مایکروسافت از میزان فروش هولولنز می گوید - تکفارس 
مایکروسافت از میزان فروش هولولنز می گوید - تکفارس 

مایکروسافت از میزان فروش هولولنز می گوید

دانیال دهقانی
۸ بهمن ۱۳۹۵ - 23:23
مایکروسافت از میزان فروش هولولنز می گوید - تکفارس 

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که میزان فروش هدست واقعیت افزوده (AR) آن یعنی هولولنز (HoloLens) “هزاران” واحد بوده است، در حالی که چندین ماه از زمانی که نسخه سازندگان (Developer) این محصول در دسترس فروشگاه هایی خاص قرار گرفته است.

در گفت و گویی با اینکویرر (The Inquirer)، راجر واکدن (Roger Walkden)، رئیس بخش تجاری هولولنز، اظهار کرده که فروش این محصول هنوز دقیقاً وارد فاز میلیونی نشده است، ولی بر روی این که این مقدار فروش در حال حاضر برای کمپانی مایکروسافت کافی است نیز تاکید کرده:

“ما به دنبال فروختن صدها هزار نسخه یا میلیون ها نسخه یا هر مقدار دیگری نیستیم، این [هولولنز] گران است، و به مقدار زیاد [در دسترس] نیست. پس ما با همین مقدار فروشی که داریم نیز خوشحال هستیم، من نمی توانم در مورد میزان فروش چیزی به شما بگویم، ولی هزاران [نسخه] است، نه صدها هزار نسخه، و این خوب است. این تمام چیزی است که ما می خواهیم.”

نکاتی که واکدن آن ها را افشا کرده چندان تعجب برانگیز نیست. اگر شما یک توسعه دهنده نرم افزار نیستید، تقریباً کار خاصی نمی توانید با این وسیله گران قیمت و آینده نگر انجام دهید. این دستگاه در حال حاضر در حدود ۳۰۰۰ دلار قیمت دارد و غول سخت افزاری یعنی مایکروسافت در حال حاضر به دنبال تبلیغ این محصول در سطح جهان نیست. بلکه استراتژی مایکروسافت در حال حاضر این است تا محصول واقعیت افزوده خود را بیشتر به شرکای توسعه دهنده خود بدهد.

به هر حال، واکدن خاطر نشان کرد که مایکروسافت به دنبال آن نیست تا از هولولنز یک برند جداگانه بسازد، و در آینده مدل های ارزان تری نیز برای فروش عرضه خواهد شد:

“اما به خاطر داشته باشید که این نسخه یک است، و نسخه های دیگری در آینده وجود خواهد داشت… من خبری برای شما از این که چه زمانی آن ها وجود خواهند داشت ندارم. ولی برنامه وجود دارد، و ما می دانیم که فعلاً این تنها دستگاهی است که ما داریم، و همانی که ما می خواهیم تا مردم ماجرایشان را با آن آغاز کنند”

نظر شما در مورد هولولنز و فروش آن چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.