از پاسخ اپل به سامسونگ پس از معرفی اس۴ اطلاعی دارید؟ - تکفارس 
از پاسخ اپل به سامسونگ پس از معرفی اس۴ اطلاعی دارید؟ - تکفارس 

از پاسخ اپل به سامسونگ پس از معرفی اس۴ اطلاعی دارید؟

علیرضا
۱۲ فروردین ۱۳۹۲ - 08:41
از پاسخ اپل به سامسونگ پس از معرفی اس۴ اطلاعی دارید؟ - تکفارس 

از پاسخ اپل به سامسونگ پس از معرفی اس۴ اطلاعی دارید؟

احتمالا همگی از رفتارهای تبلیغاتی خاص سامسونگ که پس از معرفی محصولات اپل روی می دهد خبر دارید. برخی آن ها را جذاب و جالب می دانند و برخی دیگر اعتقاد دارند به هیچ وجه چنین رفتارهایی در شان کمپانی های بزرگی همچون سامسونگ نیست. اما جواب اپل همیشه چگونه بوده است؟ اپل همیشه طوری به این مسائل برخورد میکرد که انگار اصلا رفتارها و تبلیغات سامسونگ برای او اهمیتی ندارد و به هیچ وجه واکنشی نمی داد و از طرفی محصولات خود را هم پس از معرفی با محصولات سامسونگ مقایسه نمی کرد. اما … اما اینبار ورق برگشته است! ظاهرا اپل از معرفی کهکشانی چهارم سامسونگ به هراس افتاده است!

این روزها اغلب خبر های دنیای موبایل حول آخرین کنفرانس سامسونگ و معرفی گالکسی اس۴ می چرخد و حتی اپل هم در سایت رسمی خود صفحه ای با عنوان “چرا آی فون” را منتشر و در آن به معرفی نقاط قوت اسمارت فون خود )البته از دیدگاه خودش!) پرداخته است و خواسته به کاربران القا کند که همچنان آی فون بهترین انتخاب می باشد.

در اینجا خلاصه ای از متن منتشر شده در وب سایت اپل را برای شما به نمایش می گذاریم.

در ابتدا شعار اصلی این صفحه جالب توجه است که البته آی فون دوستان ( والبته اپلی های متعصب) با این نکته موافق هستند که دنیای اسمارت فون ها به دو دسته تقسیم می شوند: آی فون و سایر اسمارت فون ها که چندان هم جمله ی غیرواقعی نیست (باز هم از دیدگاه اپلی های متعصب!) و در زیر چند مورد از نکات اصلی که اپل بعنوان نقاط قوت خود معرفی کرده است را مشاهده می کنید.

در ابتدا جنس بدنه و طراحی آیفون مورد توجه است که اپل در آیفون۵ طراحی فوق العاده ای را از خود نشان داده است و در کنار قطر و وزن کم از کیفیت و مشخصات بسیار خوبی برخوردار است.

آی فون 5

آی فون ۵

نقطه قوت بعدی آی فون بنابر ادعای خود اپلی ها صفحه نمایش آن است که فقط اپل از تکنولوژی رتینا استفاده می کند که باعث میشود رنگ ها بسیار طبیعی و زیبا تر نمایش داده شوند و همچنین وضوح پیکسل ها بالا است و چشم شما پس از مدتی کار با صفحه نمایش رتینا کمتر خسته می شود و اگر با صفحه نمایش رتینا کار کنید دیگر برایتان کار کردن با سایر صفحه نمایش ها چندان آسان نخواهد بود و این تکنولوژی در انحصار اپل می باشد. البته این مساله کاملا بی اساس است! تراکم پیکسلی آی فون با آمدن رقبای اچ دی (رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰) به چالش کشیده شد و رسما با به بازار آمدن محصولات فول اچ دی (رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰) چیزی به اسم رتینا به فراموشی سپرده شد!

دوربین iSight اپل محبوب ترین دوربین در بین مصرف کنندگان است و بسیار دوست داشتنی است که این دوربین همیشه در جیب شما میباشد و درحالی که سایر دوربین ها برای مگاپیکسل بالاتر تبلیغ می کنند اما اصل چیز دیگری است. دروبین آیفون ۵ با رزولوشن ۸ مگاپیکسل عکس های فوق العاده ای می گیرد و با همکاری سخت افزار و نرم افزار های خود تصویر و رنگ را به بهترین نحو ارائه میکند و جالب اینجاست به گزارش سایت flickr محبوب ترین دوربین ها به ترتیب iPhone 4S سپس iPhone 4 و در جایگاه سوم iPhone 5 قرار دارد.

آی فون 5

آی فون ۵

سایر نکات نیز شامل کسب ۸ بار جایزه J.D. Pwer and Associates در زمینه ی طراحی، مشتری دوستی، پردازش و امکانات و همچنن داشتن عمر باتری بالا در عین عدم استفاده از باتری با میزان آمپر بالا، پردازنده ی قدرتمند و کم مصرف، ارتباطات سریع و اپ استور که میلیون ها برنامه را می توانید از طریق یک منبع مطمئن و معتبر تهیه کنید. اما به نظر شما منظور اپل از ارائه این گزارش چه بوده است برخی بر این باورند که اپل احساس خطر کرده است و حالت دفاعی به خود گرفته است. جالب است بدانید که اپلی در طی اقدامی کاملا تدافعی لینک صفحه مورد نظر را برای تمام کاربران محصولاتش ارسال کرده است. قعطا اپل از ریزش کاربرانش و گرایش آن ها به سمت محصولات خانواده گلکسی احساس خطر کرده است و در اولین اقدام خواسته تا توجه کاربران محصولاتش را از ویژگی های خارق العاده کهکشانی چهارم دوباره به سمت مسائلی همچون نمایشگر رتینا و دوربین iSight جلب کند تا آن ها میلی به تغییر پیدا نکنند. البته با توجه به آنچه که ذکر کرد و نقدهای منتشر شده از کهکشانی چهارم نمایشگر رتینا و دوربین iSight و … ویژگی های اپل دیگر به هیچ وجه منحصر به فرد نیستند و ویژگی های برتر از آن ها در حال حاظر به وفور در محصولات دیگر یافت می شود.

به نظر شما امسال هم رقابت آی فون و کهکشانی چهارم سامسونگ به چه صورت خواهد بود؟ آیا سامسونگ همچنان در تسخیر بازارهای آمریکایی و اختصاصی اپل موفق خواهد بود و از آن طرف اپل هم (هر چند آهسته و کم) اما دوباره دچار ریزش کاربرانش و افت سهام تجاری کمپانی می شود؟ به نظر شخصی من دیگر دوران انحصار طلبی و اقتدارگرایی در دنیای تکنولوژی به پایان رسیده و اپل هم اگر تمایلی به نگه داشتن جایگاه خودش دارد باید دست از رفتارهای انحصار طلبانه اش در برابر دیگر کمپانی ها بردارد و گرنه آینده خوشی نخواهد داشت. نکته حائز اهمیت این است که امسال علاوه بر دو رقیب قدرتمند دیرینه قرار است بازیکن تازه نفس گوگل و موتورولا نیز وارد رقابت شود و این مسئله به وضوح کفه ترازو را به نفع اندروید و به ضرر اپل سنگین تر می کند. اگر سال گذشته رقیب اصلی آی فون تنها گلکسی اس ۳ بود امسال آی فون باید در دو جبهه سنگین مقابل کهکشانی چهارم و مقابل ایکس فون موتورولا رویارویی کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید