oreal و Withings امسال با یکدیگر همکاری کرده اند تا برای ما مربی موی Kerastase را به ارمغان بیاورند. شانه ای که تکنیک شانه زدن شما را با ژیروسکوپ درونی خود ردیابی می کند. و اگر شما موی خود را به سختی شانه کنید دسته ی آن به ویبره در می آید و یک سنسور دیگر نیز می تواند به شما بگوید که موی شما خیلی خیس است یا خشک. تمامی این داده ها نیز به یک اپلیکیشن گوشی هوشمند انتقال داده می شود که به شما پیشنهاداتی را بر اساس عادت های شانه کردن شما می دهد. اما آیا این تکنولوژی زیاده روی است؟ صد در صد، اما به اندازه ای احمقانه است که توانسته جایی در لیست ما پیدا کند.

Fisher-Price Smart Cycle

fpsmartcycle-final

در نگاه اول این چرخ هوشمند شاید عجیب به نظر برسد. دوچرخه ی تمرینی برای کودکان؟ اما صبر کنید، این دستگاه می تواند مفید هم باشد، زمانی که هوا خراب می شود و کودکان شما برای مدت طولانی در درون خانه گیر کرده اند و نمی توانند بیرون بروند و یا در داخل خانه بدوند، می توانند سوار بر این دستگاه شده و به انجام بازی که بر روی تبلت همراه آن نمایش داده می شود بپردازند. اپلیکیشن های پیش فرض آن همچنین آموزشی نیز هستند که به کودکان ادبیات و دیگر مهارت ها را می تواند آموزش دهد.

POP-I E-Ink Backpack

pop-i-final

این جدیدترین ساخته ی کمپانی POP-I بوده که این بار یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی با جوهر الکترونیکی (E-Inke) را در پشت یک کوله پشتی قرار داده است که زمانی که با گوشی هوشمند شما جفت می شود، می توانید هر تصویر دلخواهی را بر روی آن به نمایش بگذارید. چه یک تصویر پیش فرض از سوی POP-I و چه جدیدترین تصویر گرفته شده ی دوربین گوشی تان. همچنین کاربر حتی می توانند بر روی تصاویر ایموجی ها و دودل های مختلف همانند اسنپ چت نیز قرار دهد. با وجود این که کیف ها هنوز در مراحل طرح اولیه قرار دارند اما همین الان هیجان زیادی برای زودتر آمدن آن ها به بازار وجود دارد.

برنده : Fisher-Price Smart Cycle

بهترین تکنولوژی های مخصوص سازندگان

XYZprinting Da Vinci Nano

davinci-final

پرینتر های ۳ بعدی کامل معمولا دارای قیمت ارزانی نیستند، اما این موضوع برای پرینتر ۳ بعدی XYZprinting Da Vinci Nano صدق نمی کند. این دستگاه قابل حمل برچسب قیمتی تنها ۲۳۰ دلاری دارد ، اما با وجود قیمت کم خود هیچ کاستی ندارد و حتی دارای قابلیت های auto-calibration و auto-leveling نیز می باشد. همچنین این دستگاه به عنوان یک پرینتر وصل کن و استفاده کن وعده داده شده است که به این معنی بوده که شما نیاز به دانلود کردن هیچ درایوری برای استفاده کردن از آن بر روی سیستم عامل ویندوز ۱۰ خود ندارید.

LEGO Boost

legoboost-final

ساخته های لگویی به زودی بسیار جالب تر خواهند شد. با قیمت ۱۶۰ دلاری خود، LEGO Boost به کودکان شما یاد می دهد چگونه به ساخته های لگویی خود از طریق کد ها جان ببخشند. با استفاده از ترکیبی از سنسور ها و موتور ها ، ساخته ی لگویی می تواند از طریق یک اپلیکیشن برنامه ریزی شود تا از دستور های مختلف پیروی کنند. دستور هایی از جمله حرکت کردن یا چرخیدن ، با توجه به چیزی که دارید درست می کنید. هم اکنون ۵ مدل مختلف از جمله یک گربه و یک گیتار موجود می باشد. LEGO Boost از ماه آگوست در دسترس قرار خواهد گرفت.

برنده : LEGO Boost

بهترین کامپیوتر

LG Gram 14

lggram14-final

چه کسی یک کامپیوتر فوق سبک با عمر باتری بسیار طولانی نمی خواهد؟ لپ تاپ LG Gram 14 با وزن تنها ۲.۱۳ پوندی یا ۹۶۰ گرمی خود، عمر باتری ۱۷ ساعتی را در اختیار کاربر قرار می دهد. حتی با وجود ساخت تقریبا پلاستیکی خود، این یک دستگاه شیک بوده که نظر بسیاری را جلب خواهد کرد.

Samsung Chromebook Pro

chromebookplus-final

یکی از دو کروم بوک هایی که سامسونگ در طی CES 2017 معرفی کرد که مدل قدرت مند تر Pro آن جذاب تر نیز می باشد. به عنوان اولین کروم بوک هایی که با Google Play Store می آیند، دستگاه های سامسونگ وعده ی مفید تر بودن نسبت به هر دستگاه دیگری با این سیستم عامل را می دهند. این دستگاه از یک پردازنده ی Intel Core M3 استفاده کرده و وعده ی عمر باتری ۸ ساعتی را می دهد. با وجود پشتیبانی از قلم استایلوس، صفحه ی لمسی و ظاهر زیبا می توان این را یکی از بهترین کروم بوک های حال حاضر نامید.

Dell XPS 13 2-in-1

xps13-final

ما علاقه ی زیادی به مدل های XPS اخیر شرکت Dell داشتیم، در نتیجه چنان تعجب برانگیز نبود که از بسیاری چیز های مدل تبدیل شونده ی Dell XPS 13 که در هفته ی گذشته معرفی شد نیز خوشمان آمد. این لپ تاپ شیک و خوش ساخت است، از صفحه نمایشی عالی بهره می برد و مهم تر از همه با وجود لولا های جدید آن می توانید آن را به صورت چادر، برای تماشای فیلم در آورید.

HP Sprout Pro G2

hpsproutpro-final

به روز رسانی امسال به دستگاه منحصر به فرد All-in-One کمپانی HP بیش تر افزایشی بوده است. اما بهبود های انجام شده منجر به قدرتمند تر شدن دستگاه شده اند. قابلیت جدید ۳D-Capture آن ، اسکن کردن اشیا توسط کامپیوتر را برای کاربران آسان می کند. HP همچنین نرم افزار جدیدی ساخت که به کارایی سیستم اضافه می کند ، همچنین استایلوس باز طراحی شده ی آن نیز هم اکنون از ۲۰۴۸ سطح فشار مختلف برای طراحی دقیق پشتیبانی می کند. سری HP Sprout از زمان معرفی خود در سال ۲۰۱۴ تا به حال هنوز در دنیای کامپیوتر های شخصی منحصر به فرد بوده و چیزی همانند آن ها پیدا نمی شود.

برنده : Dell XPS 2-in-1

بهترین روبات یا پهباد

PowerRay Underwater Fishing Robot (روبات ماهیگیری زیر آب PowerRay)

powerray-final

پوور ری یک روبات ماهیگیری زیر آب است که می تواند تا عمق ۱۰۰ پایی (۳۰ متری) شیرجه بزند و با استفاده از Sonar مجهز شده ی خود ، ماهی ها را تا عمق ۳۶ متری زیر خود شناسایی کند و با یک نور مخصوص جذب ماهی آن ها را به سمت خود بکشاند. همچنین کاربر استفاده کننده می تواند از طریق وای فای به آن متصل شده و پخش ویدئو زنده از طریق دوربین با کیفیت ۴K موجود بر روی این روبات را مشاهده نماید. این ویدئو همچنین می تواند با استفاده از عینک های واقعیت مجازی دیده و کنترل شود.

UVify Draco HD

uvify-final

آیا تا به حال مسابقات پهباد ها را دیده اید و با خود فکر کرده اید که جالب به نظر می رسند؟ واقعا هم هستند البته اگر مهارت و صبر کافی برای ساختن آن را داشته باشید که مانع بزرگی برای بسیاری از مردم است. اما این چیزی است که UVify می خواهد آن را درست کند. پهبادی های مسابقه ای Draco این کمپانی آماده ی پرواز هستند و به همراه حالت های پرواز آسان می آیند تا خلبان های جدید یادگیری سختی نداشته باشند. در صورت زمین خوردن پهباد شما هم مشکلی پیش نمی آید، Draco دارای قطعات قابل تعویضی بوده که به راحتی در جای خود قرار می گیرند.

Alarm.Com

alarm-final

پهباد ها طراحی شده اند تا به کار گرفته شوند. پهباد Alarm.com نیز دقیقا قصد انجام دادن این کار با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی به نام Insights Engine را دارد که با مانیتور ها و سنسور های اطراف خانه شما کار می کند تا در صورت اتفاق غیر منتظره ای ، مثلا دزدی و یا نشتی آب، تعدادی پهباد های خودران برپایه پلتفرم پرواز اسنپ دراگون کوالکام را ارسال کرده تا در مورد اتفاق جستجو کنند.

Kuri

kuri-final

اگر شما دستیار صوتی الکسای آمازون، جاروبرقی roomba و روبات Pepper را با هم ترکیب کنید ، با چیزی شبیه Kuri رو به رو می شوید. که در مورد طرح خانه ی شما یاد می گیرد، حتی این که هر اتاق متعلق به چه کسی است. چشم های بامزه این روبات نقش دوربین های آن برای ویدئوها و تصاویر را هم ایفا می کنند ، که به این معنی است که Kuri می تواند صورت های افراد خانواده را یاد بگیرد یا به عنوان بامزه ترین دوربین های امنیتی دنیا عمل کند.Kuri همچنین قابلیت همگام شدن با لوازم هوشمند خانه را نیز دارد.

برنده : UVify Draco HD

برنده ی برنده ها : LG OLED W-Series

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید