نینتندو سوییچ قابلیت کنترل والدین را از طریق یک اپلیکیشن موبایل در دسترس قرار خواهد داد - تکفارس 
نینتندو سوییچ قابلیت کنترل والدین را از طریق یک اپلیکیشن موبایل در دسترس قرار خواهد داد - تکفارس 

نینتندو سوییچ قابلیت کنترل والدین را از طریق یک اپلیکیشن موبایل در دسترس قرار خواهد داد

دانیال دهقانی
۲۶ دی ۱۳۹۵ - 18:23
نینتندو سوییچ قابلیت کنترل والدین را از طریق یک اپلیکیشن موبایل در دسترس قرار خواهد داد - تکفارس 

نینتندو سوییچ قابلیت کنترل والدین را از طریق یک اپلیکیشن موبایل در دسترس قرار خواهد داد! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

در محافل مربوط به بازی های کامپیوتری، هم اکنون صحبت های زیادی در مورد کنسول جدید نینتندو یعنی نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) در جریان است. این کنسول هر دو حالت پرتبل و قابل حمل، و هم حالت ایستاده و به شکل یک کنسول خانگی را به طور همزمان ارائه می دهد و از این نظر بسیار جالب است. البته ما اخبار این کنسول را به خاطر چندان مرتبط نبودن با موضوعات اصلی تک فارس، به گوش شما نرسانده ایم ولی شما می توانید از طریق این لینک به اخبار کامل این کنسول دسترسی پیدا کنید. با این وجود، هم اکنون با یک خبر جالب در مورد این کنسول همراه ما باشید.

نینتندو قصد دارد تا یک اپلیکیشن مخصوص مربوط به این کنسول را در تاریخ ۳ مارس که زمان عرضه کنسول است، برای اندروید و آی او اس در دسترس قرار دهد. این اپلیکیشن بیش از هر چیزی برای آن دسته از والدینی طراحی شده تا دوست دارند بر فعالیت های فرزندانشان در هنگام کار با نینتندو سوییچ نظارت داشته باشند، البته با وجود آن که شاید این موارد در ابتدا چندان جذاب به نظر نرسند، ولی واقعاً ویژگی هایی که برای این اپلیکیشن در نظر گرفته شده جالب هستند. والدین می توانند با استفاده از این اپلیکیشن مشخص کنند که فرزندان تا چند ساعت می توانند با کنسول بازی کنند یا آن که تا چه زمانی از روز یا شب، قادر به استفاده از آن خواهند بود. این موارد به صورت پیش فرض به شکل هشدار خواهند بود ولی اگر بخواهید جدی عمل کنید، واقعاً می توانید محدودیت هایی را تنظیم کنید که مثلاً از فلان ساعت از روز به بعد کنسول دیگر قابل استفاده نباشد یا پس از مدتی که خودتان معین می کنید، کنسول خاموش شود. به غیر از این ها، اگر روزهایی هم وجود دارد که شما می خواهید فرزندتان اصلاً به سراغ نینتندو سوییچ نرود، از طریق این اپلیکیشن می توانید آن ها را مشخص کنید تا کنسول در آن روزها روشن نشود.

تمامی این ویژگی های نام برده در تمام بخش های کنسول اجرا خواهند شد،  اما نینتندو اعلام کرده که حتی می توان محدودیت های جزئی تر و ریزتری را نیز بر بخش خاصی از کنسول اعمال کرد. برجسته ترین این قابلیت ها شامل ممنوع کردن بازی هایی که رده بندی سنی خاصی دارند، به این صورت که مثلاً بازی که رده بندی سنی آن بالای ۱۸ سال است بر روی کنسول اجرا نشود، و برخی قابلیت های شبکه مانند چت آنلاین و سرویس های آنلاین دیگر است. نکته ای که در مورد این محدودیت ها باید مد نظر داشته باشیم آن است که این محدودیت ها بیشتر به شکل “تمام سیستمی” هستند، نه “یک کاربره” به این ترتیب که بر روی کل کنسول اعمال می شوند نه فقط یک پروفایل یا حساب کاربری. اگر شما مثلاً بخواهید تا این محدودیت را فعال کنید که کنسول در ساعت ۹ شب خاموش شود و تا ساعت دیگری از فردا روشن نشود، برای غیر فعال کردن آن باید دوباره به سراغ اپلیکیشن بروید.

این اپلیکیشن (که نام آن کنترل والدین نینتندو سوییچ یا Nintendo Switch Parental Controls است) در هنگام عرضه نینتندو سوییچ در دسترس هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس به صورت رایگان قرار خواهد گرفت. اگر شما قصد دارید نینتندو سوییچ را بخرید و از قضا دارای فرزند هم هستید، این اپلیکیشن می تواند خیال شما را از بابت بازی کردن فرزندتان به مقدار کافی و معین راحت کند.

نظر شما در رابطه با این اپلیکیشن چیست؟ نظرات خود را با تک فارس به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.