معرفی سه ابزار فشرده سازی رایگان برای فایل‌‌های ZIP - تکفارس 
معرفی سه ابزار فشرده سازی رایگان برای فایل‌‌های ZIP - تکفارس 

معرفی سه ابزار فشرده سازی رایگان برای فایل‌‌های ZIP

پویان بسطامی
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 12:55
معرفی سه ابزار فشرده سازی رایگان برای فایل‌‌های ZIP - تکفارس 

ارسال و دریافت فایل‌های حجیم مسئله ای است، که ما همیشه به آن نیاز پیدا خواهیم کرد. حتی سرویس‌های ذخیره سازی اطلاعات و دیتا به صورت ابر مثل Dropbox و گوگل درایو نمی‌توانند به جایگزینی و راحتی یک ایمیل؛ سریع باشند. اما خود این ایمیل هم می‌تواند مشکلات خاص خود را داشته باشد. تعدادی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت یا همان (ISP)، محدودیت‌های سخت گیرانه‌ای را بر روی حجم و اندازه فایل‌ها در ارسال و دریافت آنها اعمال می‌کنند. برای اینکه اندازه و حجم فایل خود را بدون از دست دادن اطلاعات مهم کاهش دهید، شما می‌توانید فایل Zip خود را با نرم افزارهای فشرده سازی به وجود آورید.

اگر شما مایل باشید، برای تعدادی از برنامه‌های تجاری فشرده ساز معروف؛ همچون WinZip و WinRAR می توانید پول پرداخت کنید و آنها را به صورت قانونی و لایسنس شده تهیه کنید. اما هر کدام به ارزش حدودی ۳۰ دلار به فروش می‌رسند. خوشبختانه این پرداخت را هم برای برنامه‌ها می‌توانید انجام ندهید، مگر آنکه شما بخواهید از ابزارهای فشرده سازی آنها استفاده کنید. تعدادی برنامه‌ی فوق العاده خوب، قابل جایگزین و البته رایگان در این زمینه وجود دارد. حتی تعدادی هم از آنها منبع باز یا Open Source هستند. به عبارت دیگر؛ در کنار ویژگی رایگان یا Free بودن؛ دارای ویژگی منبع باز یا همان Open Source هم هستند.

قابل ذکر است، که نرم افزارهای رایگان یا Free نرم افزارهایی هستند، که همان طور از نامشان پیداست؛ رایگان می باشند. یعنی نیازی نیست، در قبال استفاده از آنها پولی پرداخت شود.

برای مقایسه و جایگزینی این نرم‌افزارهای تجاری، ما یک پوشه را به اندازه ۳۰ مگابایت، پر از فایل‌های PDF می‌کنیم و این پوشه را بر روی هر برنامه مقایسه می‌کنیم. انجام عمل فشرده سازی بر روی پوشه مذکور؛ در برنامه WinZip یک پوشه به حجم ۲۶ مگابایت را به ما تحویل می‌دهد. اما این فایل هنوز برای سرویس‌های پست الکترونیکی بسیار بزرگ است. برنامه WinRAR شانس بهتری دارد، در مقایسه انجام شده توسط این نرم افزار؛ پوشه ی ۳۰ مگابایتی ما را به ۱۴.۳ مگابایت کاهش داده و این عمل چشمگیر است.

داشتن نرم افزارهای فشرده سازی بر روی کامپیوتر شما ضروری است. اگر پرداخت پول برای شما اشکالی ندارد، ما پیشنهاد می‌کنیم، که از برنامه WinRAR استفاده کنید، چرا که توانایی‌های آن خیلی موثر و کارآمد می‌باشد. اما زمانی که فقط گزینه‌های رایگان را در نظر می‌گیریم، انتخاب ما نرم افزار PeaZip می‌باشد. باید از ویژگی‌های امنیتی قدرتمند و فشرده سازی‌های قابل توجه این نرم افزار تشکر کرد. در ادامه مطلب به بررسی سه ابزار معروف و رایگان در این حوزه خواهیم پرداخت.

۷-Zip

قیمت: رایگان

دانلود: می‌توانید آن را از این آدرس دانلود کنید.

7zip

نرم افزار ۷-Zip یک جایگزین بسیار مشهور و البته منبع باز برای مقایسه با نرم افزارهای پولی می‌باشد. لازم به ذکر است، که نرم افزارهای منبع باز نرم افزارهایی هستند، که کد منبع آنها در اختیار همه قرار می‌گیرد. هر شخصی به عنوان توسعه دهنده‌ می‌تواند این نرم افزارها را برای نیازهای گوناگون اعم از نیازهای شخصی و یا سازمانی بسط و توسعه دهد. این نرم افزار کاربران بسیاری را به دست آورده است. با این وجود کار با رابط کاربری آن بسیار ساده است. (البته کسل کننده است) این نرم افزار می‌تواند از استاندارد و فرمت .ZIP استفاده کند. زمانی که من فرمت ZIP را انتخاب کردم، فایل ۳۰ مگابایتی ما را به ۲۵.۸ مگابایت کاهش داد. اما قابل توجه است، که این نرم افزار فشرده سازی پوشه ای مشابه را به اندازه ۲۲.۱ مگابایت کاهش داده است. این نرم افزار ابزارهای رمزگذاری قدرتمندی را ارائه می‌دهد. فشرده سازی پوشه‌های وارد شده به درون ۷-Zip بیش از دو دقیقه زمان می‌برد.

Peazip

قیمت: رایگان

دانلود: می‌توانید آن را از این آدرس دانلود کنید.

peazip

این نرم افزار هم منبع باز است. این برنامه ادعا می‌کند، که می‌تواند ۱۵۰ نوع مختلف از فایل‌های فشرده را باز کند. این برنامه یک نسخه‌ی قابل حمل دارد، که نیازی نیست آن را نصب کرد. در حقیقت رابط این برنامه مقداری ساده است. اما می‌توان این مسئله را به خاطر ویژگی‌های حرفه‌ای آن نادیده گرفت.

یکی از ویژگی‌های خوب این نرم افزار سیستم رمزگذاری تصادفی آن است. فقط کافی است، که شما مشخص کنید، که چه تعداد کاراکتر در رمز خود می‌خواهید. سپس با کلیک کردن بر روی یک دکمه رمز شما ساخته خواهد شد. قابل توجه است، که این برنامه فایل ۳۰ مگابایتی ما را به ۲۶ مگابایت کاهش داد.

 

Hamster Free Zip Archiver

قیمت: رایگان

دانلود: می‌توانید آن را از این آدرس دانلود کنید.

hamster

نرم افزار Hamster Free Zip Archiver اولین حس ماهر بودن را به شما می‌دهد و مخصوصاً زمانی که آن را با همه‌ی بخش‌های ۷-Zip و PeaZip مقایسه می‌کنیم. باید از رابط کاربری جذاب و دگرگون شده آن به همراه یک انیمیشن سریع تشکر کرد. در همان شروع کار با این نرم افزار حس تازگی و جدید بودن را به شما منتقل می‌کند و در کار کردن با آن لذت خواهید برد.

کار با این برنامه بسیار ساده است. ابتدا یک فایل برای فشرده سازی به وجود می‌آورید. حقیقتاً شما می‌توانید فایل‌های خود را با استفاده از عمل کشیدن و رها کردن یا همان عملیات drag-and-drop به درون صفحه‌ی اصلی برنامه منتقل کنید. این نرم افزار در ابتدا اندازه و حجم پوشه‌های حال حاضر را به شما اطلاع می‌دهد و از شما سوال می‌کند، که کدام یک از فرمت‌های فشرده سازی یعنی ۷Z یا ZIP را می‌خواهید انتخاب کنید. سپس در مرحله‌ی بعد اگر خواستید می‌توانید فایل‌های خود را جدا و یا قفل گذاری کنید و سپس بر روی دکمه‌ی فشرده سازی کلیک کنید تا این برنامه عملیات فشرده سازی را با موفقیت به اتمام برساند.

نرم افزار Hamster Free Zip Archiver بسیار سریع است. شرکت سازنده یعنی Hamster Soft توضیح می‌دهد، که این نرم افزار از مزیت پردازش چند هسته‌ایی برخوردار است و من نتایج به دست آمده از Hamster را بر روی یک کامپیوتر چهار هسته‌ایی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۸ را تأیید می‌کند. قابل ذکر است، که این برنامه اندازه و حجم پوشه ما را به ۲۶ مگابایت کاهش داد.

منبع: pcadvisor

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.