Xiaomi در حال کار بر روی گوشی جدید با پردازنده اسنپ دراگون ۶۶۰ - تکفارس 
Xiaomi در حال کار بر روی گوشی جدید با پردازنده اسنپ دراگون ۶۶۰ - تکفارس 

Xiaomi در حال کار بر روی گوشی جدید با پردازنده اسنپ دراگون ۶۶۰

امیر رزاق
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - 23:59
Xiaomi در حال کار بر روی گوشی جدید با پردازنده اسنپ دراگون ۶۶۰ - تکفارس 

شرکت چینی Xiaomi احتمالا در چند روز آینده اولین گوشی جدید سال نوی میلادی خود را به بازار عرضه کند. این دستگاه که Xiaomi Redmi Note 4X بوده می توان گفت همان Redmi Note 4 با پردازنده ای جدید خواهد بود، در نتیجه هیجان زیادی پیرامون این گوشی حس نمی شود. اما همچنین خبر دیگری در مورد در دست ساخت بودن گوشی دیگری از سری Redmi شیائومی با پردازنده ی اسنپ دراگون ۶۶۰ نیز به تازگی به بیرون درز کرده است.

این اطلاعات از طریق یک کاربر شبکه ی اجتماعی Weibo به نام @Grass Digital منتشر شده است که می گوید شیائومی پروژه های اسنپ دراگون ۶۶۰ را آغاز کرده است که احتمالا گوشی های جدید از سری Redmi و یا سری جدیدی از سوی شیائومی همچون سری Max خواهد بود.

اگر شیائومی در حال کار بر روی گوشی سری Redmi با پردازنده ی اسنپ ۶۶۰ می باشد، احتمالا این دستگاه Redmi Pro 2 بوده که مشخصات آن چند هفته پیش به بیرون درز کرد.

این چیپ جدید که برای اولین بار سال گذشته در مورد آن شنیدیم دارای شماره مدل MSM8976 Plus بوده که مشابه شماره مدل پردازنده های اسنپ دراگون ۶۵۲ (MSM8976) و اسنپ دراگون ۶۵۳ (MSM8976 Pro) می باشد. در حالی که شاید شماره ی مدل این پردازنده ها مشابه باشد ، اما این چیپ با مدل های قبلی خود متفاوت بوده و گفته می شود که بر خلاف اسنپ دراگون ۶۵۲ و ۶۵۳ که با فناوری ۲۸ نانومتری ساخته شده بودند، کوالکام این بار از فناوری ۱۴ نانومتری برای ساخت آ استفاده کرده است.

اسنپدراگون ۶۶۰ احتمالا مجهز به هسته‌های Kryo سفارشی‌شده‌ خواهد بود که از این نظر شبیه به اسنپدراگون ۸۲۰ است. البته این احتمال هم وجود دارد که این چیپ‌ست از چهار هسته‌ی کورتکس A73 با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کورتکس A53 با فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز بهره ببرد. پردازنده‌ی گرافیکی این چیپ نیز آدرنو ۵۱۲ است. از دیگر مشخصات اسنپدراگون ۶۶۰ می‌توان به پشتیبانی از حافظه‌های داخلی UFS 2.1 و دو رم از نوع LPDDR4 با فرکانس کاری ۱۸۶۶ مگاهرتز اشاره کرد.

انتظار می رود که کار تولید انبوده پردازنده ی اسنپ دراگون ۶۶۰ از سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز گردد و احتمالا شاهد به کار گرفته شدن آن در گوشی هایی از سوی شرکت های Oppo و Vivo نیز باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید