پردازنده های نسل هشتم اینتل تغییرات انقلابی نخواهند داشت - تکفارس 
پردازنده های نسل هشتم اینتل تغییرات انقلابی نخواهند داشت - تکفارس 

پردازنده های نسل هشتم اینتل تغییرات انقلابی نخواهند داشت

امیر رزاق
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - 22:06
پردازنده های نسل هشتم اینتل تغییرات انقلابی نخواهند داشت - تکفارس 

حالا دیگر مشخص تر از هر زمان دیگری است که دوران ارتقا های تیک تاک اینتل (پردازش جدید در یک نسل، معماری جدید در نسل بعدی) به پایان رسیده است. کمپانی اینتل اعلام کرده است که نسل هشتم پردازنده های سری Core این کمپانی ، که قرار است در نیمه ی دوم سال ۲۰۱۷ عرضه گردد ، بار دیگر بر روی معماری ۱۴ نانو متری ساخته خواهد شد، بله درست است برای چهارمین نسل پیاپی بر روی فناوری ۱۴ نانو متری ساخته خواهد شد.

اینتل هنوز اطلاعاتی در مورد این که این پردازنده ها شامل چه خواهند بود منتشر نکرده است اما ادعا می کند که قادر خواهد بود پیشرفت و بهبودی ۱۵ درصدی در عملکرد آن ها (در تست های Sys Mark به هر حتال) به وجود بیاورد، درست همانند همان کاری که در طراحی پردازنده های نسل هفتم موسوم به Kaby Lake خوذ انجام داد.

سایت Anand Tech گزارش داده است که این به روز رسانی جدید چیپست های اینتل احتمالا تمرکز بیش تری بر روی سری چیپ های ولتاژ پایین U و Y که اکثرا بر روی لپ تاپ های بسیار باریک و سبک دیده می شوند خواهد داشت، درست همانند کاری که اینتل اواخر سال گذشته با نسل هفتم پردازنده های خود انجام داد. گرچه تایید شدن این موضوع هنوز مشخص نیست.

اما یک چیز حتمی می باشد ، زمانی که بالاخره چیپ های با فناوری ۱۰ نانو متری اینتل فرا برسند، احتمالا تغییر کلی به فناوری جدید را شاهد نخواهید بودو ارتقا آ با توجه به رده ی چیپست متفاوت خواهد بود و طبق گفته ی اینتل، پردازنده های دیتا سنتر ها شاهد اولین ارتقا خواهند بود، پس از دیدن سری پردازند های Xeon  با فناوری ۱۰ نانو متری تعجب نکنید. و احتمالا پس از آن شاهد پرش برخی دیگر از چیپ های اصلی به فناوری ۱۰ نانومتری خواهیم.

این تصمیم احتمالا با توجه به چالش های بر سر راه کوچک کردن CPU های بزرگ به اندازه ی ۱۰ نانومتر ضروری باشد، اما به نظر می رسد که کمی باعث نگرانی کمپانی اینتل نیز خواهد شد. به هر حال غول های صنعت موبایل همچون کوالکام همین امسال در حال عرضه ی چیپ های ۱۰ نانو متری می باشد. و با وجود اینکه پردازنده های موبایلی به این زودی ها از بیش تر لپ تاپ ها قدرت مند تر نخواهند بود، اما این کاهش فاصله می تواند خریدار را وسوسه کند تا در شرایط خاص از خرید یک لپ تاپ سنتی با پردازنده های اینتل صرف نظر کند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید