نسل بعد iPhone ها؛ بررسی شایعات پیرامون iPhone 7s و iPhone 8 - تکفارس 
نسل بعد iPhone ها؛ بررسی شایعات پیرامون iPhone 7s و iPhone 8 - تکفارس 

نسل بعد iPhone ها؛ بررسی شایعات پیرامون iPhone 7s و iPhone 8

عرفان کرد
۱ بهمن ۱۳۹۵ - 21:04
نسل بعد iPhone ها؛ بررسی شایعات پیرامون iPhone 7s و iPhone 8 - تکفارس 

در سال ۲۰۱۷ انتظار می رود که اپل گوشی های جدید و قدرتمندی و با ویژگی های جدیدی را روانه بازار کند. اگر به تاریخ نگاه کنیم و شرط را بر تکرار آن قرار دهیم، امسال نوبت به گوشی های iPhone 7s و iPhone 7s Plus می رسد و از آن جایی که سال ۲۰۱۷، دهمین سالگرد عرضه iPhone را رقم می زند، انتظار می رود که اپل برنامه خاص و ویژه ای داشته باشد.

اما آن گوشی هیجان انگیز که راجع به آن صحبت می کنیم چیست؟ این دستگاه پنهان، در واقع iPhone 8 است. این دستگاه که با نام مستعار “Ferrari” شناخته می شود، قرار است دوره جدیدی را برای اپل رقم بزند و انقلابی در طراحی گوشی های هوشمند مشهور اپل به وجود بیاورد. طراحی تمام شیشه ای جدید و صفحه نمایش خمیده OLED و به احتمال زیاد چندین و چند ویژگی دیگر، راز های پنهان اپل هستند که پس از معرفی این دستگاه فاش می شوند.

از آن جایی که خیلی حرف ها برای گفتن وجود دارد، پس بهتر است وقت را تلف نکنیم و به برسی همه شایعات پیرامون iPhone های سال های آینده بپردازیم. با تکفارس همراه شوید.

قبل از این که به بررسی این ویژگی ها بپردازیم، خوب است به یاد داشته باشید که تمام این ها در خصوص محصولات اپل در سال ۲۰۱۷ می باشد و ما فقط به بررسی شایعات می پردازیم و هیچ کدام از این موارد به صورت رسمی تایید نشده اند. شواهد و گذشته نشان می دهند که غیر منطقی به نظر می رسد که اپل سری s را کنار بگذارد. برخی دیگر فکر می کنند که اپل برای دهمین سالگرد نخستین iPhone، محصول ویژه ای را عرضه کند که با نام مستعار “Ferrari” شناخته می شود و به عقیده برخی دیگر، ممکن است این دستگاه همان iPhone 8 باشد و برای اولین بار، با سیستم نام گذاری اپل، تناقض به وجود بیاورد. با دانستن تمام این ها و تاکید مجدد بر این که تمام این مسائل شایعات منتشر شده هستند، به بررسی ویژگی های احتمالی می پردازیم.

طراحی

بر خلاف سال های گذشته، دلایل قانع کننده زیادی وجود دارد که اپل طراحی کلاسیک و همیشگی iPhone را کنار خواهد گذاشت. البته که این موضوع هر سال و با نزدیک شدن به زمان رونمایی از محصولات جدید اپل بیان می شود. امسال این موضوع فرق خواهد کرد و بسیاری از منابع داخلی تایید کرده اند که در محصولات جدید، اپل از طراحی عمدتا شیشه ای استفاده خواد کرد.

iphone-8-concept

بدنه تمام شیشه ای با قاب استیل

یکی از کارشناسان معروف KGI Securities، آقای مینگ چی کو، معتقد است که iPhone 7 Plus و iPhone 7s توسط بدنه تمام شیشه ای پشتیبانی خواهند شد که این موضوع کمی شبیه به طرح گوشی های iPhone 4 و iPhone 4s خواهد بود. کو همچنین افزوده است که به دلیل پیچیدگی این تکنولوژی، ساخت یک گوشی تمام شیشه ای برای شرکت های بسیار سخت است و به همین دلیل باید از لبه فلزی، که در این جا صحبت از لبه های استیل قدرتمند و ضد لکه است، استفاده شود.

کنار گذاشتن آلومینیوم برای اپل هزینه های بیشتری را به همراه خواهد داشت اما باعث می شود محصولات این شرکت، قدرتمند تر و زیبا تر از قبل شوند. البته کو انتظار دارد که این تکنولوژی فقط در محصول اصلی و رده بالای اپل به کار رود و سایر محصولات ۴.۷ و ۵.۵ اینچی به مانند بدنه های قبلی طراحی شوند (یعنی با لبه های آلومینیومی و بدنه شیشه ای). کو پیش بینی کرده که در محصولات دیگر از همان نوع آلومینیومی استفاده شود که درiPhone 7/7Plus و iPhone 6s/6s Plus استفاده شده بود.

iphone-6-concept-nowhereelse-and-martin-hajek-003-1200x573-1

یکی از طرح های پیشنهادی iPhone

برخی دیگر از منابع این شایعه را رد می کنند و می گویند که اپل فقط برای گوشی iPhone 8 از بدنه تمام شیشه ای استفاده کند. البته این موضوع هم منظقی به نظر می رسد. شاید اپل برای متمایز کردن نسخه ویژه دهمین سالگرد iPhone با سایر محصولاتش بخواهد طرح تمام شیشه ای را فقط به این دستگاه اختصاص دهد.

شارژر بی سیم

استفاده از بدنه تمام شیشه به اپل این امکان را می دهد تا از شارژر های بی سیم رونمایی کند؛ موضوعی مینگ چی کو حدود دو ماه پیش به آن اشاره کرده بود:

فکر کنم یکی از دلایلی که آیفون بدنه شیشه ای را جایگزین بدنه فلزی می کند، پشتیبانی از شارژ بی سیم بشاد. برای بهترین عملکرد ممکن تا به تامین کننده های EMS این امکان را بدهد که این تکنولوژی را در بالاترین سطح ممکن توسعه دهند. انتظار می رود که Pegatron به طور اختصاصی شارژر های بی سیم را توسعه دهد.

گنار گذاشتن لبه ها و طراحی edge-to-edge

Apple-patent-for-a-curved-display-iPhone

یک iPhone با طراحی صفحه  edge-to-edge و کمترین میزان لبه موجود. شاید این چیزی بود که دو سال پیش به آن می خندیدید و یا آن را غیر قابل انجام می دانستید اما این طرحی است که اپل برای طرح های آینده iPhone در نظر دارد و شاید هم آن را برای  iPhone 8 عملی کند. جالب است بدانید که اپل تمام کار های اداری برای ثبت این اختراع را انجام داده است و این طرح ها به صورت رسمی به نام اپل ثبت شده اند.

حذف کلید home

حذف کلید فیزیکی home از روی گوشی های  iPhone، طرحی است که در ۹ سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. شاید iPhone 8 اولین گوشی بدون کلید فیزیکی home باشد. احتمال می رود که اپل از یک موتور لکسی در درون دستگاه استفاده کند تا احساس لمس کلید home به کاربران منتقل شود. همچنین لمس سه بعدی اپل نیز به کاربران کمک خواهد تا برای لمس کلید home نقطه خاصی را در نظر بگیرند.

صفحه نمایش

همانند iPhone 7 و  iPhone 7 Plus، نسل بعدی آیفون ها نیز با صفحه های نمایش ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی عرضه خواهند شد. ممکن است که هر دوی آن ها با صفحه های LCD وارد بازار شوند اما حتما کیفیت فوق العاده iPhone 7/7 Plus را حفظ خواهند کرد. با توجه به این که هیچگونه شایعاتی مبنی بر تغییر کیفیت صفحه نمایش این گوشی منتشر نشده، احتمال می رود که نسل بعدی iPhone با وضوح تصویر ۱۳۳۴ x 750 پیکسل عرضه شود.

iphone8-nohomebutton

iPhone 8 شایعه شده اما، با صفحه نمایشی ۵.۸ اینچی OLED عرضه می شود که پیش بینی شده مقدار ۵.۱ تا ۵.۲ اینچ از آن به صورت مفید واقع شود. انتظار می رود که اپل برای صفحه نمایش های خمیده این نسل از یکی از بزرگترین رقیبان خود، یعنی سامسونگ، کمک بخواد و از مقداری از ۴۰ میلیون صفحه نمایش OLED تولید شده توسط سامسونگ، استفاده کند.

سخت افزار

تراشه A11

تا به اینجا برخی شایعات نسبتا معقولانه ای در خصوص سخت افزار دستگاه های iPhone 7 و iPhone 7s Plus منتشر شده. گوشی های iPhone 7/7 Plus با تراشه چهار هسته ای ۲.۴ گیگاهرتزی A10 Fusion. با منطق نام گذاری اپل می توان حدس زد که تراشه بعدی اپل A11 نام خواهد داشت؛ اما این که این تراشه چه ویژگی هایی خواهد داشت، معلوم نیست و باید منتظر اعلام اطلاعات آن توسط اپل باشیم.

RAM و حافظه داخلی: همچون گذشته یا نه؟

در خصوص حافظه RAM هنوز چیزی معلوم نشده اما احتمال می رود که این گوشی ها با حافظه های RAM 2 گیگابایتی و ۳ گیگابایتی ( برای نسخه Plus) عرضه شوند.

در خصوص حافظه داخلی نیز باید گفت که احتمالا شاهد هیچ گونه تغییری در این بخش نباشیم و برای دومین سال پیاپی شاهد حافظه های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی باشیم.

دوربین

با معرفی دوربین های دو لنزه برای مدل iPhone 7 Plus می توان انتظار داشت که این تکنولوژی در گوشی های نسل بعد آیفون نیز به کار برود. همچنین ممکن است که اپل تغییراتی جزئی برای دوربین گوشی iPhone 8 به وجود بیاورد تا مقداری عملکرد دوربین گوشی هایش را بهبود بخشد.

Apple-iPhone-7-Plus-Review-088-cam

تمام این ها شایعاتی مربوط به نسل های آینده گوشی iPhone بود که مورد بررسی قرار دادیم و نباید فراموش کنیم که تا زمانی که اپل به صورت رسمی از این محصولات رونمایی نکرده، هیچ چیزی قطعی نیست. تنها چیزی که قطعی است این است که خبر های خوبی برای طرفداران اپل و یه ویژه گوشی های iPhone در راه است.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید