۵ دلیل که باید به خاطر آن آیفون ۷ پلاس را به گوگل پیکسل اکس ال ترجیح دهید - تکفارس 
۵ دلیل که باید به خاطر آن آیفون ۷ پلاس را به گوگل پیکسل اکس ال ترجیح دهید - تکفارس 

۵ دلیل که باید به خاطر آن آیفون ۷ پلاس را به گوگل پیکسل اکس ال ترجیح دهید

دانیال دهقانی
۲ بهمن ۱۳۹۵ - 19:05
۵ دلیل که باید به خاطر آن آیفون ۷ پلاس را به گوگل پیکسل اکس ال ترجیح دهید - تکفارس 

حالا غول ها می توانند با هم نبرد کنند. پنجه در پنجه هم. بهتر است از همین حالا شفاف سازی کنیم که منظور ما از دو غول، اپل و گوگل است. از آن جایی که گوگل هم امسال پرچمداری به نام پیکسل (Pixel) داشت، می توانید با اطمینان بگویید که اندروید هم اکنون “آیفون” خودش را داراست، چرا که شرکتی آن را توسعه داده هم که سازنده سخت افزار آن بوده، هم سیستم عامل اجرایی آن. به طور مشخص، این دو گوشی با یکدیگر رقابت تنگاتنگی خواهند داشت و شاید شما هم اندکی مردد باشید که کدام یک از این دو گوشی برای شما مناسب تر است. در این مقاله و قسمت بعدی آن (که با نام “۵ دلیل که باید به خاطر آن گوگل پیکسل اکس ال را به آیفون ۷ پلاس ترجیح دهید” و فردا منتشر خواهد شد) به طور کامل این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کرده و خواهیم دید که هر یک در کدام بخش ها، نسبت به دیگری برتری دارد. پس در ادامه با تک فارس و ادامه این مطلب همراه باشید.

هم آیفون و هم پیکسل، دو مدل دارند که یکی بزرگ تر است، و یعنی گوشی قدرتمند تری برای کاربران به شمار می رود. این به آن معناست که مدل های بزرگ تر باتری های قوی تر، صفحه نمایش های باکیفیت تر و برخی امکانات بیشتر، مثلاً در مورد آیفون ۷ پلاس یک لنز تله فوتو هستند. پس، ما تصمیم داریم تا نگاهی به تمامی ویژگی های برجسته این دو گوشی و تمایزهای میان آن ها در بخش ها و امکانات مختلف بیندازیم تا اگر در بین یک دوراهی قرار گرفتید و قرار بود یکی از این دو گوشی را انتخاب کنید، بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

۱. بلندگوهای استریو

stereo

گوشی پیکسل اکس ال در زمینه پخش صدا خوب عمل می کند، اما بلندگوهای آیفون ۷ پلاس بهتر هستند. به لطف بلندگوهای استریو، دقیقاً به مانند BoomSound Hi-Fi که در گوشی اچ تی سی ۱۰ وجود داشت، در آیفون ۷ پلاس هم شاهد یک بلندگوی “بیس” (Bass) در زیر گوشی هستیم، و یک بلندگوی پربسامد دوگانه که در بالای گوشی وجود دارد. به طور حتم اولویت اول بلندگوها برای صحبت کردن و انجام مکالمات است، ولی به حر حال، آیفون ۷ پلاس بلندگوهایی دارد که صدا را بلند، رسا و بسیار خوب پخش می کنند. آن ها برای موسیقی، فیلم و حتی بازی ها هم کارآمد هستند.

۲. عمر باتری

Capture

در تستی که برای مقایسه باتری های گوشی های مهم سال ۲۰۱۶ به عمل آمده، آیفون ۷ پلاس توانسته حدوداً ۲ ساعت بیشتر از پیکسل اکس ال باتری نگه دارد. نه فقط خود باتری، بلکه آی او اس هم به شکل خیره کننده ای در ذخیره باتری و جلوگیری از هدر رفتن آن در اوقاتی که گوشی در حالت آماده به کار است نقش مهمی در این نتیجه داشته است. این دو مورد در کنار هم آیفون ۷ پلاس را تبدیل به یک گوشی با قابلیت نگه داشتن “دو روزه باتری” تبدیل کرده است.

۳. لنز تله فوتو

iphone-7-plus-cameras

لنز تله فوتو (Telephoto Lens) به ما قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابر و یک حالت جدید برای عکس برداری به نام Portrait Mode را می دهد. شاید این تصور برای شما هم ایجاد شود که حالت Google Camera Lens Blur نیز کارایی یکسانی با Portrait Mode دارد، اما لنز تله فوتو آیفون ۷ پلاس هنوز هم این برتری را دارد که یک دوربین زاویه باز و نماگستر (Wide – Angle) نیست. این به آن معناست که وقتی کار به گرفتن تصاویر از چهره سوژه ها می رسد خروجی دوربین بسیار “صادقانه” تر است، چرا که دیگر خبری از بزرگ تر کردن بینی، ایجاد تحریف و تغییر در چهره و … نیست.

۴. ضد آب بودن

Water

کاربران در فضای مجازی به شدت به این مسئله اعتقاد داشته اند که گوگل پیکسل اکس ال در مقابل مواد خارجی بسیار انعطاف پذیر و مقاوم است و ما نیز آمار و ارقام جالبی در این مورد داریم، ولی با این وجود، هنوز خود گوگل هم به این مسئله “ضد آب بودن” نگفته و در حقیقت گوگل پیکسل اکس ال به معنای وافعی کلمه یک گوشی ضد آب نیست، پس اینجا باز هم یک امتیاز مثبت برای آیفون ۷ پلاس ثبت می شود چرا که این گوشی به طور رسمی گواهی نامه IP 67 را دریافت کرده و این به آن معناست که این گوشی ضد آب و ضد خاک است.

۵. تضمین ارائه به روز رسانی ها برای مدتی طولانی تر

Security-updates

تضمین شده که گوگل پیکسل اکس ال به روز رسانی های اصلی اندروید را به مدت دو سال، و به روز رسانی های امنیتی را به مدت سه سال پس از عرضه دریافت خواهد کرد. از سوی دیگر، آیفون ۷ پلاس تا ۴ سال پس از عرضه به روز رسانی های نرم افزاری را دریافت خواهد کرد. این یعنی آیفون ۷ پلاس شما تا سال ۲۰۲۰ که آی او اس ۱۴ عرضه خواهد شد، تمامی به روز رسانی ها را دریافت خواهد کرد! وقتی قیمت نزدیک به هم دو گوشی را در نظر می گیریم، تضمین ارائه به روز رسانی ها برای مدت طولانی تر یک ویژگی مثبت تلقی می شود و نکته جالبی است.

به هر حال، در سال ۲۰۱۶ گوشی های بسیار خوبی به بازار عرضه شدند و انتخاب یکی از آن ها برای خرید کار آسانی نیست. هر کاربر با توجه به سلیقه شخصی خود و البته در نظر گرفتن نیازهایی که دارد، به گوشی مورد نظر خود روی می آورد. ولی امسال گوگل با عرضه پیکسل رقابت را بسیار نزدیک تر از گذشته کرد و این گوشی به موفقیت زیادی هم رسید، تا جایی که اکنون برای به دست آوردن آن در آمریکا باید چیزی معادل ۱۵۰۰ دلار خرج کنید! با در نظر گرفتن این موارد، بررسی این که پرچمدار اپل بیشتر برای شما کارآمد خواهد بود یا پرچمدار گوگل مسئله ای است که ما در این مقاله و در قسمت بعدی آن (که با نام “۵ دلیل که باید به خاطر آن گوگل پیکسل اکس ال را به آیفون ۷ پلاس ترجیح دهید” و فردا منتشر خواهد شد) سعی داشته ایم تا برتری های هر گوشی نسبت به دیگری را برای شما بشکافیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

حال باید پرسید که نظر شما راجع به برتری های آیفون ۷ پلاس نسبت به گوگل پیکسل اکس ال چیست؟ آیا این برتری ها آن قدر فاحش و وسوسه انگیز هستند تا به خاطر آن ها قید پرچمدار گوگل را زد؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با تک فارس به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید