تبعات سنگین شارژ کردن Gear S3 با شارژری غیر از شارژر مخصوص آن! - تکفارس 
تبعات سنگین شارژ کردن Gear S3 با شارژری غیر از شارژر مخصوص آن! - تکفارس 

تبعات سنگین شارژ کردن Gear S3 با شارژری غیر از شارژر مخصوص آن!

امید بصیری
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - 11:42
تبعات سنگین شارژ کردن Gear S3 با شارژری غیر از شارژر مخصوص آن! - تکفارس 

اگر ساعت هوشمند گیر اس ۳/ Gear S3 خود را با شارژری غیر از شارژر مخصوصی که سامسونگ برای آن عرضه کرده شارژ می کنید دست نگه دارید! این کار ممکن است خطرات زیادی به همراه داشته باشد! در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

در حال حاضر می توان گفت که همگان از خطرات احتمالی شارژ کردن گوشی های هوشمند با شارژری غیر از شارژر  اصلی دستگاه آشنا هستند. اما آیا می دانستید که ابزار پوشیدنی هوشمند همانند ساعت های هوشمند نیز با خطرات بسیار بزرگی به هنگام استفاده از شارژری غیر از شارژر اصلی مواجه هستند؟ از جمله ی این خطرات می توان به آتش گرفتن وسیله ی هوشمند اشاره کرد. لامار جکسون یکی از دارندگان این ساعت های هوشمند است که با تجربه ای از آتش گرفتن ساعت هوشمند خود مواجه شده است.

به جای استفاده از شارژر OEM که به همراه جعبه ی ساعت هوشمند گیر اس ۳ فرانتیر عرضه شده است، آقای جکسون از شارژری جایگزین که در دراور خود پیدا کرده بود برای شارژ کردن گیر اس ۳ فرانتیر استفاده کرده است. البته آقای جکسون اعلام کرده که از شارژر های وایرلس برای شارژ کردن گوشی استفاده کرده اما هیچ کدام به درستی کار نکرده اند و این شارژر کابلی تنها شارژری بوده که به درستی کار می کرده است. البته شاید کمی بیش از حد درست کار می کرده(!) چرا که هنگامی که آقای جکسون برای برداشتن ساعت هوشمند خود برگشته با منظره ای از شعله های آتشِ ساعت هوشمند ۳۵۰ دلاری خود مواجه شده است.

Samsung-Gear-S3-Do-not-wireless-use-chargers-OEM--720x405

نکته ی جالب این است که ما نیز تجربه ی مشابهی با ساعت گیر اس ۳ کلاسیک خود داشتیم، وقتی که از شارژر وایرلس Tronsmart برای شارژ کردن ساعت هوشمند استفاده کردیم بعد از مدتی متوجه شدیم که ساعت نه تنها شارژ نشده بلکه قسمت هایی از آن بسیار داغ شده بودند. وقتی که ساعت هوشمند را بر روی شارژر اصلی دستگاه گذاشتیم پیغامی مبنی بر داغ شدن بیش ار حد ساعت هوشمند بر روی صفحه پدیدار شد.

اگرچه فقط شارژر های غیر اصلی این مشکلات را ایجاد نمی کنند; یکی از کاربران وب سایت Reddit اعلام کرده که وقتی از شارژر ساعت هوشمند گیر اس ۲ برای شارژ کردن دستگاه خود استفاده کرده شاهد بالا رفتن بیش از حد دمای گوشی بوده است( البته به هنگام استفاده از شارژری غیر از شارژر اصلی دستگاه پیغامی مبنی بر هشدار برای این عمل بر روی ساعت هوشمند پدیدار می شود)، که البته با توجه به شباهت های بسیار زیاد هر دو ساعت هوشمند کمی عجیب به نظر می رسد.

وب سایتی با نام Tizen Experts اعلام کرده که مشکلات گرمای بیش از حد گیر اس ۳ به خاطر طراحی نادرست بدنه ی آن است که باعث می شود ساعت هوشمند به درستی داخل قاب آن قرار نگیرد.

پس از این به بعد مطمئن شوید که ساعت هوشمند خود را حتما با شارژر اصلی آن شارژ کنید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.