چند مشخصه ی شایعه شده برای سه مدل مختلف Mi 6 محصول شرکت Xiaomi - تکفارس 
چند مشخصه ی شایعه شده برای سه مدل مختلف Mi 6 محصول شرکت Xiaomi - تکفارس 

چند مشخصه ی شایعه شده برای سه مدل مختلف Mi 6 محصول شرکت Xiaomi

سپهر حقی
۱ بهمن ۱۳۹۵ - 23:29
چند مشخصه ی شایعه شده برای سه مدل مختلف Mi 6 محصول شرکت Xiaomi - تکفارس 

شرکت سازنده ی گوشی ها و وسایل هوشمند ، xiaomi ، در حال آماده کردن محصولی به دنبال محصول موفق سال پیش خود ، Mi 5 است. گزارشی در گذشته از تولید سه گوشی هوشمند با قابلیت ها و قیمت های مختلف خبر داده بود. گزارشی دیگر در ادامه ی آن منتشر شد که بر اطلاعات ما اضافه می کرد – گزارشی حاوی نام های موقت و برگه ی مشخصات این سه مدل از Mi 6 .

مدل Xiaomi Mi 6 Youth انتخاب سطح پایین بین این گوشی ها خواهد بود. این دستگاه با یک تراشه ی MediaTek Helio X30 کار می کند که ارتقاء یافته تا جایگزین مناسبی برای تراشه ی Qualcomm Snapdragon 835 از نظر قیمت باشد. این تراشه ده هسته ی CPU را در خود جا می دهد – به طور دقیق تر ، دو هسته ی ۲.۸ گیگا هرتزی A73 ، چهار هسته ی ۲.۲ گیگا هرتزی A53 و چهار هسته ی ۲ گیگا هرتزی A35 . این مدل چیدن ۱۰ هسته راهکار همیشگی شرکت MediaTek برای بهبود صرفه ی عملکرد و انرژی دستگاه بوده است. دیگر شرکت ها مانند Qualcomm و Samsung ، تعداد هسته ی CPU کمتر را با همین منظور به کار می گیرند.

پردازنده ی ۱۰ هسته ای این دستگاه با گرافیک سری PowerVR 7XT جفت می شود. مدل دقیق آن مشخص نیست ، ولی به احتمال زیاد ، مدل GT7200 یا GT7400 باشد. با این که هر دوی آن ها برای کار های روز مره مانند بازی کردن یا استریم کردن یک فیلم ۴k قوی هستند، اوج کارایی و امکانات آن ها از GPU شرکت های Samsung و Qualcomm در تراشه های premium-tier سال پیش آن ها عقب می ماند ، و حتی دو نسل از GPU های Mali G71 و Adreno 540 که در پردازنده هایی مانند Exynos 8895 و یا Snapdragon 835 وجود خواهند داشت، قدیمی تر هستند. علاوه بر آن ، ۴ گیگا بایت رم LPDDR4X ، حافظه ی ۶۴ گیگا بایتی و دوربین پشت دو لنزه نیز از امکانات آن هستند. برگه ی مشخصات گوشی Xiaomi Mi 6 Youth یک “سرآمد با قیمت پایین” را در نظر تداعی می کند. پردازنده ی Helio X30 به پای Snapdragon 835 نمی رسد ، اما این امکان را برای xiaomi فراهم می کند تا این محصول را با قیمت شیرین تقریبا ۲۹۰ دلار در چین عرضه کند.

مدل Xiaomi Mi6 Standard دارای یک صفحه نمایش OLED با کیفیت تصویر Quad-HD می باشد و با پردازنده ی Qualcomm Snapdragon 835 همراه با ۴ گیگا بایت رم و ۱۲۸ گیگا بایت حافظه، کار می کند. این محصول یک دوربین پشت دو لنزه نیز خواهد داشت. قیمت فروش این دستگاه تقریبا ۳۶۰ دلار خواهد بود.

در آخر ، مدل Xiaomi Mi 6 Premier قرار دارد. این نسخه ی مخصوص علاقه مندان به این شرکت گفته شده که دارای یک صفحه نمایش OLED با انحنا در دو طرف و پشت سرامیکی است. رم و حافظه ی آن به ۶ و ۲۵۶ گیگا بایت ارتقاء پیدا کرده است. این همه زرق و برق اضافی ، قیمت این محصول را به ۴۳۴ دلار آمریکا رسانده است.

با این که اطلاعات درز کرده بسیار قانع کننده به نظر می رسند، در این مرحله شایعاتی بیش نیستند. پس آن ها را آخرین اطلاعات پیرامون این مبحث در نظر نگیرید. به احتمال زیاد ، شرکت xiaomi مدل Mi 6 را در مراسم MWC ماه آینده معرفی می کند. اگر هم نه ، در طول نیمه ی اول سال این کار را خواهد کرد. از این رو بخت ما این است که مطالب بیشتری را در باره ی این گوشی های هوشمند هنوز معرفی نشده ، در تاریخی نزدیک فرا بگیریم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید