پیام رسان واتس اَپ قابلیت اعتبار سنجی دو مرحله‌ای را برای همه‌ی کاربران خود فعال کرد - تکفارس 
پیام رسان واتس اَپ قابلیت اعتبار سنجی دو مرحله‌ای را برای همه‌ی کاربران خود فعال کرد - تکفارس 

پیام رسان واتس اَپ قابلیت اعتبار سنجی دو مرحله‌ای را برای همه‌ی کاربران خود فعال کرد

پویان بسطامی
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - 19:32
پیام رسان واتس اَپ قابلیت اعتبار سنجی دو مرحله‌ای را برای همه‌ی کاربران خود فعال کرد - تکفارس 

پیام رسان معروف WhatsApp که بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیار دارد، و توسط شرکت فیسبوک پشتیبانی می‌شود، قابلیت اعتبار سنجی دو مرحله ای را برای ورود کاربر به حساب کاربری خود را منتشر کرد. قابل ذکر است، که این ویژگی در نسخه‌ی بتا یا اولیه این اپلیکشن در سال گذشته میلادی عرضه شده بود.

واتس اَپ در اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد، که در حال بررسی و تست قابلیت اعتبار سنجی دو مرحله ای برای ورود کاربران به سیستم در نسخه‌ی بتا می‌باشد. این ویژگی این امکان را به کاربران می‌دهد، که با یک لایه امنیتی اضافی تر وارد سرویس شوند.

قابلیت اعتبار سنجی دو مرحله ای کاربر، توسط این برنامه یک ویژگی اختیاری می‌باشد. کاربر با استفاده از این قابلیت می‌تواند یک لایه اضافی امنیتی را به حساب کاربری خود اضافه کند. اگر شما از اپلیکیشن پیام رسان واتس اَپ استفاده می‌کنید و می‌خواهید این ویژگی را برای حساب کاربری خود فعال کنید، کافی است که آدرس Settings > Account > Two-step verification را طی کنید و این قابلیت را فعال سازی کنید. راستی می‌دانید، که قسمت تنظیمات برنامه در کجا قرار دارد؟

با یک بار روشن کردن این ویژگی، کاربران مجبور خواهند بود، که هر بار یک رمز عبور ۶ رقمی را وارد کنند. سپس در مرحله‌ی بعد شماره تلفن کاربر دوباره در اپلیکیشن واتس اَپ ثبت خواهد شد. بنابراین به عنوان مثال اگر کاربر تلفن همراه خود را تغییر داده و یا دستگاه تلفن جدیدی دریافت کند، این قابلیت همان شماره و سیم کارت را در خود نگهداری خواهد کرد. کاربر برای ورود به حساب کابری باید رمز عبور خود را به خاطر داشته باشد و اگر در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کنید، برای ورود به حساب کاربری این اجازه را دارید که قابلیت اعتبار سنجی دو مرحله‌ای را غیر فعال کنید.

اگر چه نیازی نیست شما در هر بار ورود به حساب کاربری خود در اپلیکیشن واتس اَپ رمز عبور خود را وارد کنید. در این حالت برنامه به طور فواصل معین (مثلاً هر هفت روز یک بار) سوال مربوط به رمز عبور را از شما خواهد پرسید. تکرار این امر کمک می‌کند؛ تا شما رمز عبور خود را به خاطر بسپارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.