بر اساس گزارش منتشر شده، شرکت اپل در حال ساخت تعدادی از تراشه‌های خود برای استفاده در کامپیوترهای مک می‌باشد - تکفارس 
بر اساس گزارش منتشر شده، شرکت اپل در حال ساخت تعدادی از تراشه‌های خود برای استفاده در کامپیوترهای مک می‌باشد - تکفارس 

بر اساس گزارش منتشر شده، شرکت اپل در حال ساخت تعدادی از تراشه‌های خود برای استفاده در کامپیوترهای مک می‌باشد

پویان بسطامی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 11:13
بر اساس گزارش منتشر شده، شرکت اپل در حال ساخت تعدادی از تراشه‌های خود برای استفاده در کامپیوترهای مک می‌باشد - تکفارس 

بر اساس گزارش منتشر شده در وبسایت بلومبرگ، شرکت اپل در حال توسعه‌ی تراشه‌ی جدید خود برای لپ تاپ‌های مک می‌باشد، که این بدان معنی است، که آنها به دنبال بهبود عمر باتری‌های مک برای حالت خواب یا (sleep mode) هستند.

بنا بر گزارش منتشر شده، این تراشه مسئولیت رسیدگی به وظایف پایه‌ای و اساسی را دارد. به عنوان مثال؛ می‌توان به مواردی همچون بررسی پست الکترونیک و نصب به روز رسانی‌های سیستم عامل در حالتی که کامپیوتر مک در حالت خواب به سر می‌برد، اشاره کرد. اپل در حال حاضر در مک بوک‌ها برای رسیدگی به وظایف پایه‌ای و اساسی؛ به واحد پردازنده مرکزی یا اصلی وابسته می‌باشد. اما این شرکت به وسیله‌ی ساخت یک پردازنده یا تراشه اختصاصی کم قدرت؛ حتی می‌تواند کاهش مصرف باتری را هم از این مقدار فعلی بیشتر کند.

این تراشه می‌تواند در مک بوک پرو سال بعدی میلادی راه اندازی شود.

تصور بر این است، که این تراشه مشابه پردازنده قبلی ساخت اپل می‌باشد. این پردازنده قبلاً در کامپیوترهای مک بوک پرو برای مدیریت نوار لمسی یا همان تاچ‌بار مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد، که با یک نوآوری و خلاقیت بزرگ روبه‌رو هستیم. ولی در عین حال؛ حداقل این تراشه می‌تواند به طور کامل جایگزین پردازنده اینتل در قلب هر مک بوک با طراحی خود اپل شود. دقیقاً مثل همان چیزی که در تلفن‌‌های هوشمند iPhone و تبلت‌های iPad مشاهده می‌شود. به نظر می‌رسد، که اپل برنامه‌هایی برای ادامه و تولید مک‌های بیشتر با پردازنده‌های شرکت ARM را در دستور کار خود داشته باشد. بنابراین این امر می‌تواند مزایای هر دو نوع از پردازنده‌ها را به همراه خود داشته باشد.

بلومبرگ می‌گوید که این تراشه ممکن است، در به روز رسانی بعدی مک بوک پرو که برای سال بعدی میلادی برنامه ریزی شده اند، به کار برده شوند. این تراشه می‌تواند برای مدل ۱۳ اینچی مک بوک پرو همراه با نوار لمسی بسیار مناسب باشد. چون این مدل اغلب با انتقادهای شدیدی برای عمر باتری پائین و ضعیف خود قرار گرفته است. معمولاً من عمر باتری بین ۵ تا ۶ ساعت را برای تست و بررسی باتری این مدل در سال گذشته دریافت کردم. با اضافه کردن این تراشه می‌توان انتظار داشت، که عمر باتری مک را کمی طولانی‌تر کند. همان طور که به نظر می‌آید؛ تولید این تراشه می‌تواند شرکت اپل را وارد یک گام و مرحله جدید در تولید سخت افزار و ویژگی‌های بعدی کامپیوترهای مک کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید