هجده سال پیش در چنین روزی، برند بلک بری و اولین گوشی اش معرفی شدند - تکفارس 
هجده سال پیش در چنین روزی، برند بلک بری و اولین گوشی اش معرفی شدند - تکفارس 

هجده سال پیش در چنین روزی، برند بلک بری و اولین گوشی اش معرفی شدند

دانیال دهقانی
۱ بهمن ۱۳۹۵ - 21:40
هجده سال پیش در چنین روزی، برند بلک بری و اولین گوشی اش معرفی شدند - تکفارس 

هجده سال پیش در چنین روزی، برند بلک بری و اولین گوشی اش معرفی شدند! با ادامه این مطلب همراه تک فارس باشید.

به همان علتی که در روز نهم ژانویه دهمین سالروز معرفی اولین آیفون را جشن گرفتیم، امروز هم باید هجدهمین سالروز معرفی اولین گوشی بلک بری را جشن بگیریم. در نوزدهم ژانویه سال ۱۹۹۹ بود که شرکتی تقریباً گمنام و بی نام و نشان به نام Research In Motion برند بلک بری را برای محصولاتی که شامل “یک راه حل بی سیم و بزرگ برای ایمیل مخاطبان حرفه ای موبایل” بودند معرفی کرد.

اولین محصولی هم که نام بلک بری را یدک می کشید بلک بری هَندهِلد (BlackBerry Handheld) بود که صفحه خود را با امکان نمایش ایمیل ها، ترکیب کرده بود. این گوشی بعدتر بلک بری ۸۵۰ نام گرفت. اگر آن زمان از کابران این موبایل بودید، احتمالاً به خاطر امکانات آن نظیر صفحه ال سی دی، پردازنده ۳۲ بیتی اینتل ۳۸۶، فلش مموری ۲ مگابایتی اینتل، یک مودم وایرلس، دی ای اس سه گانه برای رمزگذاری، صفحه کلید تماماً کوِرتی که تمامی آن ها را یک باتری قلمی تغذیه می کرد به خود می بالیدید.

مدتی بعد، همه دوست داشتند تا یک بلک بری خریداری کنند و افراد بسیاری برای تهیه آن، مبالغ زیادی را خرج کردند. با وجود آن، دیگر مدیران می تواستند از بیرون دفتر با همکاران خود تماس داشته باشند.  بلک بری به زودی در مسیر تبدیل شدن به بزرگ ترین تولید کننده گوشی های هوشمند قرار بگیرد، جایگاهی که حتی با وجود معرفی اولین آیفون تا مدتی آن را در اختیار داشت. اگر چه صفحه های لمسی و انقلاب آن ها باعث شد تا بلک بری کم کم به حاشیه رانده شود، ولی به هر حال گوشی هوشمند بعدی خود که طراحی آن تماماً توسط بلک بری انجام شده یعنی بلک بری مرکوری (Mercury) را معرفی خواهد کرد.

جیم بایسیل، یکی از مدیر عاملان Research In Motion در مورد بلک بری گفته است:

“ذات فراگیر و متغیر مصرف ایمیل باعث به وجود آمدن نیاز به یک دستگاه قابل حمل و کم مصرف از لحاظ انرژی که مدام به شبکه های بی سیم متصل باشد را به وجود آورده است، آن هم دستگاهی که برای کاربر هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ کارایی منحصر به فرد و جالب باشد. به جز آن، ذات محرمانه ایمیل ها نیاز به یک تکنیک رمزگذاری هوشمندانه دارد که قدرت پردازنده قابل ملاحظه ای را از دستگاه طلب می کند. میکرو پردازنده های جاسازی شده اینتل به ما یک منبع قدرتمند و قابل اطمینان برای مواجهه با این چالش ها می دهد.”

ما نیز امیدوار هستیم که این شرکت قدرتمند بار دیگر به شکلی شکوهمندانه وارد کارزار شود و بتواند به روزهای طلایی خود بازگردد.

نظر شما در مورد بلک بری و محصولات  آن چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.