نوار لمسی مک بوک پرو قابلیت‌های نرم افزاری مایکروسافت آفیس را برای کاربران مک نمایش می‌دهد - تکفارس 
نوار لمسی مک بوک پرو قابلیت‌های نرم افزاری مایکروسافت آفیس را برای کاربران مک نمایش می‌دهد - تکفارس 

نوار لمسی مک بوک پرو قابلیت‌های نرم افزاری مایکروسافت آفیس را برای کاربران مک نمایش می‌دهد

پویان بسطامی
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - 10:59
نوار لمسی مک بوک پرو قابلیت‌های نرم افزاری مایکروسافت آفیس را برای کاربران مک نمایش می‌دهد - تکفارس 

زمانی که اپل در سال گذشته میلادی مدل جدید مک بوک پرو خود را معرفی کرد، در همان زمان آنها برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی را برای پشتیبانی از قابلیت (نوار لمسی) خود را معرفی کردند. یکی از این برنامه‌هایی که قابلیت بهره‌مندی از این قابلیت را داشت، مجموعه‌ی نرم افزاری مایکروسافت آفیس بود. در حقیقت در اکتبر گذشته، شرکت مایکروسافت مجموعه‌ای از جزئیات و نحوه‌ی استفاده از تاچ بار یا نوار لمسی را برای کاربران مجموعه‌ی نرم افزاری آفیس منتشر نمود.

این ویژگی هنوز برای انتشار در یک زمان مشخص آماده نشده است. مایکروسافت در حال بررسی یک نسخه‌ی اولیه از نوار لمسی مک بوک پرو برای پشتیبانی از محصولات آفیس ۲۰۱۶ در کامپیوترهای مک می‌باشد.

هر شخصی که در بسته‌ی Office Insider ثبت نام کرده باشد (به گروهی از محصولات مایکروسافت که پیش از انتشار نسخه نهایی، توسط کاربران مورد آزمایش قرار می‌گیرند و نظرات خود را با گروه برنامه نویس مایکروسافت اعلام می‌کنند، Insider گفته می‌شود) به زودی مشاهده خواهید کرد، که این ویژگی در نسخه‌ی ۱۵٫۳۱ مجموعه‌ی مایکروسافت ظاهر خواهد شد. ویژگیهایی که مایکروسافت برای نوار لمسی مک بوک پرو طراحی کرده با اکثر برنامه‌های موجود در بسته‌ی نرم افزاری آفیس سازگاری خواهد داشت. از این برنامه‌ها می‌توان به Word، PowerPoint، Excel و Outlook اشاره کرد.

شرکت مایکروسافت برای نخستین بار قابلیت پشتیبانی از نوار لمسی را در ماه اکتبر سال گذشته میلادی معرفی نمود و با ذکر چند نمونه و مثال قابلیت‌های این ویژگی را با تمام برنامه‌های مختلف موجود در بسته ی آفیس نشان داد. دستورات در نوار لمسی بر اساس آنچه که در متن و سند در حال انجام آن هستید، تغییر خواهد کرد.

کاربران اکسل زمانی که می‌خواهند یک فرمول را در یکی از سلول‌های آن تایپ کنند، نوار لمسی مک بلافاصله پس از وارد کردن علامت (=) خود را با شرایط فرمول نویسی در اکسل سازگار خواهد کرد. سپس در صفحه نمایش نوار لمسی؛ توابع که بیشترین استفاده را دارند، همچون تابع SUM برای جمع کردن، تابع Average برای میانگین گرفتن، تابع Countif برای شمارش سلولها اما با شرط در آنجا ظاهر خواهد شد. پس از انتخاب تابع توسط کاربر، تابع مورد نظر در کاربرگ اکسل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین در مرحله بعد مشاهده می‌شود، که نوار لمسی وضعیت خود را تغییر داده و به کاربر کمک می‌کند که یک ناحیه از سلول‌های خود را برای استفاده توابع انتخاب کند.

در نرم افزار Outlook با ایجاد یک پست جدید؛ سریع صفحه‌ی نوار لمسی یک لیست از اسناد اخیر را نشان می‌دهد. همچنین در نرم افزار Word نوار لمسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های رایج این نرم افزار را همچون تو پر کردن، ایتالیک کردن و برجسته کردن را در داخل خود نمایش می‌دهد.

هنوز مشخص نیست، که چه زمانی دقیقاً نسخه ی پایدار این ویژگی و قابلیت به مجموعه نرم افزاری آفیس برای کاربران مک اضافه خواهد شد، اما می توان انتظار داشت، که در آینده نه چندان دور با این قابلیت می توان کار کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید