به نظر اپل اپلیکیشن های ایرانی اپ استور را به خاطر سیاست های تجاری حذف می کند! - تکفارس 
به نظر اپل اپلیکیشن های ایرانی اپ استور را به خاطر سیاست های تجاری حذف می کند! - تکفارس 
به نظر اپل اپلیکیشن های ایرانی اپ استور را به خاطر سیاست های تجاری حذف می کند! - تکفارس 

به نظر اپل اپلیکیشن های ایرانی اپ استور را به خاطر سیاست های تجاری حذف می کند!

دانیال دهقانی
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - 18:23
به نظر اپل اپلیکیشن های ایرانی اپ استور را به خاطر سیاست های تجاری حذف می کند! - تکفارس 

به نظر اپل اپلیکیشن های ایرانی اپ استور را به خاطر سیاست های تجاری حذف می کند! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

طبق گزارش ها اپل از اواخر هفته گذشته شروع به حذف کردن اپلیکیشن های توسعه داده شده توسط ایرانی ها از اپ استور کرده است. طبق گزارشی که از سوی یک منبع ایرانی به نام تک رسا به بیرون منتشر یافته، بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی اپ استور از روی این شبکه پاک شده اند، که شامل اپلیکیشن دیجی کالا (Digikala) که بزرگ ترین مرکز خرید آنلاین در ایران هست نیز می شود.

بازار گوشی های هوشمند در ایران به سرعت رو به رشد است، و با توجه به این که سالانه میلیون ها گوشی آیفون به طور غیر قانونی وارد این کشور می شوند، بازار گوشی های اپل که به صورت غیر قانونی هم هستند تبدیل به یک بازار بسیار سودمند شده است.

طبق گزارش تک رسا، به خاطر مشکلاتی که در قوانین تجارت جهانی وجود دارد، تائید اپلیکیشن ها و سرویس هایی که اصلیتی ایرانی دارند توسط اپل برای انتشار بر روی اپ استور را قدغن می کنند، که این مسئله باعث شده بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن های خود را با اصلیتی به جز ایران بر روی اپ استور ثبت کنند. توسعه دهندگان داخلی در ایران اظهار داشته اند که وقتی برای انتشار سرویس ها و اپلیکیشن های خود بر روی اپ استور از اپل کسب اجازه می کنند، اپل این پیام را به آن ها ارسال می کند:

“متاسفانه، هیچ [سرویس] اپ استوری برای منطقه ایران در دسترس قرار ندارد. به علاوه، اپلیکیشن هایی که برای تسهیل امور مربوط به تجارت یا موسسات ایرانی است ممکن است با مقررات ثبت شده برای تجارت ایران (۳۱CFR Part 560) وقتی که بر روی اپ استور منتشر می شوند همسو نباشند. بنا به این دلایل، در حال حاضر از پذیرفتن اپلیکیشن شما بر روی اپ استور معذوریم.

ما از شما دعوت می کنیم تا هنگامی که قوانین بین المللی برای تائید این فرایند مورد تجدید نظر قرار گرفتند، دوباره درخواست خود را ثبت کنید.”

به هر حال، وقتی در مورد غول تجاری چون دیجی کالا که در زمینه خرید آنلاین فعالیت دارد صحبت می کنیم، حداقل روی کاغذ، چنین مواردی قابل قبول نیست. این شرکت از سیستم پرداخت شاپرک استفاده می کند، که از هر گونه سیستم پرداخت بین المللی جداست، و نباید هیچ گونه قوانینی را نقض کند.

در ادامه، تک رسا اعتقاد داشته که شاید چیزی بیشتر از یک حذف سیستماتیک اپلیکیشن های ایرانی در اپ استور وجود داشته باشد. این رسانه اعلام کرده که حتی بانک ها نیز به عرضه کرده اپلیکیشن های آی او اس خود از طریق روش های متفرقه روی آورده اند، بدون ثبت کردن آن ها نزد اپل.

اگر در ادامه اپل بیانیه ای در مورد این حذف اپلیکیشن های ایرانی در اپ استور منتشر کرد، شما را در جریان قرار خواهیم داد.

نظر شما در رابطه با این اقدام اپل چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید