امنیت بیشتر اکانت فیسبوک با کلید امنیتی USB - تکفارس 
امنیت بیشتر اکانت فیسبوک با کلید امنیتی USB - تکفارس 

امنیت بیشتر اکانت فیسبوک با کلید امنیتی USB

عرفان کرد
۹ بهمن ۱۳۹۵ - 20:44
امنیت بیشتر اکانت فیسبوک با کلید امنیتی USB - تکفارس 

در این هفته فیسبوک شیوه جدیدی برای مراقبت از رمز عبور برای مشتریان معرفی کرد. از اکنون اکانت های فیسبوک می توانند با کلید های امنیتی USB، که یک لایه امنیتی بیشتر برای جلوگیری از هرگونه امکان لو رفتن اطلاعات را فراهم می کنند، از قبل نیز مطمئن تر و امن تر شوند. با تک فارس همراه شوید.

کسانی که با کلید های امنیتی USB آشتایی ندارند، خوب است بدانند که این ها همانند سایر USB ها به پورت USB کامپیوتر شما وصل می شوند. کاربران فیسبوک می توانند این دستگاه ها را خریداری کنند و آن را با اکانت فیسبوکشان هماهنگ کنند. این کلید ها چند مزیت بزرگ دارند؛ یکی از این مزیت ها جلوگیری از هرگونه حملات به اطلاعات شما می باشد و از لو رفتن رمز عبور و سایر اطلاعات جلوگیری می کنند.

استفاده از کلید های امنیتی USB بسیار ساده است. آن را به پورت USB کامپیوتر وصل می کنید و رمز عبور اکانتتان را وارد می کنید. بعد از آن دکمه روی دستگاه را فشار می دهید و این دستگاه فعالیتش را آغاز می کند. تا الان فقط نسخه های جدید مرورگر Chrome گوگل و Opera از این دستگاه پشتیبانی می کنند اما به زودی سایر مرورگر ها مانند Mozilla خود را برای پشتیبانی از این دستگاه آماده می کنند. برای گوشی های هوشمند نیز باید گفت که نسخه های موبایل فیسبوک می توانند به وسیله این دستگاه و سرویس NFC تحت محافظت و مراقب قرار بگیرند.

فیسبوک به کلید های امنیتی پشتیبان استاندارد U2F متکی است که می تواند از USB، NFC و یا بلوتوث برای افزایش امینیت اطلاعات کاربران استفاده کند. علاوه بر مرورگر های Chrome و Opera، این دستگاه ها از سرویس و اکانت هایی مانند Dropbox، GitHub و Gmail نیز پشتیبانی می کنند. از آن جایی که این سرویس توسط FIDO حمایت می شود، شرکت های تحت پوشش آن مانند گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، امریکن اکسپرس (American Express)، مستر کارد (MasterCard)، ویزا، پی پال (PayPal)، اینتل و چندین و چند شرکت دیگر نیز به زودی از این روش برای مراقبت از اطلاعات استفاده خواهند کرد.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.