اولتیماتوم گوگل به توسعه دهندگان | حذف احتمالی تعداد زیادی از اپلیکیشن ها از پلی استور - تکفارس 
اولتیماتوم گوگل به توسعه دهندگان | حذف احتمالی تعداد زیادی از اپلیکیشن ها از پلی استور - تکفارس 

اولتیماتوم گوگل به توسعه دهندگان | حذف احتمالی تعداد زیادی از اپلیکیشن ها از پلی استور

عرفان کرد
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - 16:08
اولتیماتوم گوگل به توسعه دهندگان | حذف احتمالی تعداد زیادی از اپلیکیشن ها از پلی استور - تکفارس 

بنا بر یکی از گزارشات منتشر شده، گوگل قصد دارد تعداد زیادی از اپلیکیشن ها را از پلی استور گوگل حذف کند. با تک فارس همراه باشید.

تعدادی از توسعه دهندگان در سراسر دنیا ایمیلی از گوگل دریافت کرده اند که در این ایمیل ها به آن ها هشدار داده شده است که اپلیکیشن هایشان سیاست داده های کاربران و اطلاعات شخصی را نقض می کنند. وقتی که اپلیکیشنی از کاربر درخواست اطلاعات شخصی یا اطلاعات دستگاه را می کند، توسعه دهنده باید سیاست خصوصی معتبری را در اختیار کاربر بگذارد.

توسعه دهندگانی که این ایمیل را دریافت کرده اند، تا تاریخ ۱۵ مارچ ۲۰۱۷ (۲۵ اسفند) فرصت دارند تا لینک سیاست خصوصی معتبرشان را در پلی استور گوگل قرار دهند و یا اپلیکیشن هایشان را تغییر دهند به طوری دیگر از کاربران درخواست اجازه برای دسترسی به دوربین، میکروفون، شماره تماس ها، اکانت ها و سایر بخش های مهم و حساس را نکند. درخواست برای دریافت داده های کاربران نیز باید تا حد امکان کاهش یابد. کسانی که نتوانند طبق درخواست گوگل اقدامات لازم را به عمل برسانند، شاهد حذف آن از روی پلی استور گوگل و یا ظاهر نشدن آن برای کاربران خواهند بود.

برخی از توسعه دهندگان از این حرکت گوگل استقبال کردند و معتقند که این فرایند تعداد زیادی از اپلیکیشن هایی که کاربرد زیادی ندارند را حذف می کند و به کاربران این امکان را می دهد، تا سریعتر و راحت تر اپلیکیشن های مورد نظرشان را پیدا کنند. در همین خصوص، طراح اپلیکیشن Hip Hop Ninja! می گوید:

فکر می کنم این اتفاق خیلی خوبی است. در پلی استور گوگل اپلیکیشن ها و بازی های زیادی وجود دارند که شبیه به هم هستند و حذف شدن تعداد زیادی از آن ها کمک می کند تا اپلیکیشن های بهتر، بیشتر مشخص شوند. به عنوان مثال وقتی کسی می خواهد اپلیکیشن ما را جست و جو کند می تواند با کلیدواژه هایی مانند ninja یا Nerd Agency آن را پیدا کند در میان تعداد زیادی اپلیکیشن نامربوط سردرگم نخواهد شد.

تا پایان سال گذشته حدود ۲.۶ میلیون اپلیکیشن در پلی استور گوگل موجود بود که انتظار می رود تعداد زیادی از آن ها طبق سیاست های جدید گوگل حذف شوند.

نظراتتان را با ما به اشتارک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید