شرکت فیسبوک، گوگل و سازمان‌های خبری اروپا برای مبارزه و برخورد با اخبار جعلی و کاذب با یکدیگر متحد می‌شوند - تکفارس 
شرکت فیسبوک، گوگل و سازمان‌های خبری اروپا برای مبارزه و برخورد با اخبار جعلی و کاذب با یکدیگر متحد می‌شوند - تکفارس 

شرکت فیسبوک، گوگل و سازمان‌های خبری اروپا برای مبارزه و برخورد با اخبار جعلی و کاذب با یکدیگر متحد می‌شوند

پویان بسطامی
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - 14:29
شرکت فیسبوک، گوگل و سازمان‌های خبری اروپا برای مبارزه و برخورد با اخبار جعلی و کاذب با یکدیگر متحد می‌شوند - تکفارس 

دو شرکت گوگل و فیسبوک در حال پیوستن با سازمان‌های خبری اروپا هستند. هدف آنها از این کار انتشار ابزارهای جدیدی برای بررسی کردن حقیقت متن اخبار منتشر شده در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در کشور فرانسه می‌باشد. بعد از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در سال گذشته، شرکت فیسبوک مورد بررسی موشکافانه و عمیقی برای انتشار اخبار جعلی و کاذب در سراسر شبکه‌ و اینترنت قرار گرفت. در حالی که این شبکه‌ی اجتماعی  این مسئله یا نقش را در این عمل انتقادی یعنی انتشار اخبار جعلی و کاذب تکذیب کرد.

فیسبوک و گوگل در کشور فرانسه برای مبارزه با انتشار اخبار جعلی و کاذب با یکدیگر متحد می‌شوند.

این پروژه به شرکت‌ها کمک می‌کند، که اخبار و اطلاعاتی که ویروسی شده‌اند، را کم ارزش و بی اهمیت جلوه دهد. این ابتکار عمل توسط این دو شرکت، با نام (عمل متقابل) یا “CrossCheck” شناخته می‌شود. جزئیات مربوط به پروژه (عمل متقابل) و اینکه این پروژه چگونه کار می‌کند، هنوز مشخص و در دسترس نیست. با این حال، این پروژه نشان می‌دهد، که شرکت‌ها از هر دوی کاربران فیسبوک و دیگر همراهان خبری کمک دریافت می‌کنند. کاربران فیسبوک لینک‌ آدرس‌هایی، که دارای اخبار کاذب و دروغین هستند، را به محتوای مورد بحث و جدل که در یک وبسایت اختصاصی برای این کار طراحی شده است، می‌فرستند. سپس در مرحله‌ی بعد در این وبسایت مطالب و اخبار مورد بررسی و داده کاوی قرار خواهند گرفت. احتمال زیادی وجود دارد، که دو شرکت گوگل و فیسبوک دسترسی به ابزارهایی همچون CrowdTangle و Google Trends را ارائه دهند. این دو ابزار به کارشناسان کمک می‌کند، که موضوعات و اصالت اخبار و اطلاعات منتشر شده را پیگیری کنند و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

رویتز گزارش می‌دهد، که ۱۷ (اتاق خبری) خبرگزاری در کشور فرانسه همچون AFP و شبکه ملی، تلویزیونی فرانسه به این پروژه پیوسته‌‌اند.

لازم به ذکر است، که شرکت‌ها در حال تلاش و مبارزه با اخبار و اطلاعات دروغینی هستند، که از حمایت‌های واقعی برخوردار نیستند. به این عمل انجام شده، اصطلاح حقیقت یا واقعی یا “actual” گویند. پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، این اصطلاح به یک شعار اشتباه و غلط تبدیل شد و برای بی اعتبار کردن حقایق از منابع معتبر برای جلوه دادن اخبار استفاده می‌کرد. رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی ترامپ بارها و بارها از این اصطلاح استفاده کرده تا منتقدان خود را در رسانه‌ها خاموش و ساکت کند. آقای Sebastian Gorka معاون رئیس جمهور این مسئله را صبح امروز پذیرفته است.

در حالی که آخرین سعی و تلاش‌ها نشان می‌دهد، که هدف مورد نظر در حال حاضر اخبار مربوط به انتخابات در کشور فرانسه می‌باشد، دو شرکت گوگل و فیسبوک تمام تلاش خود را می‌کنند، که این روند را به طور کامل از بین ببرند. انتخابات فرانسه این موضوع را ثابت می‌کند، که این مسئله یک بررسی مهم و اساسی برای شرکت‌هایی است، که سعی و تلاش خود را در زمینه محدود کردن این روند؛ یعنی ایحاد محدودیت در پخش کردن اطلاعات نادرست و غلط دارند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید