ویژگی Night Shift (حالت شب) به سیستم عامل mac می آید - تکفارس 
ویژگی Night Shift (حالت شب) به سیستم عامل mac می آید - تکفارس 

ویژگی Night Shift (حالت شب) به سیستم عامل mac می آید

سپهر حقی
۹ بهمن ۱۳۹۵ - 18:02
ویژگی Night Shift (حالت شب) به سیستم عامل mac می آید - تکفارس 

از آن جایی که بسیاری از شرکت های تولید گوشی های هوشمند در محصولات خود از فیلتر های مختلف نور آبی استفاده می کنند و به آن نام های مختلفی مانند night mode ، night light ، eye comfort و blue filter داده اند ، حتما سر نوشت این ویژگی در محبوب شدن آن بوده است. نام آن هر چیزی که باشد ، کار آن یک چیز است : نور های آبی و سفید را فیلتر می کند و جای آن ها را با نور هایی مانند زرد و یا کهربایی جایگزین می کند.

چشم ما به نور آبی حساس است ، چیزی که ما را در ساعات تاریکی شب اذیت می کند و مانع راحت خوابیدن ما می شود. رنگ های با ته مایه ی قهوه ای و کهربایی که گرم تر هستند ، هنگامی که در تاریکی مطلق به صفحه ی گوشی خود نگاه می کنید ، آسیب کمتری به چشم شما می رسانند.

در آخرین مدل سیستم عامل مک ، Sierra 10.12.4 beta ، حالت شب (Night Shift) به صورت پیش فرض روی آن قرار داده شده است و نور های طیف آبی را فیلتر می کند ، در نتیجه ضرر کمتری به چشمان شما هنگامی که برای مدت طولانی در تاریکی از دستگاه خود استفاده می کنید، وارد می شود. اگر چه ، تنها راهی که در حال حاضر می توان به وسیله آن این ویژگی را در اختیار داشت ، به وسیله ی حساب کاربری فروشنده هاست ؛ زیرا که هنوز در نسخه ی آزمایشی عمومی آن قرار نگرفته است. این ویژگی به زودی در اختیار عموم نیز قرار خواهد گرفت.

اگر این امکان را روی هیچ کدام از دستگاه های هوشمند خود ندارید ، می توانید از برنامه ای که قبل از تمام این ها این ویژگی را ارائه می داد استفاده کنید : F.lux ، که برای تمام سیستم عامل های مک ، ویندوز و لینوکس وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.