شاید بهتر باشد انتظارات خود را از گلکسی S8 پایین بیاوریم - تکفارس 
شاید بهتر باشد انتظارات خود را از گلکسی S8 پایین بیاوریم - تکفارس 
شاید بهتر باشد انتظارات خود را از گلکسی S8 پایین بیاوریم - تکفارس 

شاید بهتر باشد انتظارات خود را از گلکسی S8 پایین بیاوریم

امید بصیری
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - 23:59

بزرگ ترین وظیفه و دستاورد گلکسی اس ۸ می تواند این باشد که طرفداران و مشتریان سامسونگ باور کنند که مشکلاتی که برای گلکسی نوت ۷ و باتری آن پیش آمد و باعث آتش گرفتن و منفجر شدن آن گوشی شدند تنها حادثه ای از روی بدشانسی بودند و این قضیه دیگر به هیچ وجه تکرار نخواهد شد. سامسونگ از برنامه های خود برای اجرای آزمایش های بیشتری بر روی گلکسی اس ۸ به نسبت میزان معمولی این آزمایش ها قبل از عرضه ی این محصول در بازار های جهانی خبر داده است. این همان دلیلی است که امسال بر خلاف همیشه این سری گوشی در کنفرانس جهانی موبایل معرفی نخواهد شد. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تکفارس همراه باشید!

اما قبل از مطمئن کردن مشتریان از عدم تکرار مشکلات گلکسی نوت ۷ بر روی گلکسی اس ۸ سامسونگ دو وظیفه ی حیاتی دیگر نیز دارد: متفاوت کردن پرچم داران خود از دیگر پرچم داران بازار در طریق درست آن و رسیدن به رقبای این گوشی در حیطه هایی که از آن ها بازمانده است. مسئله ی رسیدن به رقبا در زمینه ی دستیار صوتی هوشمند با ارائه ی سامسونگ بیکسبی که کارایی ای همچون سیری اپل و دستیار صوتی گوگل جبران خواهد شد.

تفاوت با رقبا؟ این تفاوت با عرضه ی گوشی به صورت خمیده و نزدیک کردن هرچه بیشتر صفحه نمایش به بدنه ی گوشی به دست خواهند آمد. چندین کارخانه ی چینی قراردادهایی با سامسونگ برای ساخت و تولید صفحه نمایش های خمیده امضا کرده اند و اضافه شدن این کارخانه ها به لیست تولید کنندگان صفحات نمایش خمیده برای سامسونگ بی شک از خبر از برنامه ی بزرگ سامسونگ برای متفاوت بودن از دیگر شرکت ها می دهد. گلکسی نوت ۷ را می توان کامل ترین تلفن همراهی که می شود ساخت نام برد و به همین جهت شاید سامسونگ نتواند کار بسیار زیادی برای بهبود دادن گلکسی اس ۸ به نسبت گلکسی نوت ۷ بکند.

خبرها و شایعات بسیار زیادی راجع به گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس گفته شده اند. شایعه شده که این گوشی ۶ گیگابایت حافظه ی رم خواهد داشت البته نه در هر بازاری. حسگر اثر انگشت یکی شده با صفحه ی نمایش؟! خیر، به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد تا حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی و در کنار دوربین پشتی منتقل کند. دو دوربین پشتی؟ چرا سامسونگ باید همچین کاری را بکند وقتی که دوربین های حال حاضر این شرکت نیز توسط هیچ کدام از رقبا در هیچ سطح و رقابتی تهدید نمی شوند؟ مسئله ی باتری با شارژدهی غیر قابل باور را هم فراموش کنید چرا که به نظر نمی رسد سازندگان قصد داشته باشند میزان شارژ دهی باتری گوشی را به چیزی بیش از یک روز مفید برسانند.

با این همه به کجا قرار است برویم؟ امروز گزارشی منتشر شد که خبر از این می داد که ممکن است سامسونگ بیکسبی( دستیار صوتی هوشمند جدید سامسونگ) بر اساس S Voice پایه ریزی شده است و شایعه ی دیگری هم بود که ممکن است قیمت گلکسی اس ۸ بیشتر از پرچم داران قبلی سامسونگ باشد اگر این غول کره ای قصد ندارد قابلیت جدید و خلاقانه ای را به این گوشی بیاورد. این دو مسئله باعث شد که به این نتیجه برسیم شاید بیش از حد به گلکسی اس ۸ امید داریم.

بار دیگر هم تکرار می کنم که گلکسی نوت ۷ را می توان یک محصول ” کامل” نام برد و به همین دلیل شاید انتظار این که سامسونگ ۶ ماه بعد با گلکسی اس ۸ معجزه ای بکند کمی دور از ذهن است. وقتی که در حال حاضر هم محصولی دارید که می تواند تمام رقبای خود را شکست دهد و بالاتر از تمام انتظارات ظاهر شود، عاقلانه است که کمی عقب نشینی کنید و در عوض بر روی قابلیت هایی که تا به امروز در بازار آن چنان مورد توجه قرار نگرفته اند متمرکز شوید همانند قابلیت اسکنر چشم آیریس / IRIS که سامسونگ از اولین شرکت هایی بود که این قابلیت را بر روی گوشی های خود به کار برد و حالا با گلکسی اس ۸ می تواند این قابلیت را به نقطه ی اوج خود برساند. می توان گفت که شاید بهتر باشد سامسونگ جهش خارق العاده ی خود را به وقتی دیگر موکول کند.

حتی اگر این جهش با گلکسی اس ۸ نیز حاصل نشود این گوشی هوشمند تعدادی از تغییرات قابل ملاحضه را به سبد محصولات سامسونگ اضافه خواهد کرد.سامسونگ بالاخره قصد دارد تا به سوی دکمه های لمسی بر روی صفحه نمایش حرکت کند(البته از اجبار صفحه نمایش بزرگ تر نیز نباید غافل شد) و بر طبق شایعات مختلف از بهترین دستیار صوتی هوشمند که تا به امروز در هیچ گوشی هوشمندی دیده نشده بهره خواهد برد. منظور دستیار صوتی هوشمند جدید سامسونگ با نام بیکسبی است که انتظار می رود حتی یک دکمه ی مخصوص جداگانه در لبه ی کناری گوشی داشته باشد.

گلکسی اس ۸ همچنین به خط تولید صفحه نمایش صاف برای پرچم داران این شرکت نیز پایان خواهد داد و حتی شاید قلم S Pen را از انحصار سری گلکسی نوت بیرون بیاورد. در حقیقت حتی شاید دوربین گوشی نیز تجربه ی کاملاً بهبود یافته و یا متفاوتی را به ارمغان بیاورد. اطلاعات زیادی از دوربین های نسل بعدی گلکسی اس ۸ در دسترس نیست غیر از اینکه قابلیت فوکوس خودکار به دوربین جلویی گوشی اضافه خواهد شد و احتمالاً شاهد استفاده از دوربین های دوگانه که بازار را قبضه کرده اند نخواهیم بود.

تصور اینکه سامسونگ قابلیت ها و ویژگی های بسیار زیادی به گلکسی اس ۸ اضافه خواهد کرد ساده است اما شاید بهتر باشد تا کمی واقع بین باشیم. سامسونگ می تواند به جای تمرکز بر روی اضافه کردن همه ی قابلیت های ممکن به سادگی بر روی بهبود چند قابلیت ساده تمرکز کند. حتی نمی شود بر روی تغییر مکان حسگر اثر انگشت از پایین صفحه نمایش به پشت گوشی نیز مطمئن بود چرا که حرکتی به این کوچکی نیز بر روی طیف بسیار زیادی از مشتریان این شرکت تاثیر خواهد گذاشت.

بدون دیدن محصول نهایی یا لو رفتن اطلاعات موثقی که به شایعات پایان بدهد کمترین کاری که می توانیم بکنیم این است که انتظارات خود را از این گوشی پایین بیاوریم. ممکن است دستیار صوتی جدید سامسونگ یعنی بیکسبی صرفا یک نسخه ی بهبود یافته از اس وویس باشد که حتی به درستی نتواند لهجه ی شما را تشخیص بدهد، دوربین ممکن است با بهبود های جزئی در عکس برداری عرضه شود، و اسکنر آیریس نیز با مشکلات نسخه ی گلکسی نوت ۷ عرضه شود. به هیچ وجه مشخص نیست که چه پیش خواهد آمد بنابراین بهترین کار پایین آوردن سطح انتظارات از این محصول هنوز معرفی نشده است.

نظر شما درباره ی این خبر چیست!؟ آیا انتظارات بیجا از گلکسی نوت ۸ زیاد هستند!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید