هواوی در سال ۲۰۱۶؛ فروش بیشتر | درآمد کمتر - تکفارس 
هواوی در سال ۲۰۱۶؛ فروش بیشتر | درآمد کمتر - تکفارس 

هواوی در سال ۲۰۱۶؛ فروش بیشتر | درآمد کمتر

عرفان کرد
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - 23:36
هواوی در سال ۲۰۱۶؛ فروش بیشتر | درآمد کمتر - تکفارس 

اگر در ایالات متحده زندگی می کنید حتما با نام هواوی آشنا هستید و نام آن را در اکثر فروشگاه ها و پیشنهاد های ویژه دیده اید. اگر هم در ایلات متحده زندگی نمی کنید، خوب است بدانید که هواوی بعد از غول ها عرصه گوشی های هوشمند، یعنی اپل و سامسونگ، در جایگاه سوم بزرگترین برند های فعال در این عرصه است. البته پتانسیل این شرکت فراتر از این است و آن ها قول داده اند که تا پایان سال ۲۰۲۱ پرفروش ترین برند جهان بشوند و از این لحاظ در جایگاهی بالاتر از سامسونگ و اپل قرار بگیرند.

به نظر می رسد که این شرکت در مسیر درستی برای تحقق قول هایش قرار گرفته است و توانسته در سال ۲۰۱۶ میزان ۳۰% بیشتر از سال ۲۰۱۵ گوشی های هوشمندش را به فروش بگذارد. در سالی که اکثر شرکت ها رکورد های اقتصادی خود را شکسته اند و در بهترین دوران فروش خود قرار گرفته اند، عملکرد هواوی چشمگیر بوده است؛ هرچند که درآمد این شرکت بر خلاف میزان گوشی های فورخته شده اش، کمی نگران کننده به نظر می رسد. سود هواوی در سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۰% کاهش یافته است و از ۲.۲ میلیارد دلار به ۲ میلیارد دلار کاهش یافته است. ارزش کل درامد های این شرکت اما به میزان ۴۲% افزایش یافته است و به ۲۶ میلیارد دلار رسیده.

گفته می شود که هواوی برای سال ۲۰۱۷ میزان درآمد ۴ میلیارد دلاری را هدف گرفته که به نظر می رسد هدفی بزرگ برای این شرکت باشد و برای رسیدن به آن باید به صورت آگاهانه در بخش های مختلف سرمایه گذاری کند. شاید الان وقت آن باشد که هواوی نگران پیشتازی از سامسونگ و اپل نباشد و تمام تمرکزش را برای به دست آوردن درآمد بیشتری باشد.

نظراتتان را با ما به اشتارک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید