نگاهی به نمونه اولیه محصول بعدی بلک بری؛ Mercury جان تازه ای به بلک بری خواهد داد؟! - تکفارس 
نگاهی به نمونه اولیه محصول بعدی بلک بری؛ Mercury جان تازه ای به بلک بری خواهد داد؟! - تکفارس 

نگاهی به نمونه اولیه محصول بعدی بلک بری؛ Mercury جان تازه ای به بلک بری خواهد داد؟!

عرفان کرد
۲۳ دی ۱۳۹۵ - 20:19
نگاهی به نمونه اولیه محصول بعدی بلک بری؛ Mercury جان تازه ای به بلک بری خواهد داد؟! - تکفارس 

وقتی به نام برند های فعال در عرصه گوشی های هوشمند نگاه میکنیم، با یک نام مواجه میشویم که شاید در حال حاضر نتواند با برند های بزرگ مانند سامسونگ‌ و اپل رقابت کند، اما روزی جزو بهترین و امن ترین برند های موجود در بازار بود و با شرکت های بزرگ دیگر آن زمان مانند نوکیا یا موتورولا رقابت می کرد. این نام بلک بری است که گوشی ها و به خصوص کیبورد هایش خاطرات زیادی را برای مشتریانش رقم می زدند. در ادامه با تکفارس همراه شوید.

در سال ۲۰۱۶، قول تغییرات وسیع و مهمی در روند کار بلک بری، شرکتی کانادایی که به خاطر گوشی های کیبورد دارش محبوبیت زیادی میان افراد به دست آورده است، به هوادارنش داده شد. به نظر میرسد که گوشی Mercury بلک بری نشانه اولین تغییرات این شرکت باشد.

در سال های گذشته، بلک بری با مشکلات زیادی رو به رو شده بود و دو گوشی مدل ۲۰۱۶ این شرکت کانادایی، DTEK 50 و DTEK 60، که توسط گروه چینی OEM TCL ساخته شده بودند، حرف و حدیث های زیادی برای بلک بری به وجود آوردند؛ چرا که هر دوی آن ها، مدل های ارتقا یافته گوشی های Alcatel بودند. هر چند که هر دوی این مدل ها با امنیت و روش ارتباطات مخصوص بلک بری عرضه شدند، مشتریان هنوز هن احساس میکنند که از اعتماد آن ها سوءاستفاده شده است.

gsmarena_014

در ماه دسامبر ۲۰۱۶، بلک بری اعلام کرد که تمایل به تولید سخت افزار ها ندارد و زین پس به توسعه خدمات و نرم افزار ها خواهد پرداخت. بدین ترتیب حقوق مربوط به بلک بری به گروه TCT، زیرمجوعه تمام آمریکایی گروه چینی TCL،  واگذار شد؛ همان گروهی که مالک و تولید کننده گوشی های Alcatel است. بعد ها مشخص شد که گوشی Mercury بلک بری، اولین محصول اوریجینال TCT با نام شرکت کانادیی خواهد بود.

هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص سخت افزار این گوشی فاش نشده بود و TCT در خصوص انتشار این اطلاعات مردد بود. این نکته، با توجه به تمایل TCT برای به نمایش گذاشتن محصول اولیه این مدل در CES 2017، کمی عجیب به نظر می رسید. بنابراین باید ابراز امیدواری کرد که Mercury با دو مدل قبلی بلک بری، کاملا متفاوت خواهد بود و این بار، شباهتی با گوشی های Alcatel یافت نخواهد شد.

قبل از این که بیش از اندازه نسبت به یک بلک بری جدید هیجان زده بشوید، خوب است بدانید محصول بررسی شده فقط یک نمونه اولیه است و اطلاعات زیادی را نمی توانید از آن بدست بیاورید.

blackberry-reborn-0010-1500x1000

این موضوع تا حدودی قابل درک است چرا که Mercury هنوز به طور کامل آماده نشده و TCT قصد داشته اتفاقات جدید را به اطلاع هواداران بلک بری برساند. شاید هم نشان دادن نمونه اولیه این محصول به منظور ایجاد رقابت برای سایر برند های فعال در این عرصه باشد. در حال حاضر تنها قول غیر رسمی، معرفی شدن این گوشی، به طور کامل، در MWC امسال می باشد.

آن طور که از نمونه اولیه این محصول مشخص است، بازگشت بلک بری به حالت کلاسیک و پیوند زدن صفحه لمسی با کیبورد باشد. TCL هوز سایز و اندازه این گوشی را منتشر نکرده اما از تصاویر منتشر شده و از شواهد اولیه می توان حدس زد که اندازه بدنه این گوشی چیزی حدود ۴.۵ اینچ تا ۴.۷ اینچ باشد و خمیدگی ۲.۵D در اطراف صفحه به کار رفته است.

با توجه به عادت استفاده از صفحه های لمسی، کمی طول خواهد کشید تا کاربران به کیبورد کلاسیک عادت کنند اما پس از چند دقیقه، حس خوب استفاده از یک کیبورد فیزیکی را تجربه خواهند کرد.

blackberry-reborn-0011-720x720

در خصوص کیبورد باید افزود، که کمی به کیبور گوشی Priv بلک بری شبیه است اما لمس کردن صفحه فیزیکی Mercury، حس فوق العاده ای به کاربران خواهد داد. همچنین حرکات لمسی گوشی Priv در Mercury نیز یافت می شود. به عنوان مثال اگر کیبورد را به صورت افقی لمس کنید، سیستم عامل به در خواست شما گوش خواهد داد. دکمه Space این گوشی نیز شامل یک صفحه لمسی است تا امنیت را حدالامکان بالا ببرد.

در خصوص سیستم عامل نیز باید گفت که اطلاعات زیادی منتشر نشده ولی به نظر می رسد که TCL از سیستم عامل اندروید ۷ استفاده کرده است. البته شباهت زیادی میان عملکرد سیستم عامل Mercury وسیستم عامل گوشی Priv مشاهده می شود.

متاسفانه این تمام اطلاعاتی است که در خصوص محصول بعدی بلک بری منتشر شده و به دست آمده؛ اما می توان به این همکاری بین TCL و بلک بری امیدوار بود و مطمئن بود که این بار خبری از محصولات مشابه Alcatel نخواهد بود. چیزی که معلوم است این است که این گوشی طراحی بسیار جذابی دارد و به زودی باید منتظر عرضه یک گوشی امیدوار کننده از بلک بری باشیم.

آیا بلک بری می تواند با کمک TCT/TCL بلر دیگر نظر جهانیان را به خود جلب کند و با برند های بزرگ عرصه گوشی های هوشمند مانند سامسونگ و اپل رقابت کند؟

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید