۵ دلیل که به خاطر آن باید گوگل پیکسل اکس ال را به آیفون ۷ پلاس ترجیح دهید - تکفارس 
۵ دلیل که به خاطر آن باید گوگل پیکسل اکس ال را به آیفون ۷ پلاس ترجیح دهید - تکفارس 

۵ دلیل که به خاطر آن باید گوگل پیکسل اکس ال را به آیفون ۷ پلاس ترجیح دهید

دانیال دهقانی
۳ بهمن ۱۳۹۵ - 11:30
۵ دلیل که به خاطر آن باید گوگل پیکسل اکس ال را به آیفون ۷ پلاس ترجیح دهید - تکفارس 

تعطیلات سال نو را مدتی است که پشت سر گذاشته ایم، ولی شاید شما هنوز هم نمی دانید که باید به سراغ کدام پرچمدار بازار بروید. شاید قرارداد شما با خرده فروشی مورد نظرتان در حال اتمام است و شاید هم منتظرید که گوگل پیکسل اکس ال بیشتر در دسترس قرار بگیرد تا مجبور نشوید برای خرید آن مبالغی کاذب و گزاف همچون ۱۵۰۰ دلار بپردازید. البته، شاید هم دودل هستید که کدام گوشی را بیش از دیگری دوست دارید. اشکالی ندارد، تمامی این ها قبل از خرید یک گوشی هوشمند جدید، به خصوص یک گوشی پرچمدار و گران قیمت طبیعی است!

هر کسی که در حد بالایی گوشی های هوشمند و دنیای آن ها را بشناسد، به شما خواهد گفت که دو بازیگر اصلی این بازار در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ دو گوشی آیفون ۷ (iPhone 7 ) و گوگل پیکسل (Google Pixel ) هستند. اولی که به طور قطع، پرطرفدارترین گوشی بازار است و اپل هم می خواهد اطمینان حاصل کند که این مسیر را به درستی در حال طی کردن است. در حالی که فروش گوگل پیکسل اصلاً در حد و اندازه های آیفون ۷ نیست، ولی به هر حال این گوشی با داشتن یک دوربین شگفت انگیز، یک تجربه خارق العاده از اندروید، به روز رسانی های به موقع و  برخی دیگر از ویژگی های مثبت همچون یک رویا برای طرفداران پر و پا قرص گوگل به شمار می رود. هم خانواده بزرگ تر پیکسل یعنی پیکسل اکس ال (Pixel XL) نیز توجهات زیادی را به خود جلب کرده است، نه فقط به آن خاطر که یک گوشی عالی است بلکه به آن علت که در انتهای سال ۲۰۱۶ برای گوشی های اندرویدی چند اتفاق عجیب افتاد و حق انتخاب خریداران را محدود کرد. گوشی پر امید سامسونگ – یعنی همان گلکسی نوت ۷ – یک عملکرد بسیار ضعیف از خود به جای گذاشت و بارها آتش گرفت، و از سوی دیگر هم ال جی وی ۲۰ (LG V20) علی رغم عملکرد خوب خود هنوز هم در جذب مشتری با مشکل مواجه است.

خب، بیایید در نظر بگیریم که شما قصد دارید از بین دو پرچمدار گوگل و اپل (البته مدل های بزرگ ترشان یعنی آیفون ۷ پلاس و گوگل پیکسل اکس ال) یکی را انتخاب کنید. مسلماً ما نمی توانیم تضمین دهیم که اگر به جای شما تصمیم بگیریم، شما از نتیجه خشنود خواهید بود ولی به هر حال در این مقاله قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به برتری های گوگل پیکسل اکس ال بر آیفون ۷ پلاس. البته، قبل از خواندن این مقاله حتماً به شما توصیه می کنیم تا سری به مقاله “۵ دلیل که به خاطر آن باید آیفون ۷ پلاس را به گوگل پیکسل اکس ال ترجیح دهید” بزنید که روز گذشته منتشر شده بود و در آن، برتری های غول کوپرتینویی بر پرچمدار گوگل را بررسی کردیم. در ادامه با تک فارس و این مقاله جذاب همراه باشید.

۱ – دوربین بهتر

20160928-google-pixel-phone-004

شاید برخی عقیده داشته باشند که دوربین پیکسل اکس ال تنها اندکی بهتر است، ولی به هر حال، بهتر است! گوگل یک ماژول تثبیت کننده بصری در هیچ کدام از دو مدل پیکسل قرار نداده است، اما به طور قطع برخی الگوریتم های نرم افزاری را برای گوشی خود تعبیه دیده که به بهترین نحو ممکن کار آن ماژول را انجام می دهند. در صدر آن ها هم حالت HDR+ قرار دارد، که به شما توصیه می کنیم تا حتماً آن را همیشه در حالت فعال نگه دارید، چرا که نورپردازی را در حد متعادلی نگه می دارد، رنگ ها را همچون واقعیت به تصویر می کشد و در نهایت تصاویر را به شکلی شگفت انگیز به شما تحویل می دهد.

در بررسی هایی که میان این دو گوشی انجام شده، همیشه یا نتیجه برابر بوده یا پیکسل اکس ال بهتر عمل کرده است. پس جای دارد به گوگل نیز یک تبریک به خاطر این دستاورد بگوییم!

۲ – کوچک تر و جمع و جورتر بودن

Size

با وجود آن که هر دو گوشی، با توجه به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی خود اندکی بزرگ هستند، ولی گوگل پیکسل اکس ال نسبت صفحه به بدنه بیشتری را ارائه می دهد، در حقیقت، بدنه گوشی که اطراف صفحه را احاطه کرده کوچک تر است. این به آن معناست که گوشی به طور کلی ساختار جمع و جورتری دارد که بهتر در دست قرار می گیرد، هر چند که این باعث شده تا مقدار بسیار کمی ضخیم تر باشد. اما گوگل پیکسل اکس ال در مقیاس وزن هم برنده رقابت است؛ این گوشی ۱۶۸ گرم وزن دارد در حالی که آیفون ۷ پلاس وزنی معادل ۱۸۸ گرم را داراست. شاید این مقدار روی کاغذ چندان مهم به نظر نرسد، ولی وقتی که گوشی را در دست بگیرید همان ۲۰ گرم هم تفاوت خود را بروز خواهد داد.

۳ – تطبیق پذیری با وسایل صوتی جانبی

Audio

همان طور که می دانید و این روزها هم تبدیل به یک داستان مفصل نزد کاربران شده، آیفون ۷ پلاس فاقد یک جک صوتی است. اگر هم از طرفداران آیفون هستید، امیدواریم که به ما به خاطر رک و بی پرده بودنمان خرده نگیرید. اما این جک ۳.۵ میلی متری دوست داشتنی تنها برای وصل کردن هدفون به کار نمی آید، چرا که می توان به کمک آن وسایل صوتی جانبی مختلفی نظیر اسپیکرها، سیستم صوتی خودرو، سیستم های خانگی و … را نیز به گوشی متصل کرد.

بله، درست است که به همراه آیفون ۷ پلاس خروجی های جداگانه برای هدفون نیز عرضه شده و شما هر چندتا از آن ها را که بخواهید می توانید به قیمت ۹ دلار تهیه کنید، ولی در هر صورت، اگر از آن دسته افرادی باشید که می خواهند هر وسیله صوتی جانبی از هدفون گرفته تا چیزهای دیگر را به گوشی هوشمند خود متصل کنند، آیفون در این زمینه با یک کمبود مواجه است.

۴ – فضای نامحدود برای ذخیره فیلم ها و عکس ها با کیفیت کامل

Photos

سیستم گوگل فوتوز (Google Photos) بسیار شگفت انگیز است، چرا که به کاربران فضای ابری نامحدودی را برای ذخیره عکس ها با کیفیت کامل (تا سقف ۱۲ مگاپیکسل) را ارائه می دهد. اگر شما می خواهید عکس های خود را با کیفیت کامل روی فضای ابری ذخیره کنید، باید متوسل گوگل درایو (Google Drive) و فضای محدود آن بشوید که برای داشتن فضای بیشتر باید پول پرداخت کنید، هر چند که دارندگان گوشی های پیکسل به طور رایگان به فضای نامحدود دسترسی خواهند داشت!

در یک مقایسه، متوجه می شویم که کاربران آیفون به ۵ گیگابایت فضای ابری رایگان در iCloud دسترسی خواهند داشت (که برای تهیه نسخه های پشتیبان و اپلیکیشن ها هم مورد استفاده قرار می گیرد) و وقتی که آن فضا به طور کامل پر شود، وقت آن فرا می رسد تا کاربر دستش را در جیب خود فرو برده و برای داشتن فضای بیشتر مجبور به پرداخت هزینه اضافی گردد. (البته می تواند به گوگل پیکسل و  فضای نامحدودی که گوگل فوتوز برای ذخیره عکس ها با کیفیت کامل به او می دهد نیز روی بیاورد!)

۵ – یک دستیار باهوش تر

siri-vs-ga

گوگل قدم های بلندی را برای تبدیل گوگل اسیستنت (Google Assistant) به یک هوش مصنوعی باهوش و خوش صحبت که می تواند دیالوگ های شما را تشخیص دهد و به مرور زمان با شما آشنا شود برداشته است. این هوش مصنوعی بعضی اوقات به شکل ترسناکی باهوش می شود، ولی نمی توان انکار کرد که بسیار جذاب است. اگر شما جزو آن دسته از افرادی نیستید که از آن که هوش مصنوعی عادت ها و روش زندگی شان را “یاد بگیرد” ترسان باشد، نباید نگران آن باشید که به دستیار هوشمند خود فرامین صوتی بدهید و از وقت گذرانی با آن لذت خواهید برد. اگر چنین فردی هستید، گوگل پیکسل اکس ال جای درستی برای شماست.

در این مقاله و قسمت قبلی آن سعی داشتیم تا برتری های هر یک از دو گوشی آیفون ۷ پلاس و گوگل پیکسل اکس ال در برابر یکدیگر را زیر ذره بین ببریم تا بتوانیم شما را در امر انتخاب درست یکی از آن ها یاری دهیم. مسلماً، هیچ چیز نمی تواند در تصمیم گیری جای سلیقه شخصی شما را بگیرد ولی اگر سلیقه شخصی شما تمایل بیشتری به هیچ کدام ندارد، بهتر است این دو مقاله را مطالعه کرده و با دید بازتری دست به انتخاب بزنید. در پایان، امیدوار هستیم که خرید خوبی را در پیش داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • البته که نمیشه دوتا سیستم عامل رو با هم مقایسه کرد
    چرا که هر کدام مزایا و معایب خودشونو دارند و این وسط سلیقه نیز تاثیر دارد چ بسا که چشم تو هم چشمی نیز این روزها بسیار تاثیر زیادی در خرید گوشی داشته است
    اما در کل ب نظر بنده اندروید بسیار راحتر و کاربردی تر برای مخاطبان خود است

  • . گفت:

    دوستان وب سایت خبری ما جذب نویستنده می کند
    کسانی که علاقه به نویسندگی دارن استخدامشون می کنیم
    به ایدی تلگرام زیر پیام بدن
    bedanto_support@