Apple شرکت Qualcomm را برای پرداخت نکردن حق امتیاز به دادگاه می کشد - تکفارس 
Apple شرکت Qualcomm را برای پرداخت نکردن حق امتیاز به دادگاه می کشد - تکفارس 

Apple شرکت Qualcomm را برای پرداخت نکردن حق امتیاز به دادگاه می کشد

سپهر حقی
۲ بهمن ۱۳۹۵ - 11:46
Apple شرکت Qualcomm را برای پرداخت نکردن حق امتیاز به دادگاه می کشد - تکفارس 

فقط چند روز پیش، خبری مبتنی بر شکایت کمیسیون تجارت فدرال (FTC) از شرکت Qualcomm برای منعقد کردن قرارداد ی ضد رقابتی ، که به احتمال زیاد با شرکت اپل بوده است ، منتشر شد. بر طبق گزارشات، این قرارداد تولیدات سری iphone را از سال ۲۰۱۱ تا پارسال، پشتیبانی می کند. با استناد به دادخواست، شرکت Qualcomm قبول کرده بود تا در این بازه ی زمانی ، تنها تهیه کننده ی تراشه های گوشی های شرکت اپل باشد. در مقابل آن نیز ، برای تراشه های خود هزینه ی حق امتیاز کمتری از شرکت اپل بگیرد. امسال ، شرکت اپل تراشه های اصلی محصولات خود را هم از Qualcomm و هم از intel انتخاب می کند.

امروز ، ما اخبار بیشتری در رابطه با شرکت Qualcomm ، اپل و شکایت دادگاهی می شنویم. شرکت اپل شکایتی را علیه شرکت Qualcomm مطرح کرده که در آن این شرکت ساخت تراشه را متهم به پرداخت نکردن مبلغ ۱ میلیارد دلار از سرمایه ای که به اپل بدهکار است، می کند. شرکت اپل ادعا می کند به این دلیل Qualcomm دارد سر او را کلاه می گذارد که با دفاتر حقوقی ای که در حال تحقیق راجع به شرکت Qualcomm بوده اند ، صادقانه حرف زده است.

در بیانیه ای که شرکت اپل منتشر کرده است، ادعا می کند شرکت Qualcomm تجارت و کار خود را بر پایه ی “تاکتیک های انحصار طلبی و حق امتیاز فوق العاده بالا” ساخته است. برای اثبات این موضوع، شرکت اپل این مسئله را مطرح کرده است که به شرکت Qualcomm پنج برابر تمام شرکت هایی که با آن ها قرارداد حق امتیاز بسته است – روی هم – پول پرداخت می کند.

” برای سالیانی دراز ، شرکت Qualcomm بر گرفتن حق امتیاز برای تکنولوژی هایی که در آن ها دخیل نبوده ، اصرار داشته است. هر چه شرکت اپل با تولید تکنولوژی های سرآمد مانند TouchID ، صفحه نمایش های پیشرفته و دوربین های با کیفیت – که فقط چند نمونه از نو آوری های این شرکت بودند – خود نمایی می کند، پول بیشتری بدون هیچ دلیلی به جیب شرکت Qualcomm روانه می شود و برای اپل، این نو آوری ها پر هزینه تر می شود. شرکت Qualcomm تجارت خود را بر اساس استاندارد های قدیمی تری بنا کرده است ، اما قلمرو خود را با تاکتیک های مختلف انحصار طلبی و حق امتیاز فوق العاده بالا گسترش می دهد. با این که شرکت Qualcomm تنها یکی از چندین شرکت مربوط به ساخت تکنولوژی الکترونیک است، اصرار بر این دارد تا پنج برابر تمام شرکت هایی قرارداد حق امتیاز با آن ها امضا کرده ایم ، از ما پول دریافت کند.” – Apple

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید