هر آن چه در مورد هواوی پی ۱۰ می دانیم - تکفارس 
هر آن چه در مورد هواوی پی ۱۰ می دانیم - تکفارس 

هر آن چه در مورد هواوی پی ۱۰ می دانیم

دانیال دهقانی
۹ بهمن ۱۳۹۵ - 08:00
هر آن چه در مورد هواوی پی ۱۰ می دانیم - تکفارس 

هواوی با پرچمدار قبلی خود، یعنی هواوی میت ۹ (Huawei Mate 9) عملکرد بسیار خوبی داشت، گوشی که از لحاظ سخت افزاری قدرتمند بود، باتری بسیار خوبی داشت و در نهایت، یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت را به کاربران هدیه می داد. یک پکیج کامل که با قیمت متعادل و مناسبی عرضه شد.

هواوی راه درستی را در پیش گرفته است، چیزی که باعث می شود ما در مورد برنامه های آینده این غول چینی کنجکاو شویم. با توجه به شکل و شمایل، پرچمدار بعدی این شرکت چیزی نخواهد بود جز هواوی پی ۱۰ (Huawei P10)، گوشی که ادامه دهنده راه برادر بزرگ خود یعنی هواوی پی ۹ که دو دوربین پشتی داشت خواهد بود.

این گوشی که به نظر در نمایشگاه MWC 2017 در ماه آتی معرفی خواهد شد، طبق شایعات گران قیمت ترین گوشی سری P این شرکت خواهد بود. خب، به نظر ما کار غیر متعارف و حتی نادرستی کردیم که همین اول و بدون توجه به مشخصات پی ۱۰، در مورد قیمت آن لب به سخن گشودیم، پس بهتر است اول به سراغ باقی مشخصات این گوشی و شایعات مختلف در مورد آن برویم.

در ادامه با تک فارس همراه باشید تا تمامی اطلاعات به دست آمده از شایعات مختلف را بررسی کنیم و ببینیم که آیا پی ۱۰ یک فرزند شایسته برای سری پی خواهد بود یا خیر.

طراحی

Huawei-P10-2

طرح اولیه ای از هواوی پی ۱۰

در زمینه طراحی، “به نظر می رسد” که ما اطلاعات نسبتاً زیاد و خوبی در مورد هواوی پی ۱۰ داریم.

تمام فلزی، با مقداری شیشه

شیشه جلویی گوشی به نظر کمی به طرف حاشیه ها مایل باشد، که مطابق استانداردهای روز است، و تا حدی هم ما را به یاد هواوی میت ۹ طراحی پورش (Porsche Design) می اندازد. این گوشی شباهت هایی به هواوی پی ۱۰ دارد، ولی به نظر پی ۱۰ تفاوت های نه چندان کمی هم با آن خواهد داشت. اگر به تصاویر لو رفته از هواوی پی ۱۰ اعتماد کنیم، متوجه خواهیم شد که هواوی نسبت به همان طراحی ظاهری هواوی پی ۹ پایبند و وفادار مانده و هواوی پی ۱۰ چندان با آن تفاوت نخواهد داشت، که نکته جالبی به شمار می رود!

به نظر می رسد که گوشی هواوی پی ۱۰ همان طراحی تمام فلزی هواوی پی ۹ را وام خواهد گرفت، با مقداری شیشه که در اصل فاصله میان دو دوربین را احاطه خواهد کرد. وجود چنین طراحی در هواوی پی ۹ باعث جذابیت ظاهر آن شده بود، هر چند که خیلی ها طرفدار آن نبودند چرا که اعتقاد داشتند با وجود جذابیت، چنین طراحی ظاهری چندان هوشمندانه نیست.

لبه های پشتی خمیده هواوی پی ۹ نیز خوشبختانه باز خواهند گشت، و احتمالاً درست همانند هواوی پی ۹، در دست گرفتن هواوی پی ۱۰ هم جالب و راحت خواهد بود.

اسکنر اثر انگشت بسیار سریع در جلوی گوشی

هیچ اسکنر اثر انگشتی در پشت این گوشی وجود نخواهد داشت، ولی مطمئناً هواوی این ویژگی را به این سادگی ها کنار نخواهد گذاشت. این اسکنر اثر انگشت این روزها تبدیل به یک استاندارد شده و به نظر این سنسور اکنون به جلوی گوشی منتقل شده باشد. به نظر این سنسور در اصل در همان دکمه خانه (Home) جدید این گوشی وجود داشته باشد.

به نظر می آید که این سنسور از نوع Ultrasonic باشد، یعنی در انجام کار خود به شدت سریع و با دقت خواهد بود. اسکنرهای اثر انگشت الترا سونیک از امواج با فرکانس بالا برای خلق نقش و نگارهای سه بعدی از برجستگی ها، فرورفتگی ها و تمامی پستی و بلندی های پوست انگشت شما استفاده می کند.

رنگ های جدید جذاب

gsmarena_002

آیا شاهد چنین رنگ هایی برای هواوی پی ۱۰ خواهیم بود؟

با توجه به ظاهر گوشی، احتمالاً هواوی برنامه هایی برای عرضه رنگ های مختلفی از این گوشی را خواهد داشت؛ به جز رنگ های سفید، مشکلی و طلایی، گفته شده که هواوی پی ۱۰ در قالب دو رنگ سبز و بنفش نیز به بازار عرضه خواهد شد. حتی زمزمه هایی مبنی بر عرضه یک نسخه رزگلد (Rosegold) از این گوشی نیز به گوش می رسد. با توجه به تصاویری که از این گوشی لو رفته، این رنگ ها مناسب پی ۱۰ خواهند بود، آن هم به خاطر رنگ مایه ملایم شان. ما نیز امیدوار هستیم که هواوی پی ۱۰ در قالب این رنگ ها در دسترس همه قرار بگیرند و صرفاً ایده های جذاب سازندگان که در نطفه خفه می شوند نباشند.

صفحه نمایش

شایعات حاکی از آن هستند که هواوی پی ۱۰ یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی آمولد (AMOLED) با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ خواهد داشت. اگر واقعاً چنین باشد، شاهد یک پیشرفت شگرف در مقایسه با هواوی پی ۹ خواهیم بود که یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی ال سی دی (LCD) با رزولوشن فول اچ دی در ساخت آن به کار رفته بود. آن صفحه نمایش هم باوضوح بالا و باکیفیت بود، ولی به هر حال در زمینه دقت با مشکلات کوچکی مواجه بود. امیدوار هستیم که هواوی تنها به ارتقای ظاهری و اسمی فطعات پرچمدار خود بسنده نکرده و بر روی عملکرد هرچه بهتر و بهینه تر آن ها نیز کار کند. ما دوست داریم تا این گوشی رنگ ها را به شکل طبیعی تری به نمایش دربیاورد، و در کنار آن رنگ ها نیز از لحاظ اشباع بودن در صفحه مناسب باشند.

سخت افزار

p10x-1

بنچمارکی که به نظر متعلق به هواوی پی ۱۰ است

ما انتظار داریم تا یکی از جدیدترین چیپست های هواوی را در هواوی پی ۱۰ مشاهده کنیم. اگر بنچمارک این گوشی درست باشد، احتمالاً باید انتظار یک کیرین ۹۶۰ (Kirin 960) را داشته باشیم. این چیپست ۸ هسته ای است، که ۴ هسته آن Cortex-A73 و ۴ هسته دیگر آن Cortex-A53 هستند. پردازنده گرافیکی این چیپست نیز Mali-G71 است.

بسیاری از منابع اعتقاد دارند که هواوی پی ۱۰ در قالب دو مدل عرضه خواهد شد، یکی مدل “پایه” (Basic) که ۴ گیگابایت حافظه رم دارد و دیگری مدل قوی تر که ۶ گیگابایت حافظه رم خواهد داشت.

به نظر می رسد که مدل پایه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی خواهد داشت، در حالی که مدل قوی تر از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره خواهد برد. البته اگر اطلاعات لو رفته از جی اف اکس بنچ (GFXBench) درست باشند، می توانیم انتظار یک مدل ۲۵۶ گیگابایتی را نیز داشته باشیم.

شایعاتی نیز به گوش می رسد که بر طبق آن ها شاید هواوی پی ۱۰ از یک شارژر بی سیم بهره ببرد، هر چند که احتمال این مورد بسیار کم است چرا که شارژرهای بی سیم با گوشی های فلزی چندان خوب کار نمی کنند. برای چنین شارژری هواوی باید از یک بدنه پلاستیکی یا شیشه ای بهره ببرد، که به نظر رخ دادن چنین اتفاقی منتفی است.

دوربین

Huawei-P9-Review-TI

به امید بازگشت شکوهمندانه تر این دو دوربین دوست داشتنی!

دوربین دوگانه ای که هواوی آن را با کمک لیکا (Leica) برای هواوی پی ۹ تدارک دیده بود، بار دیگر در هواوی پی ۱۰ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، چیزی که بدون شک بهترین خبر در مورد این گوشی است! نکته ای که در مورد دو دوربین هواوی پی ۹ جالب بود، آن بود که یکی برای گرفتن تصاویر رنگی بود و دیگری که حساسیت بیشتری به نور داشت، برای گرفتن تصاویر سیاه و سفید. تقریباً همگان از چنین ترکیب دوربینی که برای هواوی پی ۹ در نظر گرفته شده بود استقبال کردند و به همین علت ما انتظار داریم که از این ساختار دوباره در هواوی پی ۱۰ استفاده شود. البته در کنار آن ما امیدوار هستیم که هواوی در آن تغییرات لازم را نیز به وجود بیاورد تا بتواند با گوگل پیکسل و آیفون ۷ پلاس رقابت کند.

نرم افزار و ویژگی ها

ما امیدوار هستیم که اندروید ۷ نوقا به صورت پیش فرض روی هواوی پی ۱۰ نصب شده باشد. همچنین به سان سنت همیشگی هواوی، انتظار داریم که این گوشی از آخرین نسخه رابط کاربری هواوی یعنی EMUI نیز بهره ببرد. این رابط کاربری احتمالاً برای کاربران همیشگی آن شامل ویژگی های جدید و جالب بسیاری باشد، ولی به همان اندازه هم می تواند برای تازه واردها گیج کننده به نظر برسد.

قیمت و تاریخ عرضه

Huawei-Mate-S-AH-NS-logo-3-1600x1067

احتمالاً هواوی به محض برگزاری MWC 2017 گوشی هواوی پی ۱۰ را معرفی کند، یعنی کمتر از یک ماه دیگر. هواوی در تاریخ ۲۶ فوریه نیز یک رویداد برگزار خواهد کرد، که به طور مشخص در آن یک پرچمدار جدید از سوی این شرکت معرفی خواهد شد، و چندان هم سخت نیست که حدس بزنیم منظور از یک پرچمدار جدید همان هواوی پی ۱۰ است.

بر اساس شایعاتی که در مورد قیمت هواوی پی ۱۰ وجود دارد، این گوشی گران قیمت ترین گوشی سری پی هواوی خواهد بود، و وقتی که به قیمت گوشی هواوی پی ۹ نگاه می کنیم، به سرعت سقف قیمت این گوشی در ذهن مان بالا می رود. با وجود آن که هنوز هیچ چیز خاصی به گوش نرسیده، ولی با توجه به قیمت سایر گوشی های سری پی می توانیم حدسیات قریب به یقینی در مورد قیمت این گوشی داشته باشیم. وقتی که گوشی هواوی پی ۹ عرضه شد، مدل ۳۲ گیگابایتی آن قیمتی معادل ۵۹۹ یورو (یا ۶۴۴ دلار) داشت، و قیمت مدل پلاس آن هم با یک افزایش چشمگیر ۷۴۹ یورو (معادل ۸۰۵ دلار) قیمت داشت. کاربری به نام Ricciolo1 در توییتر اعلام کرده که هواوی پی ۱۰ به اندازه هواوی میت ۹ طراحی پورشه قیمت نخواهد داشت، یعنی قیمت آن کمتر از ۱۳۹۵ یورو (یا ۱۴۹۸ دلار) خواهد بود. به هر حال، باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا این گوشی رسماً معرفی شود و اطلاعات تکمیلی در مورد مشخصات و البته قیمت آن نیز منتشر گردد.

نظر شما در مورد محصولات هواوی چیست؟ آیا با توجه به سابقه این شرکت و گوشی های دیگر آن، تمایلی به خرید هواوی پی ۱۰ دارید؟ نظرات خود را با تک فارس در میان بگذارید.

با اقتباس از: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید